دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

۱۲ مکان دیدنی در شمال ایران که برای مسافران ناشناخته است

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
  • ۰

منطقه شمال کشور ایران از مکان های گردشگری دیدنی با طبیعتی بکر برخوردار است که بسیاری از مسافران را به سمت خود جذب می کند.

شمال کشور با طبیعت زیبای خود از مکان هایی گردشگری زیادی برخوردار است که در برخی از موارد این مکان های دیدنی شمال با وجود زیبایی خود به شکل ناشناخته باقی مانده اند.

مکان دیدنی در شمال

آشنایی با مکان های دیدنی شمال

شمال کشور همواره پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور در فصول مختلف سال می باشد، برای آشنایی با برخی از این مناطق دیدنی شمال می توانید در ادامه این مطلب همراه ما شوید.

۱- جنگل مه آلود پاسند:

این جنگل در روستای پاسبند شهر بهشهر واقع در استان مازندران قرار دارد این روستا علاوه بر این جنگل دیدنی دارای رودخانه هیا پر آبی است که این طبیعت را دیدنی تر می کند.

مکان دیدنی در شمال

۲- ییلاق اولسبلنگاه ماسال:

این ییلاق در ۲۵ کیلومتری از ماسال واقع در استان گیلان قرار دارد و بر روی ارتفاعاتی زیبا قرار گرفته است که دارای پوشش های مرتعی است استراحت گاه هایی که با چوب ساخته شده اند در فاصله کمی اتز یکدیگر قرار دارند که این طبیعت را دوست داشتنی می کند.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

مکان دیدنی در شمال

۳- منطقه ییلاقی دشت النزه:

این منطقه در شهرستان ماسال گیلان واقع شده است و دارای دشتی سر سبز و با وسعت است وجود امامزاده ابراهیم النزه در این دشت حس آرامش و تجربه ای تکرار نشدنی را در اختیار مسافران قرار می دهد.

مکان دیدنی در شمال

۴- تالاب دیدنی کیا کلایه:

در شهرستان لنگرود استان گیلان تالابی با تنوع گونه های مختلف وجود دارد که منظره ای دیدنی را پیش روی شما قرار می هد که به تازگی با مشکلاتی رو به رو است که حیات آن را در خطر انداخته است.

مکان دیدنی در شمال

۵- روستای دیدنی صفرابسته:

این روستای دیدنی در شهر رشت قرار دارد و به عنوان یک روستای تاریخی با قدمتی طولانی در نظر گرفته می شود جاده این روستا از درخت ها تنگ و بلند قامتی پوشیده شده است که جاده را مانند تونلی پوشانده است.

مکان دیدنی در شمال

۶- دریاچه بره سر:

این دریاچه در رودبار گیلان واقع شده است و در اطراف آن امکانات تفریحی مختلفی مانند سرسره های آبی جذاب طراحی شده است این طبیعت دارای گونه مختلفی از گیاهان و پرندگان است.

مکان دیدنی در شمال

۷- غار آویشوی:

این غار از مکان های دیدنی ماسال است و دارای ستون های آهکی است که برای توریست ها منطقه ای جذاب و دیدنی خواهد بود این غار از قدمتی ۷۵ ساله برخوردار است همچنین چشمه های جوشان در اطراف این غار دیده می شود.

جاهای دیدنی در شمال

۸ – بلوار و اسکله انزلی :

رو به روی اسکله انزلی پارک قدیمی وجود دارد که به آن بلوار انزلی گفته می شود و محدوده آن از اسکله ماهیگیران تا انتهای موج شکن انزلی می باشد.

حال در صورت سفر به انزلی برای مشاهده کشتی ها، مرغابی هایی که از دست مردم نان می خورند و نیز قایق سواری در این بلوار می توانید از این مکان زیبا و دیدنی در شمال کشور دیدن کنید.

مناطق دیدنی در شمال

۹ – شهر باستانی ماسوله :

معماری زیبای خانه های ماسوله به شکل پلکانی به شکلی که حیاط خانه پایینی سقف خانه بالایی است، همواره برای گردشگران خارجی تعجب برانگیز و شگفت آور است.

حال برای دیدن روستای ماسوله باید در ابتدا به فومن بروید، سپس به ماسوله بار سفر ببندید و از طبیعت و جنگل مه آلود، آبشار ماسوله رودخان، بقعه عون بن علی، صنایع دستی و غذا های محلی آنجا دیدن کنید.

مکانی دیدنی در شمال

۱۰ – قلعه رودخان :

قلعه رودخان یا هزار پله نیز یکی دیگر از مکان های دیدنی شمال بوده که به جا مانده از دوران ساسانیان می باشد، در بالای منطقه ای کوهستانی و در میان جنگل انبوه واقع شده است، دلیل نامگذاری این قلعه به هزار پله به دلیل آن است که باید بعد از رسیدن به انتهای جاده آسفالت، حدوداً هز ار پله را با پای پیاده بالا رفته و طی کنید.

ساخت این قلعه با هدف اقامت سربازان و به منظور دفاع از منطقه گیلان ساخته شده است و امروزه تفرجگاهی برای دوستداران و علاقمندان به طبیعت و تاریخ می باشد.

مکان دیدنی در شمال کشور

۱۱ – بام سبز لاهیجان :

بام سبز یکی از مناطق کوهستانی و جذاب برای گردشگری می باشد که جاذبه های دیدنی زیادی را در خود جا داده است، برخی از این مکان های دیدنی شامل تله کابین لاهیجان، شیطان کوه، آرامگاه کاشف السلطنه و موزه چای ایران، استخر لاهیجان، منطقه شیخانبر و بقعه شیخ زاهد گیلانی می باشند.

مکانهای دیدنی در شمال

۱۲ – متل قو (سلمان‌شهر) :

متل قو یا سلمان شهر یکی از مکا های زیبا و دیدنی برای مسافرانی است که قصد مسافرت از جاده چالوس به مازندران را دارند و شامل تفریحات گردشگری زیادی همچون قایق سواری، جت اسکی، فوتبال و والیبال ساحلی، همچنین خرید در پاساژ ها و بازار ها می باشد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *