دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

10 علامت نشان دهنده اعتیاد به شبکه های مجازی

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

با ورود شبکه های اجتماعی به زندگی انسان، ما شاهد تأثرات زیادی از این شبکه های در زندگی واقعی هستیم که به شدت زندگی امروزه را تحت کنترل خود درآورده است.

اعتیاد به شبکه های مجازی یکی از معضلات و مشکلاتی است که جامعه امروزه با آن روبه رو است که به دست آوردن آگاهی لازم در این زمینه می تواند این مشکلات را کم رنگ تر کند.

اعتیاد به شبکه های مجازی

نشانه افرادی که به شبکه اجتماعی اعتیاد دارند:

افرادی که بیش از حد معمول در شبکه های اجتماعی فعال می کنند در حقیقت دچار وابستگی مفرط و اعتیاد به این شبکه ها شده اند که در این دسته از افراد می توان نشانه هایی را مشاهده کرد که این وابستگی را در آنان بیان می کند.

پژوهش های مختلفی در زمینه اعتیاد به اینترنت توسط پژوهشگران صورت گرفته است که نشانه های مختلف این دسته از افرد و راه های مقابله با این مشکل در این دسته از پژوهش ها مورد بررسی قرار گرفته است و اطلاعات سودمندی را در اختیار انسان قرار می دهد.

1- چک کردن شبکه اجتماعی در صبح:

این دسته از افراد در هنگام صبح قبل از انجام هر کاری شبکه های اجتماعی خود را چک می کنند و بعد از آن کارهای روزمره خورد را انجام می دهند این عامل یکی از نشانه های اعتیاد به این شبکه ها است.

2- اتلاف بیهوده وقت:

تلف کردن وقت و اهمیت ندادن به آن یکی دیگر از نشانه هایی است که در این افراد وجود دارند آنها ساعت ها شبکه های مختلف را پیگیری و بررسی می کنند در حالیکه هیچ چیزی عاید آنان نخواهد شد.

3- در هر مکانی شبکه اجتماعی را چک کردن:

وابستگی بیش از حد به اینگونه شبکه ها موجب می شود تا بدون توجه به مکان و اطرافیان به پیگیری این شبکه ها بپردازید به عنوان مثال: در یک مهمانی رسمی و یا هنگام غذا خوردن در کنار خانواده هیچ توجه به اطرافیان خود ندارید.

  •  آرون گروپس

اعتیاد به شبکه های مجازی

4- عکس گرفتن از اتفاقات پیش پا افتاده:

به اشتراک گذاشتن تصاویر در اینگونه شبکه ها موجب شده است تا بسیاری از افراد از لحظات گوناگون خود عکس بگیرند و آن را در این شبکه ها به اشتراک بگذارند.

5- صدای پیام جدید شنیدن:

توجه و تمرکز بیش از حد بر اینگونه شبکه ها موجب می شود تا در برخی از لحظات تصور کنید که صدای پیغام گوشی شما به صدا در آمده است این پدیده از نظر پزشکی سندرم لرزش خیالی نام دارد.

6- آگاهی از دوستان در این شبکه ها:

فعالیت در شبکه های اجتماعی موجب می شود تا روابط شما نیز محدود شود در برخی از موارد بیشتر افراد ارتباطات دوستانه خود را در همین فضاها محدود کرده اند و در دنیای واقعی این ارتباط کم رنگ تر شده است.

7- در اولویت قرار دادن شبکه اجتماعی:

افرادی که از این شبکه ها زیاد استفاده می کنند در انجام کارهای روزانه خود این شبکه ها را در اولویت قرار می دهند و حتی انجام دادن کارهایی که به آن علاقه دارند نمی تواند از میزان پیگیری آنها از شبکه های اجتماعی بکاهد.

اعتیاد به شبکه های مجازی

8- تمرکز بر میزان لایک ها:

افراد فعال در شبکه های مجازی توجه زیادی به میزان لایک ها دارند و بالا بودن این میزان برای آنها نشان دهنده تأیید از سمت دیگر فعالان در این شبکه ها است.

9- استفاده بیش از حد از wi fi:

استفاده از اینترنت یکی از ضروریات برای این دسته از افراد محسوب می شود و در مواردی که به اینترنت و یا وای فای دسترسی ندارند به افرادی بی طاقت و بی حوصله تبدیل می شوند.

10- اهمیت به گذاشتن پست:

برای گذاشتن پست جدید در این فضاها بسیار مورد تردید هستید و اهمیت زیادی به این موضوع می دهید تا جایی که می توانید به فردی پرخاشگر تبدیل شوید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *