دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

روش تهیه چند ماسک فوق العاده با روغن بادام تلخ برای زیبایی پوست

  • مرضیه نوروزیان
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

روغن بادام تلخ اگر چه خیلی برای خوردن توصیه نمی شود اما خواص زیادی برای درمان مشکلات پوستی دارد. در این مطلب ما ۵ ماسک روغن بادام تلخ را به شما توصیه می کنیم.

ماسک روغن بادام تلخ، یک روش فوق العاده برای درمان بسیاری از عوارض پوستی است. البته مصرف این داروی خانگی در دراز مدت جواب می دهد. بنابراین منتظر ظاهر شدن علائم آن در روزهای اولیه مصرف نباشید.

طرز تهیه ۵ ماسک روغن بادام تلخ عالی

ماسک روغن بادام

رفع چین و چروک صورت

برای تهیه ماسکی طبیعی فوق العاده، یک قاشق غذاخوری عسل روی حرارت ملایم قرار دهید. در ادامه ۴ قاشق غذاخوری روغن بادام تلخ و ۲ قاشق ریشه ساییده شده سوسن زرد را اضافه کنید. همه مواد را با هم ترکیب کنید.

رفع چین و چروک صورت با روغن بادام تلخ

مواد را از روی حرارت بردارید و ۲ دقیقه دیگر نیز هم بزنید. آن گاه ماده تهیه شده را بر روی صورت بمالید. بعد از گذشت بیست دقیقه می توانید صورت را با آب ولرم بشویید. بهتر است این ماسک را دوبار در هفته استفاده کنید.

ماسک روغن بادام تلخ

تهیه ماسکی از عسل و روغن بادام تلخ

یک قاشق چای خوری پودر شیر، یک قاشق چای خوری آبلیمو، نصف قاشق چای خوری روغن بادام و یک قاشق چای خوری عسل را با هم میکس کنید. قبل از مصرف این ماسک، صورت را با آب و صابون شسته و خشک نمایید. حالا مواد مخلوط شده را بر روی صورت بمالید. مراقب باشید تا مواد داخل چشم و دهان شما نرود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

ماسک عسل و روغن بادام تلخ

بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه، صورت را با آب گرم بشویید. این ماسک یک ماسک روشن کننده پوست است. بعد از خشک کردن صورت از کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.

ماسک روغن بادام تلخ برای رفع لک صورت

برای تهیه ماسک رفع لک صورت، یک لیتر آب معمولی را با گلاب مخلوط کنید. چند قطره روغن بادام به ترکیب آب و گلاب اضافه کنید. یه منظور برطرف کردن و پاکسازی لکه های صورت، هر روز صورت خود را با آن بشویید.

این ترکیب عامل موثر محافظتی در برابر عفونت ها می باشد. با این روش ضمن اینکه هر روز صورت خود را از آلودگی ها پاک می سازید، می توانید از شر لکه های صورت نیز در دراز مدت راحت شوید و با آن ها خداحافظی کنید.

روغن بادام تلخ

رفع سیاهی و پف زیر چشم با روغن بادام

روغن بادام تلخ یک روش عالی برای رفع پف زیر چشم و سیاهی دور چشم می باشد. قبل از خواب یک قطره بادام تلخ یا شیرین دور چشم بمالید و خوب ماساژ دهید. بهتر است اجازه دهید این مخلوط تا صبح بر روی صورت باقی بماند. صبح روز بعد آن را با آب سرد بشویید.

درمان خشکی پوست با ماسکی از روغن بادام تلخ

همان طور که می دانید طبیعت روغن بادام گرم و تر است. از این رو در رطوبت رسانی به پوست های خشک اهمیت زیادی دارد. روغن بادام حاوی ویتامین E می باشد و می توان از آن به عنوان نرم کننده صورت استفاده کرد. شب قبل از خواب چند قطره روغن بادام تلخ بر روی صورت بمالید و صبح روز بعد آن را با آب بشویید.

روغن بادام تلخ

از اینکه تا پایان مطلب ماسک روغن بادام تلخ همراه ما بودید، بسیار خرسندیم. امیدواریم با تهیه این ماسک ها بتوانید پوست خود را شفاف و زیبا سازید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *