دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

درمان حساسیت پوست دست با روش های خانگی

  • نرگس کوهستانیان
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
  • ۰

از جمله درمان حساسیت پوست دست می توان به اجتناب از مواد شوینده، مالیدن حنا، مالیدن آویشن، ترکیب خامه سنگین و لیموترش، روغن زیتون و نمک، وازلین اشاره کرد. استعمال مواد گفته شده تاثیر شگفت انگیزی در رفع حساسیت پوست دست می گذارد.

امروز می خواهیم درباره برای برطرف کردن حساسیت پوست دست اطلاعاتی برای شما خوانندگان عزیز ارائه دهیم تا در این مورد به دانشتان افزوده شود. توصیه ما به شما این است که ادامه مطلب را حتما مطالعه نمایید و از مطالب ارائه شده در جهت  رفع حساسیت پوست دست نهایت استفاده را ببرید.

 درمان حساسیت پوست دست

دانستن ها لازم درباره ی درمان حساسیت پوست دست

گاهی پوست دست دچار حساسیت هایی می شود و باعث رنجش و خارش و سوزش آن می شود. این حساسیت ها بیشتر  در اثر سرما و در زمستان اتفاق می افتد. برای رفع حساسیت پوستی در ناحیه دست روش های زیادی وجود دارد. شما می توانید با مراجعه به پزشک و تجویز دارو توسط وی داروی مورد نظر را از داروخانه تهیه نمایید و پماد را مرتبا روی پوست بمالید تا دستتان بهبود یابد. لازم است بدانید تاثیر پماد بسیار بیشتر از انواع قرص ضد حساسیت می باشد. علت اصلی حساسیت پوست دست لمس و تماس با اشیای آلرژیک است.

علت حساست های پوست دست

روش های درمان آلرژی پوست دست

ما در اینجا به معرفی چند داروی گیاهی و چند روش ارزان و ساده برای رفع حساسیت های پوست دست می پردازیم:

  • اجتناب از مواد شوینده: خیلی وقت ها دست ها به مواد شوینده حساسیت دارند و همین امر موجب قرمزی و سوزش و خارش پوست دست می شود. افرادی که پوست دست آن ها دچار حساسیت شده است، بهتر است از لمس مواد شوینده از جمله مایع سفید کننده، پودر رختشویی، جرم گیر و… خودداری کنند.
  • مالیدن نعناع بر روی دست: نعنا چون ضد التهاب است می تواند از خارش جلوگیری کند.
  • مالیدن آویشن بر روی دست: این گیاه محبوب و آرامش بخش نابود کننده قوی برای باکتری ها است، می تواند برای رفع اگزما روی پوست دست موثر باشد.
  • مالیدن حنا بر روی دست: این ماده بسیار مفید و پر خاصیت می تواند اثر خارق العاده ای در رفع خارش و سوزش پوست داشته باشد و مالیدن آن روزانه زخم و حساست های پوست را کاهش می دهد.
  • ترکیب خامه سنگین و لیموترش، روغن زیتون و نمک، وازلین: ترکیب مواد ذکر شده در رفع حساسیت های پوستی به طور قابل توجهی موثر است. شما روزانه دوبار از این مواد ترکیب استفاده کنید و بر روی پوست بمالید در عرض چند روز کوتاه حساسیت پوست دستتان برطرف خواهد شد.

نحوه درمان برای حساست پوست دست

  •  آرون گروپس

با راهکارهای مفیدی در رابطه با رفع حساسیت پوست  دست آشنا شدید که هر یک از این موارد می توانند به شما عزیزان برای داشتن دستانی با پوست لطیف و زیبا کمک کنند.  در صورت تمایل به مشاهده اطلاعات بیشتر در این زمینه به بخش درمان خانگی و طب سنتی مراجعه نمایید و از دیگر مطالب منتشر شده مجله آرگا دیدن نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *