دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

10 راهکار مقابله با ترس که در طول روز با آن مواجه می شوید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • ۰

در طول روز انسان با ترس های مختلفی رو به رو می شود که می تواند روز او را با تلخی همراه کند شناسایی این ترس ها و تلاش برای مقابله با آن می تواند این مشکلات را حل کند.

روش های تأثیر گذاری برای مقابله با ترس ها وجود دارد می تواند لذت زندگی را برای شما بیشتر کند و از نگرانی شما در طول روز کم کند پیاده کردن این راهکارها نیاز به تلاش و خودباوری شما دارد.

راهکار مقابله با ترس

1- برای مقابله با این ترس به خودتان فرصت بدهید:

اگر در طول روز با میزان زیادی از ترس و دلهره مواجه هستید سعی کنید برای فکر کردن به این دلهره ها زمان دیگری را تعیین کنید و به خودتان فرصت بدهید در عوض به جای فکر کردن به آن کمی پیاده روی کنید و از فضای بیرون لذت ببرید و سعی کنید با انجام کارهای مثبت افکار منفی را از خود دور کنید.

راهکار مقابله با ترس

2- نفس عمیق بکشید:

هنگامی که نمی توانید ترس و اضطراب خود را کنترل کنید و دچار تپش قلب می شوید با چند نفس عمیق به آرامش بیشتری می رسید این کار اکسیژن بیشتری به مغز وارد می کند و و در نتیجه عملکرد مغز بهبود می یابد.

راهکار مقابله با ترس

3- رو به رو شدن با ترس ها:

افرادی که از ترسشان فرار می کنند نمی تواند با آن مقابله کنند زیرا این واقعیت را نپذیرفته اند که آنها دچار ترس و اضطراب هستند بنابراین اولین قدم در حل این مشکل پذیرش آن است.

  •  آرون گروپس

اگر شما کودکی دارید که در طول روز با ترس مواجه می شود باید دلایل ترس در کودک و بهترین روش درمان آن را بدانید شناسایی این عوامل به شما و کودکتان در مقابله با این ترس کمک خواهد کرد.

راهکار مقابله با ترس

4- تصور کردن نتیجه بد:

خیلی از افراد با ترس از آینده مواجه هستند و یا در شرایطی قرار دارند که برای آنها اضطراب ایجاد کرده است در چنین مواقعی سعی کنید به نتیجه بد کارتان فکر کنید مثلا با خودتان بگویید ممکن است به دلیل استرس زیاد دچار سکته شوم این موضوع ترس و نگرانی را در شما کمتر می کند.

5- منطقی بودن:

در شرایط استرس زا سعی کنید منطقی باشید ترس نوعی احساس درونی است که رویارویی منطقی با آن می تواند از مشکلات شما بکاهد در چنین شرایطی سؤالات منطقی از خودتان بپرسید تا احساس ترس شما به چالش کشیده شود.

راهکار مقابله با ترس

6- عدم کمال گرایی:

تصور این موضوع که شما باید بهترین باشید کمی شما را دچار مشکل می کند دلیلی ندارد که شما خود را در بالاترین نقطه و برتر از دیگران ببینید این فکر را از خود دور کنید و توانمندی های خود را بپذیرید.

7- تصور محلی شاد و آرام:

برای چند لحظه چشمان خود را ببندید و خود را در فضایی آرام و دلنشین تصور کنید تمرکز بر روی این موضوع افکار شما را از آشفتگی و ترس های موجود خالی می کند.

راهکار مقابله با ترس

8- صحبت کردن درباره ترس ها:

با فردی که بیشتر به شما نزدیک است صحبت کنید و از ترس های خود برای او بگویید این موضوع باعث می شود تا شما به این موضوع پی ببرید که آنقدر هم ترس های شما با اهمیت نیستند.

9- خواب و غذای کافی:

مصرف دخانیات را کاهش دهید و با داشتن یک برنامه غذایی سالم و تنظیم شده و خواب کافی به حفظ سلامت جسم و روح خود بیشتر کمک کنید.

راهکار مقابله با ترس

10- تشویق کردن خود:

زمان هایی که می توانید ترس خود را کنترل کنید خودتان را تشویق کنید این کار به شما انرژی بیشتری می دهد و باعث می شود شما احساس ارزشمندی داشته باشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *