دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تکنولوژی ویژه ناسا در طراحی زنبور رباتیک با هدف کاوشگری در مریخ

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۷
  • ۰

کشف مریخ و انجام پژوهش درباره سیارات مختلف در جهان امروزه بسیار مورد توجه است در همین راستا شرکت ناسا با طراحی یک زنبور رباتیک قصد کاوشگری در این سیاره را دارد.

مریخ نوردهای طراحی شده ناسا قادر هستند فرایند نقشه برداری و ثبت تصاویر تحقیقاتی را انجام بدهند هزینه این ربات 205 میلیارد دلار است که با وزن سنگین 309 تن طراحی شده است.

زنبور رباتیک ناسا

ربات مریخ نورد به دلیل وجود نقص هایی در طراحی آن هنوز موفق به ثبت اطلاعات از این سیاره نشده است وزن سنگین این زنبور رباتیک مناسب با جو سیاره مریخ نمی باشد و جایگزینی زنبور رباتیک می تواند این مشکل را برطرف کند این ربات ها می توانند اطلاعات جامعی درباره گستره وسیع مریخ با حرکت کم در اختیار ما قرار بدهند.

با وجود این موضوع هنوز در حذف مریخ نوردها تردیدهایی وجود دارد و طبق شواهد شرکت ناسا می خواهد از این ربات ها برای پشتیبانی و مرکز اطلاع رسانی زنبورک ای رباتی استفاده کنند.

در طراحی این زنبورک های رباتی، جستجوی گاز متان در فضا و تعیین شرایط جوی از اولین هدف گذاری ها می باشد همانطور که می دانید بیشتر سطح سیاره مریخ را دی اکسید کربن تشکیل داده است و یافتن گازهای متان و مونوکسید کربن در این سیاره نشان دهنده حیات و زندگی در آن است.

زنبور رباتیک ناسا

طراحی این زنبور رباتی به نحوی است که فشار زیادی به بال های آن وارد نشود و شرایط جوی مریخ نیز این طراحی را راحت تر کرده و فشار کمتری به آن وارد می کند وزن سبک این ربات نیز از دیگر مزایای آن محسوب می شود که طراحان آن را خوش بین تر می کند.

  •  آرون گروپس

این ربات بسیار حساس و کنجکاو است همچنین انعطاف پذیری و مقاومت این ربات مشکلاتی چون ناهمواری های موجود را کاهش می دهد و تحت کنترل در می آورد ساخت این زنبورها بر خلاف تصور انسان امکان پذیر است و با تولید آن جامعه بشری به اکتشافات مهمی در این زمینه دست خواهد یافت.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *