دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

هنگامی که دوستمان ناراحت است چگونه او را آرام کنیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۷ فروردین ۱۳۹۷
  • ۰

زمانی که با فردی مواجه می شوید که دچار غم و اندوه است پیدا کردن راهی برای تسکین او کاری دشوار است این امر زمانی که شما در رابطه با زمانی که شما اطلاعاتی از موضوع ندارید شما را بیشتر آزار می دهد.

برای قرار گرفتن در اینگونه موقعیت ها نمی توان راهکارهایی قطعی ارائه داد و باید با پی بردن به ویژگی های شخصیتی دوستتان و با توجه به شرایط پیش آمده به بررسی و حل این موضوع بپردازید و او را تسکین دهید.

راهکارهایی برای آرام کردن فرد غمگین

شاید در مرحه اول و قبل از انجام هر کاری حس صداقت و انسان دوستی شما بتواند به فرد مضطرب و نگران آرام خاطر بیشتری بدهد تا صحبت های خود را با شما در میان بگذارد و از شما راهکار و کمک بخواهد بنابراین انتقال این حس و ایجاد امنیت خاطر قبل از هر چیز جالب توجه می باشد.

بحث را عوض نکنید:

اگر فکر می کنید با تغییر دادن موضوع و پاک کردن صورت مسئله می توانید به دوستتان کمک کنید در اشتباه هستید او بیشتر از هر زمانی به صحبت کردن درباره مشکلش احتیاج دارد و این کار می تواند به آرامش فکری او منجر شود.

شعارگونه صحبت نکنید:

این حس را به او انتقال بدهید که با او همراه و همدرد هستید و احساسات او را به خوبی درک می کنید به او نشان دهید که در کنار او هستید نه مقابل او از جملاتی مانند” همه چیز درست خواهد شد” استفاده نکنید این کلیشه ها حس همراه بودن را از او می گیرد.

راهکارهایی برای آرام کردن فرد غمگین

به دنبال راه حل مشکل نباشید:

به خاطر داشته باشید شما به عنوان یک دوست می توانید از دغدغه ها و فشار روانی موجود بر دوستتان بکاهید اما به جای او دنبال راه حل نباشید این کار به او ناتوانی را القا خواهد کرد و بیشتر دچار درماندگی می شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

به صحبت های او گوش کنید و به آن اهمیت بدهید:

در صحبت کردن با دوست خود صبور باشید و با دقت به حرف های او گوش دهید تا او احساس کند که مشکلش برای شما نیز مهم است و برای شما همیت زیادی دارد.

از زبان بدن استفاده کنید:

برای اطمینان خاطر بیشتر با اشاره کردن و تأیید کردن های خود او را در صحبت کردن همراهی کنید و به او اعتماد و اطمینان بیشتری بدهید. ارتباط چشمی و برقرار کردن آن بسیار مهم است و موجب تصلی خاطر او خواهد شد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *