دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

خواص خاکشیر برای پوست و تاثیر آن بر زیبایی

  • مهلا بستگان
  • ۲۲ فروردین ۱۳۹۷
  • ۰

خاکشیر از جمله گیاهان پر آوازه ایرانی است که از دیرباز تا به اکنون خانواده های ایرانی از آن در انواع و اقسام مختلف استفاده می کنند. ما در مجله آرگا این بار از خواص خاکشیر برای پوست گفته ایم.

با توجه به طبیعت تر و سرد دانه های خاکشیر از آن برای رفع عطش استفاده می کردند اما امروزه با معرفی خواص خاکشیر، از این گیاه سودمند محبوبیت آن را در بین مردم افزایش داده اند. مزایای خاکشیر در لاغری، از بین بردن یبوست، پاکسازی کبد و خواص خاکشیر برای پوست از جمله این موارد هستند.

نگاهی گذرا به خاص خاکشیر در درمان بیماری ها:

اگر خاکشیر را با شربت سکنجبین ترکیب کنیم خاصیت صفرا زدایی دارد. خاکشیر به همراه آب جوش ضد بلغم است و خاکشیر در کنار ترنجبین ضد سودا است.

مخلوط دانه های خاکشیر، گلاب، مقداری شکر و آب سرد بسیار ملین و خنک کننده است و تب، سرگیجه، بی اشتهایی، بی حالی و حالت تهوع ناشی از گرمازدگی را درمان می کند.

شربت خاکشیر تقویت کننده معده است، اشتها و شهوت را زیاد می کند و استفاده از آن در دوران بارداری بسیار زیاد است.

معرفی خواص خاکشیر برای پوست

معرفی خواص خاکشیر برای پوست:

دانه های گیاه خاکشیر علاوه بر گلوکز اینولات‌ ها شامل املاحی مانند گوگرد، کلر، فسفر، آهن، پتاسیم، کلسیم، سدیم و منیزیم نیز هستند. همچنین این دانه ها حاوی پروتئین، صمغ، موسیلاژ، چربی و ترکیبات ازت دار هم می‌باشند. املاح موجود در دانه های خاکشیر همانند آهن از جمله مواد بسیار مفید برای پوست است که کمبود آن باعث از بین رفتن حالت کشسانی و کاهش قدرت التیام پوست می شود.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آشنایی با خواص خاکشیر برای پوست

درمان جوش صورت و پیسورازیس با خاکشیر:

یک فنجان از عرق شاهتره، عرق کاسنی و عرق بیدمشک را به علاوه دو قاشق سوپ خوری خاکشیر مخلوط کنید و تا سه الی چهار هفته از آن بنوشید تا نشانه های بهبود را در پوست خود مشاهده کنید.

از خواص خاکشیر برای پوست چه می دانید؟

درمان لک صورت با خاکشیر:

ترنجبین را به مدت پنج ساعت در آب قرار دهید تا خیس بخورد، سپس آن را صاف کنید و با دو قاشق سوپ خوری خاکشیر ترکیب کنید، به مدت سه هفته هر روز از این ترکیب استفاده کنید تا شاهد روشن شدن لکه های پوستی خود باشید.

فواید خاکشیر برای پوست و مو

رفع شوره سر با خاکشیر:

نوشیدن دو تا سه لیوان شربت خاکشیر در روز برای درمان شوره و خارش سر مفید می باشد. نوشیدن این شربت با اصلاح مزاج به از بین رفتن دائمی شوره و خارش سر کمک می کند.
خاصیت های بی نظیر خاکشیر برای پوست و مو

از خواص خاکشیر برای پوست به روش های درج شده در متن استفاده کنید و از معجزه دانه های شگفت انگیز این گیاه بهره مند گردید. برای اطلاع روش های درمان کبد چرب با خاکشیر به این مقاله در سایت آرگا مراجعه نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *