دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

رونمایی سیگما از لنز پرایم 105 میلی‌متری با دیافراگم F/1.4

  • زهره امامی
  • ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
  • ۰

شرکت سیگما لنز جدیدش را «Bokeh Master» نامگذاری کرده است. این لنز دارای فاصله‌ ی کانونی ۱۰۵ میلی‌ متری و دیافراگم F/1.4 می باشد.

شرکت سیگما ژاپنی است و تا کنون لنز های زیادی برای دوربین های مختلفی چون نیکون، کانن، سونی، پاناسونیک و … تولید کرده است. در ادامه عکس هایی از این لنز تازه تولید شده را با هم خواهیم دید.

شرکت سیگما در این رابطه می‌ گوید:

سیگما تمامی این لنز‌ها را به‌گونه ای طراحی کرده است تا کمترین اعوجاج اپتیکی را داشته باشند و وضوح و کنتراست شگفت‌ انگیزی تولید کنند. طراحی این لنز با دقت بسیاری انجام شده است تا تمامی نقاط عکس، چه قسمت‌ های در فوکوس یا قسمت‌ های بیرون از فوکوس، به‌طور برابری برای چشم بیننده مطلوب باشند؛ این لنز واقعا «استاد بوکه» است.

این لنز دارای ۱۷ اِلمان اپتیکی در ۱۲ گروه است. سیگما اظهار داشت:

این تعداد زیاد اِلمان برای یک لنز پرایم، غیر معمول است.

لنز ۱۰۵ میلی‌متری جدید سیگما برای عکاسی پرتره عالی است و امکان تشکیل پدیده‌ ی «Sagittal Coma Flare (بیراهش اشک یا بیراهش کما) را کاهش می‌ دهد و در نتیجه برای عکاسی از ستارگان آسمان در شب نیز کاربردی می باشد.

  •  آرون گروپس

لنزهای جدید سیگما

اولین اِلمان را بسیار بزرگ است. دلیل آن هم حداکثر کردن مقدار نور دریافتی توسط این لنز می باشد. دهانه‌ ی بسیار بزرگ این لنز دارای یک هود لنز بزرگ می باشد. دو تصویر زیر توسط همین لنز جدید به ثبت رسیده اند.لنزهای جدید سیگما

لنزهای جدید سیگما

 

لنزهای جدید سیگما

هود این لنز به‌جای پلاستیک استاندارد ABS‌، از پلاستیک تقویت‌شده با فیبر کربن (CFRP) ساخته شده است. این پلاستیک همان ماده‌ ی مستحکم و کم‌ وزنی است که برای ساخت هواپیما‌ و کاربرد‌های صنعتی دیگر استفاده می‌ شود. لنزهای جدید سیگما

مقاومت در برابر خاک و پاشش آب، حلقه‌ ی فوکوس دستی، پوشش آب‌ گریز و روغن‌ گریز، اتوفوکوس با سرعت و دقت بالا، سوکت جداشدنی سه‌ پایه‌ی لنز Arca، دیافراگم گِرد ۹ تیغه‌ ای، قابلیت فوکوس دستی در حالت اتوفوکوس (Manual Focus Override)، حداکثر نسبت بزرگ‌ نمایی ۱:۸.۳، حداقل فاصله‌ ی فوکوس ۱۰۰ سانتی‌ متری، طول ۱۳.۲ سانتی‌ متری، وزن ۱.۶۴۵ کیلو‌گرمی و پایه‌ ی لنز برنجی از دیگر ویژگی های این لنز است.لنزهای جدید سیگما

در زیر تصاویری از زوایای مختلف از این لنز جدید را می بینید.

لنزهای جدید سیگما

 

لنزهای جدید سیگما

لنز جدید Sigma 105mm F/1.4 Art هنگام عرضه برای ما‌ونت‌ های F نیکون، EF کانن، SA‌ سیگما و E سونی در دسترس خواهد بود. قیمت و زمان عرضه‌ی این لنز هنوز اعلام نشده است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *