دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

غیر فعال شدن 30 هزار گوشی آیفون در طرح رجیستری

  • زهره امامی
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
  • ۰

این روزها باشنیدن خبر طرح رجیستری بسیاری از صاحبان گوشی های غیرمجاز نگران شده اند. اینبار بیش از 30 هزار گوشی غیرمجاز آیفون از شبکه مخابراتی خارج شدند و نیمی از آن ها دوباره راه اندازی شدند.

مهدی محبی درباره آخرین وضعیت اجرای طرح رجیستری گوشی تلفن همراه گفت:

بر اساس آخرین آمار، تا پایان هفته گذشته 30 هزار گوشی آیفون به دلیل آنکه در سامانه‌ ی گمرک به ثبت نرسیده و شناسه خود را در شبکه مخابراتی وارد نکرده بودند قطع شدند.

وی در ادامه افزود:

یک‌ چهارم از این تعداد گوشی‌ ها مهمان بودند. نیمی از سه‌ چهارم باقی مانده نیز با پرداخت عوارض گمرکی و حل مشکلات مربوط به گوشی‌ های مسافری، بار دیگر فعال شدند. مابقی این تعداد هم‌ اکنون از شبکه خارج شده‌ اند و دیگر قابل استفاده نیست.

طرح رجیستری شامل چهار برند آیفون، موتورولا، گوگل پیکسل و بلک‌بری می شود که فعلا برای آیفون اجرایی شده است. گفته می شو از تاریخ 28 بهمن برای گوشی های ال جی نیز این طرح به مرحله عمل برسد.

محبی در مورد شکایات صاحبان گوشی های قطع شده بیان کرد:

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

از تعداد گوشی‌ هایی که به دلیل عدم رجیستری قطع شده‌ اند حدود ۱۰ درصد شکایت کرده‌ اند که شکایت آن‌ ها در اتحادیه پیگیری شد. از این تعداد برخی گوشی‌ ها که به‌صورت شخصی وارد شده و عوارض گمرکی پرداخت نکرده بودند، با پرداخت عوارض گمرکی مشکلشان حل شد و برخی دیگر نیز با توجه به دستورالعمل صادرشده به فروشندگان موبایل، توانستند پول گوشی خود را از فروشندگانی که مبادرت به فروش گوشی قاچاق و عدم ثبت آن کرده بودند، دریافت کنند.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *