دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

آموزش مشاجره سالم با همسر

  • زهره امامی
  • ۳۰ دی ۱۳۹۶
  • ۰

صحبت نکردن درمورد مسائل و تلنبار شدن آنها روی هم می‌تواند در درازمدت پایه‌ های روابط زوجین را متزلزل سازد. در مطلب زیر به شما می‌ گوییم که چطور کشمکش‌ های رابطه‌ تان را به بحث‌ هایی سازنده و مثبت تبدیل کنید. با ما همراه باشید.

همه‌ ی زوج‌ ها با هم بحث و مشاجره می‌ کنند یا حداقل تمام زوج‌ های سالم این کار را انجام می‌ دهند. مهم نیست که در چه موردی بحث می‌ کنید بلکه مسئله‌ ی مهم نحوه‌ ی بحث کردن شما با یکدیگر است.

کارهایی غیر منطقی که هنگام بحث مرتکب می‌ شویم

اگر همسرتان با شما موافق نباشد ممکن است نوعی احساس ناسپاسی و خیانت به شما دست دهد و این آزردگی باعث شود که به او حمله کنید.

  • ناپدید شدن

بعضی از آنها بدون آنکه هیچ خبری از خودشان بدهند چند ساعت یا حتی چند روز ناپدید می‌ شوند. آنها این کار را انجام می‌ دهند تا همسرشان بترسد که رابطه‌ ی آنها تمام شده است.

  • توهین کردن

برخی با الفاظ زشت و توهین‌ آمیز شخصیت همسرشان را تخریب می‌ کنند.

  • داشتن دیدگاه سیاه و سفید

این حالت زمانی اتفاق می‌ افتد که افرادبه هیچ‌ وجه دیدگاه طرف مقابل‌ شان را درنظر نمی‌ گیرند.

  • بدگویی کردن

برخی نزد دوستان و آشنایان از همسرشان بدگویی می‌کنند یا حتی در شبکه‌ های اجتماعی پیغام‌ های مرموز می‌ گذارند. آنها با علنی کردن مشکل‌ شان به این شکل رابطه و همسرشان را به‌طور نا عادلانه‌ ای تحقیر می‌ کنند.

چگونه درست دعوا کنید

به‌‌ جای آنکه منتظر بمانید تا بحث و اختلاف پیش بیاید و بدون فکر و آمادگی با آن برخورد کنید باید از رویکردی آگاهانه و کنش‌ گرا برای مقابله با چنین وضعیتی استفاده نمایید.

  •  آرون گروپس

1.سعی کنید واکنش‌ تان را کنترل کنید

وقفه‌ ای در بحث‌ تان ایجاد کنید و خودتان را آرام کنید.

2.مراقب حرف‌ هایتان باشید

از به‌ کار بردن عبارت‌ های منفی که با «تو» شروع می‌ شوند اجتناب کنید. نکته‌ ی مهم در اینجا این است که بدون تأیید کردن احساسات‌ تان درمورد آنها صحبت کنید.

3.از بحث فرار نکنید یا طفره نروید

رسیدگی به مشکلات سبب می شود همسرتان احساس کند به حرف‌ هایش توجه می‌ کنید، برای او ارزش قائل هستید و از نظر شما یک فرد خاص و دوست‌ داشتنی است.

4. تفاوت‌ هایتان را بپذیرید

در بعضی موارد ممکن است پس از آنکه به‌ طور آرام و منطقی درمورد احساسات‌ تان صحبت کردید به این نتیجه برسید که باید تفاوت دیدگاه‌ هایتان را بپذیرید (عیسی به دین خود، موسی به دین خود)

5.محرم اسرارتان را عاقلانه انتخاب کنید

در هنگام انتخاب محرم اسرار برای بازگو کردن مشکلات رابطه‌ تان، اول مطمئن شوید که شما را به‌ خوبی می‌ شناسد، واقعا نگران شماست، بی‌ طرف است و به‌ جای آنچه دوست دارید بشنوید واقعیت را به شما خواهد گفت.

برای بهبود رابطه تان دعوا کنید، نه برای صدمه زدن به آن

زوج‌های موفق به‌جای حمله کردن به طرف مقابل روی حل مشکل‌ شان تمرکز می‌ کنند. و حتی هنگامی که ناراحت هستند راه‌ هایی پیدا می‌ کنند که در حین ناراحت بودن از همسرشان دور نشوند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *