دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

چگونه انرژی درمانی کنیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۰
  • ۰

انرژی درمانی یکی از انرژی ها وقوانین موجود در طبیعت می باشد پایه و اساس این روش درمانی استفاده از نیروهای درونی بدن برای درمان بیماری و جراحت های بدن می باشد و در دنیای امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.نام دیگر این روش درمانی خود بهبودی می باشد.

انرژی درمانی؛ موافقان و مخالفان فراوانی دارد اما با این وجود در میان جامعه جا افتاده است و متخصصین زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. درمان با انرژی چیزی جز استفاده از قانون های طبیعی شفا نمی باشد بنابراین کسانی که آن را رد می کنند اطلاع کافی از این روش درمان ندارند البته در این میان کسانی بوده اند که از این روش درمان استفاده درست کرده اند. این روش درمان در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان یک علم شناخته می شود.

تکنیک های انرژی درمانی

پیشینه انرژی درمانی در ایران:

بسیاری از اطبای ایران باستان چون بوعلی سینا نیز از این روش درمانی استفاده می کرده اند و برای درمان بیمار علاوه بر دارو از این علم بهره می گرفته اند.

راه های انجام درمان با انرژی:

در ایران استاد آرام از افراد متخصص در این زمینه فعالیتی می کند وی اولین کتاب خود را در این زمینه در سال ۱۳۷۹به چاپ رساند و در این کتاب به توضیح علمی و ساده درمان با انرژی پرداخته است با استفاده از تعلیمات این کتاب می توانید تمریناتی چند ساعته انجام دهید که موجب بهبودی شما می گردد.

روش های ارائه شده در این کتاب بسیار مؤثر می باشند و علاوه بر درمان بیماری بر کیفیت زندگی نیز تأثر گذار می باشد. هر فردی می تواند با انجام این تمرین ها یک انرژی بالقوه دریافت نماید.

روش مراقبه درمانی

برای انجام این نوع درمان با انرژی نیازی لمس کردن وجود ندارد در این روش بدون لمس و از انرژی های(حیات، پرانا، چی یا کی) می توان فرایند درمان را انجام داد.در این درمان سیستم های ایمنی بدن فعال و مقاوم می شوند. اساس این درمان از بین بردن انرژی های منفی و جایگزینی انرژی های مثبت می باشد.

  •  آرون گروپس

یکی از روش های به کار برده شده در این روش اسکن کردن نام دارد که از تکنیک های این روش این است که نقاطی از بدن که دچار بیماری و یا کمبود انرژی است شناسایی می کند.

این روش درمانی تکنیک ها و اصولی دارد و کسانی که این فعالیت را انجام می دهند باید افرادی متخصص و با مهارت باشند و توانایی لازم برای انجام این کار را داشته باشند.

شفابخشی با استفاده انرژی

روش های مختلف درمانی:

در اینگونه از روش های درمانی نیازی به ارتباط مستقیم با بیمار وجود دارد.

مغناطیس درمانی:

در مغناطیس درمانی از جواهرات،النگو و … استفاده می شود که فرد برای مدتی در در این میدان قرار می گیرد این کار موجب گردش خون در بدن می شود. یکی دیگر از ابزار مغناطیس درمانی استفاده از آب است.

بهبود درمانی و روش های آن

روش پولاریتی:

قسمت های بالایی بدن دارای انرژی مثبت و قسمت های پایینی دارای انرژی منفی می باشد همچنین قسمت های چپ و راست بدن این ویژگی را دارا می باشند و در روش پولارتی میان این قسمت ها و انرژی های منفی و مثبت توازن و تعادل برقراری می گردد.

روش ریکی:

این روش زمانی به کار می رود که فرد انرژی خود را از دست داده باشد و به این صورت است که فرد دست هایش در نقاط مشخصی قرار می دهد و انرژی های منفی را از خود درو می کند در این روش فرد احساس می کند یک جریان انرژی سرد یا گرم از بدنش خارج خواهد شد.

روش های درمانی که نیاز به ارتباط مستقیم وجود ندارد.

آشنایی با روش های درمان با انرژی

روش رادیونیک:

در این روش بیمار از فاصله دور با استفاده از جعبه ی سیاه طراحی شده فرایند درمان را انجام می دهد و انرژی را دریافت می کند قاعده این روش این است که همه موجودات از طریق یک منبع انرژی با یکدیگر در ارتباط اند.

روش درمان غیرحضوری:

در این روش فرد در ذهن خود تصویری از شخصی که در آن مکان نیست تجسم می کند و یا از راه های دیگری انرژی دریافت می کند.

 درمان با کمک معنویات :

این نوع انرژی درمانی مشابه لمس درمانی می باشد تنها تفاوت این دو با هم این است که در لمس درمانی پزشک متخصص در این زمینه با لمس بدن انرژی مضر را از فرد دور کرده و انرژی مثبت را جایگرین می کند اما در این نوع روش شفابخشی درمانی از راه دور انجام می شود و به تماس لمسی نیازی نمی باشد، طبق تحقیقات انجام داده شده  این نوع روش درمانی تا حالا به بهبود سرطان کمکی نکرده است.

 درمان با کمک لمس :

این روش در سال ۱۹۷۰ میلادی برای نخستین بار توسط شخص آمریکایی معرفی شد که در این روش فرد متخصص در این زمینه بدن بیمار را لمس خواهد کرد و در واقع دستان خود را به بدن بیمار منتقل می کند و امروزه پرستاران زیادی در حال آموزش این نوع روش درمانی هستند.

Energy medicine با لمس

در چه مواردی از این روش درمانی استفاده می شود؟

این روش درمانی در موارد مختلفی مورد استفاده قرار گرفته می شود که عبارتند از :

آرامش اعصاب و روان :

این روش درمانی کمک زیادی به کاهش هیجانات، استرس، پرخاشگری، اضطراب، وسواس، افسردگی، بی خوابی، فشار های عصبی و عصباننین و همچنین وابستگی روانی به مواد مخدر می کند.

بیماری های داخلی و جراحی :

اگر چه تمام بیماری ها را با این روش درمانی نمی توان درمان کرد اما تاثیر زیادی بر روی بیماری های داخلی و جراحی داشته و از آن به عنوان درمان کمکی، می توانید استفاده نمایید همچنین، جهت درمان سردرد های عصبی و برخی از آسم ها نیز که منشا آن عصبی می باشد و درمان لاغری و چاقی تاثیر گذار است.

تسکین درد :

این نوع روش درمانی سبب کاهش درد های ناشی از: سرطان ها، صدمات فیزیکی،جراحی، درد های عصبی و ران تنی، درد های عضوی، سردرد، میگرن، پریودهای دردناک و نورالژیا می شود.

موارد استفاده از Energy medicine

سخن پایانی

این روش درمانی امروزه طرفداران بسیاری دارد، و در کنار موفقیت های متفاوت این نوع روش درمانی باید به استفاده سود جویان نیز اشاره کرد. برای بهره بردن از انواع روش های درمان با انرژی بهتر است به اساتید معتبر در این حوزه مراجعه نمایید، در صورت تمایل جهت آ؛شنایی با امید درمانی می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *