دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

افراد کاریزماتیک چه ویژگی هایی دارند که جذاب تر هستند؟

  • زهره امامی
  • ۸ دی ۱۳۹۶
  • ۰

افراد کاریزماتیک به راحتی در جمع می درخشند و سخنانشان در دل مخاطب نفوذ می کند. در این قسمت با مقاله ای کوتاه می خواهیم شما را با برخی ویژگی های این دسته از افراد آشنا کنیم. لذا خواهشمندیم با ما همراه باشید.

برجسته ترین شخصیت های کاریزماتیک جهان می توانستند مردم را با جادوی کلام به سمت خود بکشند و درست مثل آهن ربا طرفدار جذب کنند. برایشان فرقی نمی کرد که چند نفر مخاطب شان است کلام شان به‌‌ قدری نافذ و گیرا بود که گویی هر شنونده‌ای را شخصا نشانه ‌می‌گرفت. درواقع آمیزه‌ی کلام و نحوه استفاده از زبان بدن شان تا حدی هماهنگ و حساب شده بود که مخاطب را بی‌ چون‌ و چرا میخکوب می‌کرد.

درادامه با ما همراه باشید تا ۴ ویژگی مشترک شخصیت‌های کاریزماتیک را به اتفاق بررسی کنیم.

1. کلام متقاعدکننده دارند

سخنران خوب کسی است که از موضعی معتبر و باورپذیر صحبت کند. به این معنی که اول از همه خودش باید به صحبت هایش باور داشته باشد تا مخاطب نیز بتواند گفته هایش را بپذیرد.

2.در کلام و زبان بدن شان هماهنگی دارند

با حرکات بدن تان می‌توانید کلام تان را برجسته تر بیان کنید. همچنین اگر بتوانید بخش احساسی کلام تان را به کمک حالات صورت تان خوب منتقل کنید، مخاطب را راحت تر با خودتان همراه خواهید کرد. مثلا اگر محتوای کلام تان مثبت اما زبان بدن تان تدافعی باشد صداقت کلام تان زیر سؤال خواهد رفت.

هماهنگی در کلام و زبان بدن

3.بر چم‌ و خم صحبت‌کردن تسلط دارند

سخنرانان ماهر قادرند به‌گونه ای با سرعت صحبت‌ کردنشان بازی کنند که مخاطب بتواند افکارش را در فواصل صحبت جمع‌ و جور کند و حتی درمورد آنچه در ادامه‌ گفته خواهد شد، حدس هایی بزند. فقط عده‌ی کمی از مردم می‌توانند هم زمان به آنچه می‌شنوند، فکر کنند. پس یادتان باشد که بخشی از تأثیر کلام تان از مکث های به‌ جای شما ناشی می‌شود. برای اینکه نفس کم نیاورید، باید از دیافراگم نفس بکشید تا بتوانید نفس کافی برای تمام‌کردن جملات طولانی داشته باشید. با تغییر به موقع لحن صدا نیز پیام‌ به‌ درستی به مخاطب منتقل خواهد شد.

4.به درستی ارتباط احساسی برقرار می کنند

لبخند زدن تأثیر خوبی روی مخاطبان می‌گذارد و معمولا شروع مناسبی برای شکل‌گیری ارتباط مؤثر بین گوینده و شنونده است‌. سخنرانان ماهر همچنین از طریق بازی با صدا مخاطب را با خودشان همراه می‌کنند. مثلا وقتی ازترس حرف می زنند قادرند که همان پاسخ احساسی را در مخاطبان شان به‌وجود بیاورند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *