دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

درمان سریع جوش صورت با روش های گیاهی

  • مهلا بستگان
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

جوش و آکنه هایی که در بعضی پوست ها به صورت مداوم و در بعضی دیگر هر از گاهی به علت ناپرهیزی و یا وارد شدن به دوره خاصی روی صورت پیدا می شوند را می توان با درمان سریع جوش صورت از بین برد.

یکی از آزار دهنده ترین ضایعه های پوستی جوش های صورت هستند که در روی پوست ظهور پیدا می کنند و تا موقعی که برسند و سرباز کنند و بعد از التیام زخم آنها تا مدتی جایشان روی صورت باقی می ماند. ما در ادامه این مطلب از رفع سریع جوش صورت نوشته ایم تا دیگر نگران این مسئله نباشید.

 راه درمان سریع جوش صورت در منزل با روش های گیاهی:

اگر قرار است به یک مهمانی بروید یا یک قرار مهم کاری دارید و یا کلا این جوش پیدا شده بر روی پوست صورتتان اذیت کننده است، با ما در ادامه این بحث روش های رفع فوری جوش صورت را به طور گیاهی و مطمئن امتحان کنید:

تکه یخ :

وقتی تازه جوش دارد پیدایش می شود هنوز به التهاب نرسیده است، فورا یک تکه یخ رویش بگذارید تا غدد چربی را تشویق کند که میکروب و چربی های اضافه را بیرون بریزید.

عسل :

یک راه دیگر درمان سریع جوش صورت استفاده از عسل است. برای درمان جوش صورت با عسل یک تکه پنبه را درون عسل قرار دهید و از خواص عسل به عنوان یک ضد آکنه استفاده بفرمایید. بگذارید عسل سی دقیقه روی صورت شما بنشیند و بعد آن را بشویید.

درمان خانگی جوش های صورت

آبلیمو :

آبلیمو یک ماده موثر  و درمانگر دیگر در از بین بردن جوش صورت می باشد. قبل از خواب با یک گوش پاک کن جای جوش را به آبلیمو آغشته کنید.

  •  آرون گروپس

خمیر :

و اما یک درمان سریع جوش صورت قبل از اینکه جوش به طور کامل پیدا شود و روی پوست بنشیند، استفاده خمیر دندان بر روی همان قسمت قبل از خواب شبانه می باشد. صبح که بیدار شدید صورتتان را با آب سرد آبکشی نمایید.

جوش شیرین :

برای خلاصی از شر جوش های صورت می توانید در یک ظرف مقداری آب داغ بریزید و پوست خود را با آن بخور دهید تا شاهد رفع جوش های صورت تان شوید.

20 روش موثر در درمان و رفع فوری جوش صورت

روغن درخت چای :

از روغن درخت چای هم به عنوان یک درمانگر جوش صورت استفاده می شود. با استفاده از یک گوش پاک کن و یا پنبه آغشته شده به روغن درخت چای موضع جوش را چرب کنید و یا برای اثر بخشی بهتر این روغن را با ژل آلوئه ورا ترکیب کرده و به مدت بیست دقیقه روی همان قسمت بگذارید و سپس آبکشی کنید.

سیر :

از گذشته تا به امروز از خواص سیر برای پاکسازی پوست استفاده می کردند. یک حبه سیر رابه دو قسمت تقسیم کنید و به مدت پنج دقیقه روی جوش صورت خود بگذارید و بعد بشویید. در طول روز می توانید چندین بار این عمل را انجام دهید.

درمان سریع جوش صورت با روش های طبیعی

چوش شیرین :

جوش شیرین را با آب و آبلیمو مخلوط کنید تا خمیری شکل شود، سپس صورت خود را بشویید و وقتی هنوز کمی نم دار و مرطوب است این خمیر را بر روی محلی که جوش قرار دارد بگذارید و اجازه دهید تا خیر روی پوست شما خشک شود و بعد پوست صورت خود را با آب گرم آبکشی بفرمایید.

خیار :

برای درمان سریع جوش صورت از خواص خیار هم می شود کمک گرفت به این شکل که یک خیار را خرد کنید و رویش آب بریزید و اجازه دهید که یک ساعت بماند و آب حاصله از این ترکیب را برای شستشوی صورت انتخاب بفرمایید.راه های درمان گیاهی جوش صورت

سرکه سیب:

می توانید سرکه سیب را به نسبت یک به سه مخلوط کرده سپس تکه پنبه را به محلول حاصل آغشته کرده و بر روی نواحی آسیب دیده اعمال نمایید و اجازه دهید به مدت ده تا پانزده دقیقه بماند و بعد آن را بشویید، روزی دو تا سه بار این روش استفاده کنید.

ماست و آبلیمو :

یک راه درمانی بسیار ساده برای رفع سریع جوش صورت استفاده از ترکیب ماست و آبلیمو می باشد که باید یک ربع یا پانزده دقیقه روی پوست بماند و بعد شسته شود.

آسپرین :

راه دیگر برای از بین بردن جوش صورت استفاده از یک سهم آسپرین در سه سهم آب می باشد. اجازه دهید تا این مخلوط کمی خمیری شکل شود و بعد بر روی نقاط حامل جوش بگذاریدش، بعد از خشک شدن روی پوست این خمیر خودش می ریزد و شما می توانید صورتتان را بشویید.

20 راه درمانی معجزه گر برای رفع فوری جوش و جای جوش بر روی پوست صورت

آلوئه ورا :

صورتتان و قسمت هایی که مخصوصا حاوی جوش هستند را به ژل آلوئه ورا آغشته کنید و بعد از گذشت یک ربع ساعت پوست خود را با آب گرم بشویید.

روغن زیتون :

قب از اینکه به رختخواب بروید و بخوابید صورت خود را با روغن زیتون به خوبی ماساژ دهید و بعد یک حوله را که درون آب گرم گذاشته اید روی صورتتان بگذارید تا بخار آن را حس کنید و بعد پوست خود را آبکشی کنید و بخوابید.

زردچوبه :

این ادویه پرکاربرد علاوه بر آشپزی در علم پزشکی نیز کاربرد فراوان دارد و برای درمان جوش های صورت یک روش عالی می باشد، با آب و زردچوبه خمیر درست کنید و روی جوش ها بزنید و اجازه دهید که یک شب بماند و صبح آن را بشویید.

چای سبز :

چای سبز یک راهکار عالی جهت از بین بردن جوش های صورت است، چای سبز دم کنید و بعد از خنک شدن آن پوست صورت خود را با آن چای بشویید و از خواص چای سبز بهره مند شوید.

راه های موثر درمان سریع جوش صورت

گیاه اکیناسه :

از دم کرده گیاه اکیناسه از گذشته تا به امروز برای درمان سریع جوش صورت استفاده می شده به این صورت که یک پنبه را به این دم کرده آغشته می کنید و بر روی صورت خود می کشید و بعد از مدتی می شویید.

گیاه بابونه :

دم کرده گیاه بابونه نیز برای این کار مورد استفاده می باشد. به شکلی که سه قاشق از این گیاه را با یک استکان آب به مدت پانزده دقیقه بجوشانید و بعداز خنک شدن آن را صاف کنید و استفاده بفرمایید.

راه و روش درمان سریع جوش صورت

گیاه هاماملیس :

از گیاه هاماملیس که یک درمانگر موثر در این زمینه می باشد می توان با آغشته کردن یک پنبه در عرق آن و تکرار این عمل در صبح و شب به بهبود و درمان جای جوش ها پرداخت.

نمک دریایی :

با استفاده از نمک دریای و آب جوشیده یک خمیر درست کنید و بر روی صورت خود بگذارید تا از شر جوش ها و جای آنها خلاص شوید.

برای خلاصی از جوش و جای جوش های صورت این 20 درمان گیاهی و طبیعی را امتحان کنید

دارچین و عسل :

از دیگر راهکارهای مفید و موثر به منظور درمان جوش های صورت استفاده از ماسک دارچین و عسل است بنابراین، دو قاشق چای خوری پودر دارچین و دو قاشق غذا خوری عسل را با هم ترکیب کرده سپس ماسک حاصل را بر روی پوست تان اعمال کرده و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند و در نهایت آن را بشویید و با یک حوله نرم خشک نمایید، جهت رسیدن به نتیجه دلخواه هفته دو تا سه بار از این روش کمک بگیرید.

گوجه فرنگی :

استفاده از گوجه فرنگی به منظور رفع سریع جوش های صورت گزینه بسیار مناسبی است فقط کافی است، یک عدد گوجه فرنگی را رنده کرده سپس بر روی پوست تان به مدت پانزده دقیقه اعمال کنید و با آب سرد بشویید و با کمک پد نرم پوست تان را خشک نمایید، از این روش هر روز کمک بگیرید و یا می توانید برش های گوجه فرنگی را به شکل مستقیم بر روی پوست تان قرار دهید و بعد بشویید.

درمان فوری جوش های صورت

پاپایا :

به منظور درمان جوش های صورت می توانید از پاپایا کمک بگیرید از این رو، آب مقداری پاپایا را گرفته و به شکل مستقیم بر روی پوست تان اعمال نمایید و اجازه دهید به مدت پانزده دقیقه بماند و یا می توانید کمی عسل نیز به آن اضافه کنید و بر روی پوست تان بگذارید و با آب بشویید.

سیب زمینی :

سیب زمینی به عنوان یکی دیگر از بهترین راه های خانگی جهت درمان جوش های صورت محسوب می شود، یک تکه سیب زمینی را بر روی ناحیه مورد نظر اعمال کنید تا کمک زیادی به از بین رفتن جوش ها کند همچنین، استفاده از سیب زمینی سبب روشن شدن پوست و پیشگیری از چین و چروک خواهد شد.

درمان جوش های صورت با راهکارهای طبیعی

توت فرنگی :

می توانید به منظور رفع جوش های صورت دو عدد توت فرنگی له شده را با دو قاشق غذا خوری عسل مخلوط کرده سپس ماسک حاصل را بر روی پوست تان اعمال نمایید و بعد از بیست دقیقه با آب گرم بشویید، هفته ای دو بار از این روش استفاده کنید.

اگرچه تمام این مواد طبیعی و گیاهی و بی ضرر هستند اما در صورتی که به هر کدام حساسیت دارید با احتیاط و مشورت از این درمانگر ها استفاده بفرمایید، در پایان پیشنهاد می کنیم به منظور آشنایی بیشتر با ماسک صورت می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *