دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

خواص زنجبیل برای لاغری و کاهش وزن

  • مهلا بستگان
  • ۲۵ آبان ۱۳۹۶
  • ۰

زنجبیل یک ادویه محبوب بومی چین است که طرفداران زیادی دارد. این ادویه خواص فراوانی دارد و ما در این مقاله خواص زنجبیل برای لاغری را مورد بررسی قرار داده ایم.

زنجبیل علاوه بر طعم و عطر بی نظیری که دارد باعث زدودن سم از بدن و پایین آمدن وزن هم می شود. برای آشنایی بیشتر با خواص زنجبیل برای لاغری در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

خواص زنجبیل برای لاغری و راه های مصرف آن:

گفته شده است که برای کاهش وزن لازم است که سطح قند خون بدن نرمال باشد تا هوس خوردن خوراکی های قندی و نشاسته ای به سر کسی نزند و زنجبیل به تنظیم سطح گلوکز بدن کمک می کند.

از فواید زنجبیل در درمان و کاهش بیماری ها چه می دانید؟

برای بهره مندی از خواص زنجبیل در لاغری از چای زنجبیل و لیمو استفاده کنید. این چای از جذب بیش از حد چربی در بدن جلوگیری می کند. این چای از جمع شدن چربی در ناحیه دور شکم جلوگیری می کند و به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند.

زنجبیل باعث تقویت دستگاه گوارش و تنظیم حرکت حلقوی می شود و این مسئله در کاهش وزن بسیار موثر است.

زنجبیل یکعامل مهم و موثر در کاهش وزن

  •  آرون گروپس

زنجبیل ترموژنیک دارد و این سبب افزایش دمای بدن و در نتیجه بالا تر رفتن سوخت و ساز بدن می شود و به بیشتر شدن چربی سوزی کمک می کند و از جمله خواص زنجبیل برای لاغری به شمار می آید.

برای جلوگیری از ریزه خوری در بین میان وعده ها از چای زنجبیل استفاده کنید تا در فاصله ای که ما بین وعده های غذایی می افتد، احساس سیری داشته باشید.

آنتی اکسیدان موجود در زنجبیل باعث افزایش چربی سوزی و کاهش وزن می شود. می توانید بعد از خوردن غذا برای هضم بهتر یک تکه زنجبیل بجوید.

با زنجبیل به سرعت وزن کم کنید

قبل از صرف غذا از یک تکه زنجبیل که رنده کرده اید و در نمک و آبلیمو خوابانده اید، بخورید تا اشتهای شما را کنترل کند.

اگر به مدت شش دقیقه زنجبیل را بپزید خواص زنجبیل برای لاغری افزایش می یابد. فقط شش دقیقه نه بیشتر نه کمتر.

اگر می خواهید برای بهره مندی از خواص زنجبیل از آن در غذاهای خود استفاده کنید، در دقایق پایانی پخت زنجبیل را به غذا اضافه کنید تا در اثر پخت زیاد خواصش را از دست ندهد.

زنجبیل را برای لاغری بخورید

چای زنجبیل و لیمو ترش را که فراموش نکردید؟ از این چای روزی چند بار بنوشید تا زنجبیل خونتان افت نکند. می توانید از عسل هم در این نوشیدنی استفاده کنید. در ضمن به جای آب می توانید از چای سبز هم کمک بگیرید تا هر زمانی در روز که احساس گرسنگی کردید از این چای بخورید.

در سوپ ها و سس های مورد استفاده خود، زنجبیل بریزید و از خواص زنجبیل برای لاغری استفاده کنید. همچنین برای مشاهده ویژگی های لاغری با زنجبیل و دارچین کلیک نمایید.

نحوه مصرف زنجبیل در رژیم لاغری

به یاد داشته باشید هرچند که زنجبیل در کاهش وزن بسیار تاثیر گذار است اما در کنار مصرف زنجبیل باید تغذیه سالم و مناسب داشته باشید و ورزش را از یاد نبرید. اگر از پودر زنجبیل استفاده می کنید آن را در یک شیشه در بسته بریزید و به دور از نور و گرما نگهداری کنید و اگر شکل مصرفی شما از زنجبیل ریشه آن است، بدانید که تا سه هفته می توانید آن را درون یخچال نگهداری کنید و اگر ریشه تازه زنجبیل را فریز کنید تا شش ماه قابل استفاده است.

خاصیت های مهم زنجبیل در سلامت بدن

و در آخر بدانید که خواص زنجبیل برای مردان بسیار است و از زنجبیل در کاهش حالت تهوع، درمان التهاب، بهتر عمل کردن سیستم گوارش، جلوگیری از ابتلا به سرطان هم استفاده می کنند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *