دسته ها
پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه چیپس ترد خانگی و فوق العاده عالی

  • زهرا قشقایی
  • ۲۱ دی ۱۳۹۹
  • ۰

چیپس یکی از انواع تنقلات بسیار خوشمزه و پرطرفدار است بهتر است که چیپس سیب زمینی را خودتان در منزل با رعایت نکات بهداشتی تهیه نمایید. در ادامه این مطلب طرز تهیه چیپس ترد خانگی را به شما عزیزان آموزش می دهیم.

چیپس سیب زمینی نوعی اسنک است که از برش های نازک سیب زمینی تهیه می شود. در این مطلب آموزش طرز تهیه چیپس ترد خانگی و فوق العاده عالی را مشاهده خواهید کردt بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به چیپس دارید بهتر است آن را در منزل تهیه کنید، بنابراین پیشنهاد می کنیم تا پایان مطلب همراه ما باشید.

آماده کردن چیپس

چیپس در انواع طعم های متنوع مانند چیپس تنوری و پنیری و کچاپ و سیر و پیاز جعفری و لیمویی موجود است. شما می توانید با کمک چیپس پیش غذای خوشمزه و مناسبی مانند چیپس و پنیر و فیش اند چیپس خوشمزه و متفاوت را در منزل تهیه نمایید و از خوردن آن لذت ببرید.

مواد اولیه :

  • سیب زمینی : ۲ عدد
  • روغن : به میزان لازم
  • نمک : به میزان لازم
  • بیکینگ پودر : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه چیپس ترد در منزل

برای تهیه چیپس ابتدا : سیب زمینی ها شسته، پوست بگیرید،

طرز تهیه چیپس

با چاقو یا رنده های مخصوص به صورت ورقه های باریک اسلایس کنید.

  •  آرون گروپس

مراحل تهیه چیپس

درست کردن چیپس

سیب زمینی های ورقه شده را با مقدار زیاد آب بشویید، تا نشاسته سیب زمینی کاملا شسته شود، حالا سیب زمینی های ورقه شده را در چند لیوان آب سرد تا حدی که روی سیب زمینی ها را آب بگیرد، یک قاشق غذا خوری بیکینگ پودر و کمی نمک را به ان اضافه کرده بگذارید در همین حالت یک ساعت باقی بماند. بهتر است در یخچال قرار دهید، بعد از یک ساعت سیب زمینی ها را از یخچال بیرون آورید، درون صافی آبکش بریزید، سپس در روی حوله آشپز خانه بریزید تا کاملا آب آن گرفته شود، یک تابه کوچک را بردارید، درون آن روغن بریزید،

تهیه چیپس

بگذارید تا روغن داغ شود. مراقب باشید که روغن نسوزد، در این مرحله ورقه های سیب زمینی را چند تا چند تا در روغن داغ انداخته و تا وقتی که طلایی شود، اجازه دهید تا سرخ شود این کار را تا آخر سیب زمینی ها ادامه دهید،

پخت چیپس

هر بار که چیپس ها را از روغن بر می دارید روی کاغذ مخصوص بچینید تا روغن اضافی کاملا گرفته و خنک شود،  بهتر است سیب زمینی ها را تا وقتی که خنک نشدن روی هم نچینید، زیرا در صورت قرار گرفتن در روی یکدیگر باعث نرم شدن آن ها می شود. اگر چیپس طعم دار دوست دارید، بعد از داغ شدن روغن، چاشنی را اضافه سپس سیب زمینی ها را درون آن بریزید. برای مزه دار شدن می توانید از فلفل، پودر سیر، پودر گوجه و پاپریکا استفاده کنید.

طرز تهیه چیپس

طرز تهیه چیپس

آموزش تهیه چیپس رژیمی

چیپس رژیمی یکی از انواع چیپس های سالم و کم کالری محسوب می شود و اکثر بچه ها نیز علاقه زیادی به آن دارند، در ادامه مطلب نحوه تهیه آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد فقط کافی است، طبق مراحل تهیه آن پیش بروید تا آن را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • سیب زمینی : به مقدار لازم
  • روغن زیتون به ازای هر عدد سیب زمینی : یک قاشق غذا خوری
  • سرکه سیب : در صور تمایل
  • نمک و ادویه های دلخواه : به مقدار کافی

آموزش تهیه چیپس ترد

دستور تهیه :

در روش تهیه چیپس رژیمی ابتدا سیب زمینی ها را شسته و بعد از پوست گرفتن با کمک یک چاقوی تیز یا رنده مخصوص به شکل ورقه های نازک برش دهید.

حالا به منظور گرفتن نشاسته اضافی آن را مجدداً بشویید و اجازه دهید به مدت سی دقیقه داخل آب سرد بماند و بعد آن را خشک نمایید.

حالا فر را بر روی دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و به سیب زمینی های خشک شده نمک، فلفل و ادویه های مورد نظرتان را مخلوط نمایید.

حالا سیب زمینی ها بر روی توری فر گذاشته و اجازه دهید به مدت ده تا بیست دقیقه بمانند تا سیب زمینی خشک و ترد شوند سپس از فر بیرون آورده و همراه با یک کاسه ماست سرو کنید.

دستور تهیه چیپس ترد

نکته : در صورتی که تمایل به تهیه چیپس سرکه ای دارید باید در زمان گذاشتن سیب زمینی ها داخل آب سرد نصف آن را پر از سرکه سفید کنید.

نکات تکمیلی :

۱. این چیپس جزو غذا های رژیمی محسوب می شود.

۲. چیپس خانگی را می توانید به عنوان میان وعده نوش جان کنید.

۳. زمان پخت و انتظار آن تقریبا پانزده دقیقه می باشد.

امیدواریم از طرز تهیه چیپس ترد و خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید و تنقلات سالم و مطمئن را برای اعضای خانواده خود تهیه کنید، به منظور آشنایی بیشتر با نحوه تهیه انواع دسر و پیش غذا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *