دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه اوتمیل رژیمی صبحانه ای خوشمزه و متفاوت

  • زهرا قشقایی
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹
  • ۰

اوتمیل یک غذای رژیمی محسوب می شود که در عین پر انرژی بودن بسیار ساده و زود هضم می باشد. طرز تهیه اوتمیل دارای دو دستور متفاوت است که در این مطلب هر دو روش را آموزش خواهیم داد.

اوتمیل صبحانه رژیمی  است که اوت به معنی جو دو سر و میل وعده غذایی است. اوتمیل وعده غذایی حاوی ترکیب جو دو سر پرک شده و شیر است که می توانید با انواع میوه تازه یا خشک و یا عسل سرو کنید.

اوتمیل یکی از صبحانه های محبوب و دوست داشتنی است که طرفداران زیادی دارد، در مطالب قبل به معرفی آموزش تهیه کیک صبحانه پرداختیم که می توان آن را در کنار اوتمیل نوش جان نمود.

طرز تهیه اوتمیل

مواد لازم :

  • جو دو سر پرک : ۴۰ گرم
  • شیر :۱ لیوان
  • عسل : به میزان لازم
  • دارچین : به میزان لازم

آماده کردن اوتمیل

روش تهیه اوتمیل :

اوتمیل به دو صورت تهیه می شود :

  • اوتمیل داخل یخچال
  • اوتمیل روی گاز

طرز تهیه اوتمیل

طرز تهیه اوتمیل رژیمی صبحانه ای داخل یخچال :

 در تهیه اوتمیل رژیمی، ابتدا شیر را در ظرفی می ریزیم،

  •  آرون گروپس

طرز تهیه اوتمیل

 

جو دو سر پرک و دارچین را به آن اضافه می کنیم.

طرز تهیه اوتمیل

همه مواد را خوب با هم مخلوط می کنیم و می گذاریم داخل یخچال تا صبح بماند. در این چند ساعت که داخل یخچال قرار دادیم شیر به خورد جو رفته و اوتمیل غلیظ می شود. در این صورت یک صبحانه عالی و خوشمزه برای صبح دارید که می توانید با عسل میل نمایید.

طرز تهیه اوتمیل

 طریقه درست کردن اوتمیل روی حرارت :

ابتدا قابلمه را در روی اجاق گاز قرار می دهیم و شیر را داخل آن ریخته و حرارت را روشن می کنیم، جو دو سر را اضافه کرده به شیر و هم می زنیم به مقدار دلخواه دارچین درون آن می ریزیم و دوباره هم می زنیم بعد از سه یا چهار دقیقه که شیر ولرم شد با این ترتیب غلیظ می شود در مرحله بعدی طرز تهیه اوتمیل, عسل را به میزان لازم اضافه می کنیم و کاملا هم می زنیم بعد از سه یا چهار دقیقه غلیظ شده و غلیظ شدن اوتمیل بستگی به خودمان دارد اوتمیل ما قابل سرو است.

طرز تهیه اوتمیل

اوتمیل یک نوع غذای سلیقه ای است که به صورت سرد و یا گرم مورد استفاده قرار می گیرد. و یا انواع میوه ها یا با نصف یک موز یا نصف یک هلو و در روزهای سرد از کشمش و گردو استفاده کنید. که بسیار مناسب روز های سرد سال است.

بنابراین در ادامه آموزش دو روش تهیه اوتمیل خوشمزه، میخواهیم شما را با سه دستور آماده کردن اوتمیل صبحانه ای با خوراکی ها و میوه هایی مثل موز، توت فرنگی، شکلات، خامه و گردو آشنا کنیم، از این رو در ادامه می توانید همراه ما شوید.

روش تهیه اوتمیل

اوتمیل با موز و گردو

برای تهیه این نوع اوتمیل صبحانه ای لازم است در ابتدا یک عدد موز را به صورت حلقه ای برش بزنید و سپس آن را به همراه دو قاشق غذاخوری گردوی خُرد شده و یک هشتم قاشق چای خوری پودر دارچین به کاسه ای که جوی دو سر پخته ریخته اید، اضافه کرده و مخلوط کنید، اکنون به سادگی یک نوع اوتمیل صبحانه ای خوشمزه و مقوی با طعمی کلاسیک درست کرده اید.

دستور تهیه اوتمیل

اوتمیل با توت فرنگی و خامه

به منظور تهیه یک صبحانه خوشمزه می توانید نصف فنجان توت فرنگی را که به صورت ورقه ای برش زده اید به همراه یک قاشق غذاخوری خامه نارگیلی یا خامه دلخواه به جو دوسر پخته اضافه کنید، همچنین برای دادن طعم و مزه دلپذیر به این نوع اوتمیل می توانید دو قاشق چای خوری عسل و یک هشتم قاشق چای خوری عصاره وانیل به مخلوط آن اضافه کنید و سپس این صبحانه لذیذ را نوش جان نمایید.

طرز تهیه اوتمیل صبحانه ای

اوتمیل شکلاتی

اوتمیل شکلاتی می تواند یک صبحانه لذیذ برای بچه ها باشد از این رو برای تهیه آن لازم است که به جو دوسر بعد از پخته شدن در حالی که هنوز داغ است به میزان دو قاشق چای خوری پودر کاکائو بیفزایید و سپس هم بزنید تا به طور یکنواخت با یکدیگر ترکیب شوند، سپس دو قاشق چای خوری شکلات چیپسی اضافه کرده و بعد یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی و در آخر نیز یک قاشق چای خوری بادام بو داده به مخلوط  اوتمیل شکلاتی بیفزایید، از این رو صبحانه لذیذ شما آماده شده و می توانید آن را میل کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *