دسته ها
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

مهمترین خواص جینسینگ برای زنان

  • کژال کوهستانیان
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
  • ۰

جینسینگ یک مکمل گیاهی می باشد، که از قرن ها پیش در طب سنتی چین مورد استفاده قرار می گرفت، می توان گفت دلیل این محبوبیت به دلیل اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن است. خواص جینسینگ برای زنان شامل تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از ابتلا به برخی سرطان ها و منظم نمودن چرخه قاعدگی و موارد دیگری می باشد، که در این مقاله به بررسی آن ها پرداخته شده است.

جینسینگ نام گیاهی است، که بیشتر در مناطق شرقی آسیا و شمال آمریکا کشت می شود و در تامین سلامت و زیبایی موثر است، ریشه گیاه جینسینگ بسیار مغذی می باشد و ویتامین های متنوعی را در خود جای داده است، مصرف ریشه این گیاه مزایای بسیاری را با خود به دنبال دارد و در  سلامت مغز، بهبود عملکرد سیستم ایمنی، کنترل قند خون و غیره مفید می باشد، در این مقاله با خواص جینسینگ برای زنان آشنا می شوید.

تاکنون مطالعات بسیاری بر ترکیبات تشکیل دهنده گیاه جینسینگ انجام گرفته است و طبق نتایج بدست آمده این گیاه دارای گلیکوزید های استروئیدی به نام پاناکیلون، یک ساپونین به نام پاناکسوزید یا پاناکسین، مواد صابونی، اسانس روغنی فرار به نام پاناسین و هورمون و ویتامین B و ویتامین D، ترکیبات استیلنی، استرول ها و سرانجام یک گلوکوزید به نام جینسینگ می باشد و از آنجایی که ترکیبات این گیاه حاوی مواد ضروری و ویتامین های مهم بدن می باشد، موجب تقویت پوست و حفظ سلامت بدن شده و از ابتلا به بیماری ها پیشگیری می نماید.

خواص جینسینگ برای زنان

گیاه جینسینگ برای هزاران سال است، که مورد استفاده بشر قرار گرفته است و با توجه به محل رویش، روش خشک کردن و به کار رفتن در تهیه مکمل ها به انواع مختلفی تقسیم می شود. رایج ترین و مفید نوع جینسینگ برای خانم ها جینسینگ قرمز کره ای می باشد. این جینسینگ قرمز کره ای در حرارت نود تا صد درجه سانتی گراد برای دو تا سه ساعت بخار پز و خشک می شود، تا رنگ خاص خودش را به دست آورد.

بررسی خواص جینسینگ قرمز برای خانم ها

جینسینگ قرمز کره ای به دلیل وجود ماده ای به نام «جینسنوزید» (Ginsenosides) غلظت بالایی دارد، این ماده دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد، این امر موجب می شود، تا جینسیگ خاصیت دارویی داشته باشد. در برخی منابع توصیه شده است، یک تا دو گرم جینسینگ قرمز کره ای سه یا چهار بار در روز مصرف شود، تا خانم ها بیشترین بهره را از آن ببرند، با این وجود پیش از مصرف بهتر است، در مورد میزان مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید.

این گیاه علائمی مانند تعریق شبانه و نوسانات خلقی و خشکی واژن را تا حد قابل قبولی بهبود می بخشد، می توانید، از این گیاه دمنوش تهیه و مصرف کرد، برای مصرف این گیاه به هر شکلی پیشنهاد می شود، ابدا تا دو هفته استفاده شود، سپس برای دو هفته قطع شده و به خود استراحت بدهید و مجددا مصرف آن را از سر بگیرید، در صورتی که از دارو استفاده می کنید، پیش از مصرف جینسینگ حتما با پزشک مشورت کنید.

کاهش علائم یائسگی

از خواص جینسینگ برای زنان می توان به کاهش علائم یائسگی اشاره کرد، که این علائم از چالش های ناخوشایند دوران یائسگی می باشند، این علائم میکن است، برای برخی از خانم ها بسیار ناراحت کننده باشند، با مصرف این گیاه دارویی می توان به بهبود نوسانات خلقی، گرگرفتگی، اضطراب و استرس کمک کرد و علاوه بر این در جلوگیری از کاهش میل جنسی که معمولا در این دوره رخ می دهد، پیشگیری می شود.

  •  آرون گروپس

افزایش میل جنسی

دنیای امروز با پیشرفت علم پزشکی استفاده از روش های طبیعی را برای بهبود کیفیت زندگی پیشنهاد می کند، یکی از این روش ها که محرک طبیعی افزایش میل جنسی برای زنان می باشد، استفاده از جینسینگ است. این گیاه با تنظیم و افزایش هورمون استروژن، به زنان کمک می کند، تا به بهبود کیفیت زندگی جنسی خود کمک کنند و میل جنسی را افزایش دهند.

تنظیم چرخه قاعدگی

قاعدگی نامنظم یا درد های ناشی از پریود از مشکلات شایع میان خانم ها می باشد، خواص جینسینگ برای زنان در این زمینه موثر است و تاثیرات مثبتی با خود به همراه دارد، البته در صورتی که دچار مشکلاتی چون سندرم پلی کیستیک می باشید، پیش از استفاده از این گیاه ابتدا باید با پزشک مشورت کنید.

خواص جینسینگ برای رفع درد های قاعدگی

برای رفع مشکلات قاعدگی از خواص جینسینگ آمریکایی غافل نشوید. گیاه جنسینگ با تنظیم عملکرد تخمدان ها به تنظیم چرخه قاعدگی کمک می کند و خاصیت های ضد التهابی و آرامبخش موجود در آن، در کاهش یافتن درد های پریود موثر واقع می شود. آشنایی با درمان سندرم پلی کیستیک و علائم مختلف این بیماری ممکن است، در تشخیص و بهبودی بیماری مفید واقع شود.

کاهش ابتلا به سرطان

نتیجه مطالعات انجام گرفته بر خواص گیاه جینسینگ نشان می دهد، افرادی که از این گیاه استفاده می کنند، شانزده درصد کمتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند، جین سنوزید هایی که در این گیاه وجود دارد، با تنظیم التهاب، محافظت آنتی اکسیدانی و حفظ سلامت سلول ها در کاهش ابتلا به انواع خاصی از سرطان موثر می باشند، طبق گفته برخی منابع استفاده از جینسینگ به کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه کمک می کند. البته برای اثبات دقیق این موضوع و پیشگیری جینسینگ از ابتلا به سرطان به تحقیقات گسترده تری در این زمینه نیاز می باشد.

تقویت تراکم استخوان

یکی دیگر از زمینه هایی که مطالعات در رابطه با آن ادامه دارد، تاثیر جینسینگ برای زنان در زمینه تراکم استخوان می باشد، خانم های یائسه در این دوران مستعد تغییرات در تراکم استخوان می باشند، که خطر شکستگی و آسیب استخوان را در آن ها افزایش می دهد.

تقویت سیستم ایمنی

یکی از مهم ترین خواص جینسینگ برای زنان تقویت سیستم ایمنی می باشد، چرا که مواد مغذی موجود در این گیاه به بهبود عملکرد سیستم ایمنی خانم ها کمک می کند، خانم هایی که ضعف سیستم ایمنی دارند و همواره بیمار می شوند، می توانند از فواید این گیاه برای رفع این مشکل بهره ببرند، از این خاصیت جینسینگ در بسیاری از مکمل ها برای تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود و امری اثبات شده می باشد.

جوانسازی پوست

از دیگر خواص گیاه جینسینگ برای زنان می توان به تاثیر مثبت آن در پوست اشاره کرد، خواص این گیاه موجب می شود، تا تولید کلاژن در پوست اتفاق افتد، البته با مصرف این گیاه استرس در طولانی مدت کاهش می یابد و همین امر نیز می تواند، تاثیرات خوبی در شادابی و جوانی پوست داشته باشد و به نوعی ویژگی ضد پیری را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد.

آشنایی با خواص جینسینگ برای زنان

عوارض

معمولا استفاده از این گیاه عوارض خاصی به دنبال ندارد، با این حال در صورت زیاده روی ممکن است، دچار سردرد، دل درد یا قاعدگی نامنظم شوید، همچنین مصرف جنسینگ با کافئین تداخل دارد و سلامتی را به خطر می اندازد، بنابراین از استفاده همزمان این دو ماده پرهیز کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *