دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

طریقه درست کردن آرد سوخاری خانگی فوق العاده عالی

  • ندا خوشرو
  • ۳۰ آذر ۱۳۹۹
  • ۰

از آرد سوخاری برای سوخاری کردن انواع غذا ها استفاده می شود. در ادامه این مطلب طرز تهیه آرد سوخاری را با بهترین روش در منزل به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

آرد سوخاری در انواع دانه درشت و پودری و یا ادویه دار تهیه می شود و برای ترد شدن غذاهای سوخاری شده از این آرد استفاده می شود، برای طرز تهیه آرد سوخاری از نان های حجیم و یا نان تست استفاده می شود.

در روش تهیه قارچ سوخاری و ماهی سوخاری و مرغ سوخاری از آرد سوخاری استفاده می شود که آرد سوخاری باعث ترد و خوشمزه تر شدت این غذاها می شود.

دستور تهیه آرد سوخاری در خانه

مواد لازم

نان تست و یا نان حجیم : به میزان لازم

طرز تهیه آرد سوخاری

در تهیه آرد سوخاری می توانید از نان های حجیم مانند نان باگت و نان همبرگر و نان فرانسوی و … استفاده کنید. نان های حجیمی که در تهیه آرد سوخاری استفاده می شوند باید بیات باشند. روش تهیه آرد سوخاری به این صورت است که باید ابتدا خمیر درون نان ها را از آن ها خارج کنید و آن ها را به صورت درشت خرد نمایید بقیه قسمت های نان را هم خرد کنید.

طرز تهیه آرد سوخاری با روشی ساده

سپس قسمت های خرد شده نان را درون سینی فر قرار دهید توجه داشته باشید که شما می توانید برای تهیه آرد سوخاری از مخلوط کردن چند نان استفاده کنید سپس فر را هم روی دمای ۱۶۰ درجه تنظیم کنید و سینی فر را درون فر به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید تا نان ها به صورت کامل برشته و تست شوند توجه داشته باشید که رنگ نان ها نباید تغییر کند و همین که روی نان ها سفت شوند و نان ها به خوبی تست شوند برای تهیه پودر سوخاری کافی است. بعد از اینکه نان ها به خوبی آماده شدند سینی فر را از درون فر خارج کنید و اجازه دهید تا نان ها مقداری خنک شوند و آن ها را در مخلوط کن بریزید تا به طور کامل خرد شوند.

  •  آرون گروپس

خرد کردن نان در مخلوط کن

پودر کردن نان

می توانید برای خرد کردن نان ها از گوشتکوب هم استفاده کنید. میزان درشت و یا ریز بودن آرد سوخاری به خود شما بستگی دارد و اگر می خواهید غذاهای سوخاری شما خوشمزه تر شوند بهتر است آرد سوخاری به صورت درشت باشد.

     آرد سوخاری

نکات طلایی

۱. اگر شما می خواهید آرد سوخاری را با کیفیت تر تهیه کنید بهتر است از کناره های نان تست استفاده کنید.
۲. در صورت تمایل می توانید برای تهیه پودر سوخاری از نان معمولی استفاده کنید.
۳. آرد سوخاری را بعد از آماده شدن درون ظرف در بسته بریزید و ظرف را در یخچال قرار دهید.
۴. می توانید در طرز تهیه آرد سوخاری خوش طعم از زردچوبه و فلفل و زعفران استفاده کنید.

روش تهیه آرد سوخاری در خانه

دستور تهیه آرد سوخاری طعم دار

استفاده از آرد سوخاری در غذا های مختلف می تواند رنگ و طعم غذا ها را دلچسب تر نماید، در واقع این نوع آرد از ذرات ریز و خشک شده نان ها تهیه می شود و برای شکل دادن و ایجاد طعم در غذاهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، حال تهیه آرد سوخاری در منزل به شکل خانگی ضمن اینکه خیلی ساده و راحت است، می تواند سرگرم کننده باشد و برای تهیه آن همانطور که گفتیم از انواع نان های مختلف از جمله نان بربری، نان حجیم و یا حتی نان های سبوس دار و سبزیجات استفاده کنید، در ادامه روش ساده دیگری برای تهیه نان سوخاری در اختیارتان قرار می دهیم که می توانید بعد از یادگیری و آماده کردن در منزل از آن برای تهیه انواع غذا هایی مثل کروکت، مرغ سوخاری پفکی، قارچ سوخاری و … استفاده نمایید.

روش تهیه آرد سوخاری

مواد لازم

  • انواع نان حجیم و خمیر داخل نان/ به مقدار لازم
  • نمک و ادویه/ به میزان لازم

روش تهیه آرد سوخاری طعم دار

برای تهیه این روش از نان سوخاری در ابتدا باید تکه های نان های حجیمی مثل نان باگت، خمیر داخل نان، نان تست، نان چند غله، نان جو و غیره را که بیات شده و سالم و بودن کپک هستند را با دست به تکه های کوچکتر تبدیل کنید و آنها را در کف سینی یا جایی مناسب قرار دهید تا خشک شوند، همچنین می توانید نان ها را مانند روش قبلی با استفاده از فر خشک کنید به این صورت که به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در داخل فر با دمای ۱۵۰ تا ۱۶۰ درجه سانتی گراد بگذارید تا کاملا خشک و سفت شوند.

سپس تکه های نان خشک شده را داخل آسیاب بریزید تا کاملا پودر شوند و بعد از صافی عبور دهید و تکه های درشت را دوباره آسیاب کنید. آرد بدست آمده را داخل ظرفی بریزید و مقداری نمک، زردچوبه، پودر پاپریکا، پودر سیر، پودر پیاز، آویشن، کاری یا هر نوع ادویه دیگری که دوست دارید، افزوده و سپس آن را در داخل تابه ای بریزید و روی حرارت ملایم بگذارید، آرد را کمی (حدودا ۳ تا ۵ دقیقه) تفت دهید تا به رنگ قهوه ای درآید.

دستور تهیه آرد سوخاری

اکنون آرد سوخاری آماده شده است و می توانید آن را در داخل ظرف شیشه ای خشک و تمیز در یخچال نگهداری کنید و در ترکیب غذا های مختلف مورد استفاده قرار دهید.

در این مطلب طرز تهیه آرد سوخاری را با بهترین روش به شما عزیزان آموزش دادیم شما می توانید آرد سوخاری را در منزل تهیه کنید و از آن برای سوخاری کردن انواع غذاهایی که نیاز به سرخ کردن دارند استفاده نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *