دسته ها
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه و با طعم فوق العاده

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۴
  • ۰

جوجه کباب یکی از غذاهای بسیار خوشمزه برای تمام افراد در تمام سنین می باشد. این غذا دارای کالری زیادی می باشد و روش طبخ آن بسیار ساده است. یک جوجه کباب خوب، علاوه بر داشتن طعم عالی باید نرم و به اصطلاح مغز پخت باشد.

جوجه کباب یکی از غذاهای سنتی ایرانی ها محسوب می شود. تقریبا همه افراد طرفدار جوجه کباب هستند. تهیه جوجه کباب بسیار آسان است و می توان با هزینه و صرف زمان کم، آن را طبخ نمود. بسیاری از افراد این غذا را در سفرهای خود و بیرون خانه درست می کنند.

طرز تهیه جوجه کباب خوشمزه و عالی

  جوجه کباب خوش طعم و خوش رنگ مواد لازم :

۱- گوشت مرغ خرد شده(ترجیحا سینه مرغ): ۱ عدد

۲- آبلیمو تازه : ۱ استکان

۳- پیاز درشت خرد شده : ۲ عدد

۴- زعفران: ۱/۳ لیوان به صورت دم کرده

۵- ماست یا روغن زیتون: نصف لیوان

۶- نمک و فلفل سیاه : به مقدار لازم

  •  آرون گروپس

۷- کره: به مقدار لازم

طرز تهیه جوجه کباب:

۱- در اولین مرحله از طرز تهیه جوجه کباب، ابتدا مرغ های خرد شده را آبکشی نموده و صبر می کنیم تا کاملا خشک شده و آب مرغ گرفته شود.

۲- پیاز را به صورت درشت خرد کرده، در ظرفی مناسب می ریزیم.

۳- قطعات مرغ خشک شده را به پیاز اضافه کرده و  روغن یا ماست را نیز با آن ها ترکیب می کنیم.

۴- زعفران دم کرده، آبلیمو و نمک و فلفل سیاه را نیز به مخلوط گوشت اضافه کنید و خوب مواد را هم زنید تا همه با هم مخلوط شوند و مرغ ها به خوبی به مواد آغشته شوند.

۵- ظرف حاوی مرغ را با نایلون یا سلفون بپوشانید و به مدت حداقل ۵ ساعت داخل یخچال قرار دهید. توجه شود هرچه بیشتر مخلوط مرغ در یخچال بماند، بیشتر مزه دار می شود بنابراین تا ۸ ساعت نیز می توانید این مخلوط را در یخچال نگهداری کنید.

۶- در مرحله ششم از طرز تهیه جوجه کباب، پس از استراحت گوشت، سیخ ها را آماده کرده و تکه های مرغ را به صورتی که از هم فاصله نداشته باشند،به سیخ بکشید.

جوجه کباب خوشمزه طرز تهیه جوجه کباب۷- کره را به همراه مقداری ۲قاشق غذا خوری آبلیمو تازه و نمک و فلفل به روش بن ماری حرارت داده تا آب شده و باهم ترکیب شوند.

۸- بعد از آماده کردن منقل و آتش، جوجه های به سیخ کشیده شده را روی منقل قرار داده و بعد از مدت کمی که کباب ها را این طرف و آن طرف کردید، به وسیله قلم مو مخلوط کره را به سطح جوجه کباب ها بزنید و مجددا آن ها را روی منقل گذاشته تا کبابی شوند.

برای تهیه جوجه کباب دقت کنید که هرچه آتش زغال کمتر باشد و جوجه کباب ها توسط زغال های برافروخته، پخته شوند، جوجه کباب مغز پخت تر و خوشمزه تر خواهد شد. همچنین در زمان سیخ کردن گوشت ها، دقت کنید پیاز به گوشت نچسبیده باشد چرا که پیاز سریع می سوزد. در کنار جوجه کباب می توانید از گوجه کباب شده و پیاز خام نیز استفاده کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *