دسته ها
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

با شوهر خسیس چه کنیم؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • ۰

برخی از زن ها در زندگی مشترک خود با همسر خسیس خود مشکلاتی دارند و از این موضوع شکایت می کنند که زندگی با شوهر خسیس دارای مشکلاتی است که دیگر زنان آن را تجربه نکرده اند و این خصوصیت در همسران آنها موجب درگیری های بیشتر در میان آنها می شود.

در ابتدا تعریفی از واژه و خصوصیت خسیس بودن در افراد ارائه می دهیم. در حقیقت به فردی خسیس گفته می شود که برای رفع نیاز خود و اطرافیانش هزینه پرداخت نمی کند و برای خرج کردن با خود کلنجار می رود این دسته از افراد را فرد خسیس می نامند. اما مهم تر از همه شوهر خسیس است که به دلیل داشتن این خصلت ناپسند می تواند در زندگی خود با همسر و فرزندش دچار مشکل شود و لذت یک زندگی بدون چالش را از دست می دهد.

نحوه برخورد با شوهر خسیس

ویژگی های شوهر خسیس:

جالب است بدانید که خصلت خسیس بودن در افراد به شکل های مختلفی نمود پیدا می کند در برخی از مردان و زنان این خساست یک خساست عاطفی است که در واقع در بیان احساسات و محبت کردن به دیگران خسیس است اینگونه افراد حاضر نیستند تا احساس ارزشمندی و شاد بودن را به دیگران ببخشند و بیشتر سعی دارند تا از عواطف و احساسات دیگران استفاده کنند.

در این صورت ممکن است که شوهر خسیس این که در بیشتر موارد جنبه ژنتیکی دارد. اما در برخی از افراد نیز این خسیس بودن جنبه مالی دارد هر چند افرادی که به لحاظ عاطفی نیز خسیس هستند در جنبه مالی نیز فردی خسیس می باشند که در اغلب موارد جنبه ژنتیکی در فرد دارد.

مراقبت افراطی از پول:

در شوهران خسیس یک ویژگی افراطی بیش از حد همسر را دچار اذیت و آزار می کند و آن افراطی بودن در خرج نکردن است این دسته افراد به دلیل اینکه دارای امنیت روانی نیستند با خرج نکردن سعی دارند موقعیت خود را تثبیت کنند در این صورت شما می توانید با دادن احساس امنیت و عشق به همسرتان او را در کنار گذاشتن این رفتار کمک کنید.

خسیس بودن شوهر و درمان آ ن

نداشتن احترام:

مردان خسیس تصور می کنند که با حفظ پول و ثروت می توانند از سمت اطرافیان خود توجه و شخصیت دریافت کنند و به دلیل عدم عزت نفس به این خصلت روی می آورند. بنابراین شما به عنوان همسر باید راه های تقویت عزت نفس شریک زندگی خود را بدانید.

  •  آرون گروپس

تشخیص نشانه های خساست در همسر آینده :

  • همه چیز را به پول ربط خواهد داد.
  • صحبت کردن از خرید چیزی تابو است.
  • زمانی که چیزی خراب می شود، ده بار آن را تعمیر می کند تا راضی به خرید دوباره شود.
  • شما را وادار به خرج نکردن خواهد کرد.
  • تعارف تان را برای پرداخت هزینه می پذیرد.
  •  هدیه دادن را کار بیهوده ای می داند.
  • روی درآمدتان حساب می کند.
  • در مواقع اورژانسی پیش آمده از پول گرفتن از او می ترسید.
  • از رفت و آمد با دیگران نفرت داشته و در صحبت هایش آن را ابراز می کند.
  • به جای تلفن کردن، تک زنگ زده و یا پیامک می دهد.

درمان همسر خسیس

  • لباسهای تکراری می پوشد.
  • اتاق و انباری را پر از وسیله های کهنه و شکسته کرده تا شاید جایی به دردش بخورد، حتی از فلزات زنگ زده و شیشه های کهنه هم نمی گذرد.
  • در ابراز علاقه کردن نیز خساست به خرج می دهد و گویی تصور می کند که نشان دادن علاقه نیز موجب خرج کردن بیشتر می شود.
  • اگر از درآمد وی سوال کنید به جوابی نخواهید رسید.
  • ماشینش در پارکینگ خاک می خورد و وی پیاده روی کردن را ترجیح می دهد.
  • قرض گرفتن از این افراد غیرممکن می باشد.
  • در رستوران با خرج خودش چیزی نمی خورد مگر در مواردی که مهمان دیگران باشد و در این مواقع به اندازه چند نفر سفارش می دهد.

نحوه برخورد با مرد خسیس :

برخی از روان شناسان علت بروز اینگونه رفتارها را در افراد اختلالات روان شناسی می دانند و بیان می کنند که وجود این خصلت در افراد به این دلیل است که دیدگاه آنان نسبت به زندگی دیدگاه تحریف شده ای است و در حقیقت ریشه این رفتار اختلال شخصیت و اختلال وسواس است. در برخی از موارد نیز اشاره می شود که منشا این رفتار در فرد نوع خودشیفتگی قلمداد می شود.

۱- پذیرش و همدردی با همسر:

مقابله کردن و سرزنش همسر خسیس موجب می شود تا او دچار کاهش عزت نفس شود و با از دست دادن عزت نفس خود سعی می کند بیشتر با جمع ثروت توجه جلب کند بنابراین این کار می تواند جوابی عکس داشته باشد. در مرحله اول شما به عنوان همسر و همراه باید بپذیرید که همسر شما دچار مشکل و اختلال شخصیتی است و به عنوان یک بیمار باید درمان شود.

ویژگی خسیس بودن شوهر

۲- پذیرش توسط فرد:

برخی از افراد این ویژگی ناپسند را در خود باور دارند اما نمی توانند آن را از بین ببرند و شما به عنوان یک همراه می توانید در این زمینه کمک دهنده باشید.

۳- مشورت کردن برای خرید:

چون همسر شما در خرج کردن حساسیت های خود را دارد قبل از انجام خریدها با او مشورت داشته باشید تا احساس امنیت را به او بدهید که شما هم در خرج کردن و خرید اقتصادی عمل می کنید و به شما اطمینان کند.

۴- ناراحتی خود را بیان کنید:

زندگی با مرد خسیس می تواند ناراحتی ها و نگرانی های خود را داشته باشد و شما حق دارید به عنوان یک همسر ناراحتی های خود را بیان کنید اما نباید آن را به دعوا و بحث تبدیل کنید بیان این احساسات می تواند دلیلی برای تغییر این رفتار در همسر باشد.

مشکلات زندگی با مرد خسیس

۵- قدردانی از همسر:

به همسرتان بیشتر توجه کنید و اگر با یکدیگر به خرید می روید سعی کنید به نظرات و سلیقه او اهمیت بدهید تا احساس خوشنودی داشته باشد و احترام و محبت بیشتری را از شما دریافت کند.

۶- مراجعه به مشاور :

در صورتی که هیچ از روشهای قبلی جواب نمی دهد و تغییری نیز در رفتار همسر خسیس تان مشاهده نکردید، می توانید به مشاوره مراجعه نمایید، روانشناس به طور جداگانه با هر دوی شما گفتگو کرده و می تواند ریشه های خسیس بودن همسرتان را پیدا کند.

ضمن اینکه روانشناس می تواند به شما برای نحوه رفتار صحیح با همسرتان کمک نماید، وی با شناختی که از همسر شما پیدا کرده است، بهترین و منطقی ترین روش را پیشنهاد خواهد کرد، از این رو می توانید بسیار راحتتر از قبل با شوهر خود کنار بیایید.

نشانه های همسر خسیس

در این میان تفاوت هایی بین شوهر خسیس و شوهر اقتصادی وجود دارد برخی از زنان به دلیل بالا بودن سطح توقعات خود در صورت داشتن شریک زندگی اقتصادی تصور می کنند که همسر آنها فردی خسیس است اما این در صورتی است که خود زن فردی ولخرج است.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *