دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش تصویری ساخت عروسک نمدی بامزه و دوست داشتنی

  • یلدا محمدی
  • ۹ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

ساخت عروسک نمدی کار هنری دوست داشتنی و جذابی است که به راحتی میتوانید آن را در منزل انجام دهید و عروسک های زیبایی تهیه فرمایید. مقاله زیر عروسک سازی با نمد را به طور کامل آموزش می دهد.

با یادگیری ساخت عروسک با نمد می توانید خیلی راحت در منزل عروسک های زیبا و جذابی تهیه فرمایید و مورد استفاده قرار دهید. از این نوع عروسک ها، علاوه بر بازی و سرگرمی کودکان می توانید به عنوان وسایل تزیینی نیز استفاده کنید و همچنین اتاق کودک را با این عروسک های زیبا تزیین کنید. در ادامه آموزش کامل و مرحله به مرحله ساخت عروسک با نمد را به همراه تصاویر و الگوهای مربوطه ملاحظه می فرمایید که با استفاده از این آموزش می توانید بهترین و زیباترین عروسک ها را تهیه فرمایید. تا پایان همراه ما باشید.

نحوه ساخت عروسک نمدی زیبا و جدید با الگو :

برای ساخت این عروسک می توانید به راحتی و با تکه پارچه های از جنس نمد که در منزل دارید انجام دهید. از آنجای که این عروسک ها را برای کودکان در نظر گرفته اید، بهتر است برای تهیه آنها از پارچه های نمد با رنگ های روشن استفاده کنید تا عروسک جذاب تری داشته باشید و همچنین مورد علاقه کودکتان نیز واقع شود. در ادامه نحوه صحیح و آسان ساخت این عروسک ها را مشاهده می فرمایید.

الگوی ساخت عروسک با نمد :

اولین اقدام برای ساخت عروسک تهیه الگوی مورد نظر است که اهمیت زیادی دارد. الگوهای ارائه شده در ادامه را ابتدا در سایز مناسب و دلخواه روی کاغذ کشیده و بعد از اطمینان از صحت آنها، روی نمد مورد نظر منتقل کنید. به این نکته توجه داشته باشید که برای زیبایی بیشتر عروسک بهتر است هر الگو را روی پارچه با رنگ مناسب برش بزنید.

ساخت عروسک نمدیآموزش ساخت عروسک نمدیالگوی عروسک نمدیعروسک نمدی با الگو

نحوه دوخت و ساخت عروسک با نمد:

بعد از اینکه الگوهای مورد نظر را برش زدید، از قسمت سر و بدن عروسک شروع به اتصال می کنیم و بعد از دوختن آنها به هم، داخل هر قسمت را با پشم شیشه پر می کنیم و دوخت می زنیم. به این ترتیب می توانید دست ها، پاها، سر و بدن عروسک را آماده نمایید. تصاویر زیر گویای نوع اتصال قسمت های مختلف عروسک است.

دوخت عروسک نمدیعروسک نمدی با الگوعروسک سازی جدیدعروسک سازی با نمدعروسک نمدی جدیدساخت عروسک با نمدعروسک سازی با نمدساخت عروسک های نمدی

بعد از تکمیل شدن فرم بدن عروسک؛ لباس آن را فراهم می کنیم. قصد ما تهیه عروسک دختر است به همین دلیل پیراهنی از جنس نمد را تهیه کرده و بعد از اینکه روی کار را تزیین کردیم و به فرم دلخواه در آمد آن را به بدن عروسک که از قبل تهیه کرده ایم متصل می کنیم.

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

عروسک سازی با الگوعروسک تزیینی با نمد

برای عروسک تان با نمد تیره رنگ، مو بسازید و به سر عروسک متصل کنید. همچنین بعد از اینکه جای اجزاء صورت را تعیین نمودید آنها را با نخ های رنگی دوخت بزنید تا صورت دوست داشتنی و زیبایی به عروسک نمدی ببخشید.

عروسک نمدی تزیینی جدیدساخت عروسکمدل عروسککاردستی با نمد

ساخت عروسک نمدی به پایان رسید و عروسک ما آماده شد. در ادامه چند نمونه عروسک زیبا و جذاب ساخته شده با پارچه نمد را مشاهده می فرمایید که با همین روش تهیه شده اند و می توانند الگو و ایده مناسبی برای ساخت عروسک های زیبا و متفاوت توسط شما باشند.

کاردستی عروسک با نمدعروسک سازیمدل عروسک نمدی

مدلهای جدید و زیبایی از عروسک های نمدی

دنیای کودکانه بچه ها پر است از عروسک های متنوعی که برخی از آنها دست ساز و معمولا ساخته دست مادران می باشد که با ذوق و سلیقه خاصی صورت می گیرد. به طور کلی عروسک سازی یکی از هنر های دوست داشتنی و جالب است که دارای تنوع زیادی بوده و می توانید با متریال های مختلفی از جمله پارچه های نمد، خز، مخمل و یا پولیش، فوم، خمیر چینی و غیره بسازید.

استفاده از پارچه نمد برای عروسک سازی یکی از ایده های جدید، جذاب و پرطرفدار می باشد که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است، همچنین تنوع زیاد نمد و قیمت های مناسب آن موجب شده است تا عده زیادی از افراد با ذوق برای ساختن عروسکهای مختلف به سمت استفاده از نمد روآورند. در ادامه مدلهایی از انواع عروسک نمدی را در اختیارتان قرار می دهیم.

مدلهای جدید عروسک نمدی

از عروسک های نمدی می توان برای تزیین وسایل مختلف از جمله کیف و لباس بچه ها و یا برای جاکلیدی و … مورد استفاده قرار داد، در ادامه تصاویر متنوعی از عروسکهای نمدی شامل عروسک موش نمدی، عروسک خرس نمدی و یا در اشکال حیوانات دیگر و نیز در طرح های دختر و پسر قرار داده ایم که با کمی دقت بر روی تصویر آنها می توانید الگوی ساختن آن را به راحتی بدست آورید و نمونه های مشابه آن را در منزل بسازید و لذت ببرید.

تصاویری از عروسک نمدی

انواع عروسک نمدی جدید

تصاویری از انواع عروسک نمدی

درست کردن انواع عروسک نمدی

ساخت خلاقانه عروسکهای نمدی

مدل عروسک نمدی زیبا

آموزش عروسکهای نمدی جدید

ساخت عروسکهای نمدی با حال

ساخت عروسک نمدی خارجی

ساخت عروسکهای نمدی فانتزی

ساخت عروسکهای نمدی جذاب

ساخت عروسک نمدی جدید

ساخت عروسکی نمدی و زیبا

ساخت عروسکی نمدی

آموزش عروسک نمدی

ساختن عروسک نمدی

ساخت عروسک نمدی زیبا

امیدواریم از ساخت عروسک نمدی لذت برده باشید و عروسک های زیبا و جذابی با این روش تهیه و مورد استفاده قرار دهید. در بخش عروسک سازی می توانید آموزش های متفاوت و زیبایی در رابطه با ساخت انواع عروسک با طرح های مختلف و همچنین مدل های متنوع عروسک های زیبا را مشاهده فرمایید. موفق باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *