دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

طرز تهیه پیتزا پپرونی خوش طعم و خوشمزه

  • سمیرا غلامحسینی
  • ۹ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

پیتزا پپرونی یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه به شمار می آید که طعم تندی دارد. این پیتزا را به راحتی می توان در منزل تهیه نمود. توصیه می شود برای تهیه این پیتزا از سوسیس پپرونی استفاده شود.

پیتزا پپرونی جزء فست فوت های بسیار خوشمزه در سرتاسر دنیا به شمار می رود. برای تهیه پیتزا پپرونی اصل از سوسیس پپرونی استفاده می شود اما در ایران از سوسیس و کالباس معمولی برای تهیه ی این پیتزا مصرف می شود. این پیتزا جزء پیتزاهای تند محسوب می شود.

طرز تهیه پیتزا پپرونی اصل و خوش مزه و خوش طعم

سس پیتزا پپرونی لذیذ

مواد لازم پیتزا پپرونی

پنیر پیتزا در پیتزا پپرونی

۱- خمیر پیتزا : ۱ عدد

۲- سس قرمز : به میزان دلخواه

۳- پنیر پیتزا : ۱۰۰ گرم

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۴- سوسیس پپرونی : ۲۰۰ گرم

۵- گوجه فرنگی : به مقدار لازم

۶- فلفل دلمه ای : به مقدار لازم

۷- ادویه : به مقدار دلخواه

۸- روغن مایع: به مقدار لازم

۹- زیتون بدون هسته (اختیاری) : به مقدار لازم

۱۰- قارچ (اختیاری) : به مقدار لازم

۱۱- پنیر پارمسان (اختیاری) : ۵۰ گرم

 دستور ساخت پیتزا پپرونی

پیتزا پپرونی فوق العاده

در اولین مرحله طرز تهیه پیتزا پپرونی قالب مخصوص پیتزا را کمی با روغن چرب کنید تا خمیر پیتزا به آن نچسبد. سپس یک لایه سس قرمز به ضخامت ۳ میلی متر روی خمیر بمالید. در ادامه خمیر پیتزا را رنده کرده و روی سس قرمز را با یک لایه پنیر پیتزا بپوشانید.

دمای لازم برای طبخ پیتزا پپرونی

در ادامه سوسیس پپرونی را خرد کرده و روی پنیر پیتزا یک لایه از آن قرار دهید و مواد دیگری که به شکل دلخواه خرد کرده اید (گوجه فرنگی, فلفل دلمه ای, زیتون, قارچ), به صورت لایه لایه روی پنیر پیتزا بچینید و درون فر قرار دهید.

خمیر پیتزا پپرونی

قبل از تهیه پیتزا پپرونی, فر را در دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم شود و قبل از قرار دادن قالب پیتزا درون فر, دما را روی ۲۲۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. توصیه می شود هر ۱۵ دقیقه پیتزا را بررسی کنید و در صورتی که مشاهده کردید پیتزا پخته شده است, آن را از فر خارج کنید. تجربه نشان داده است که پخت این پیتزا معمولا بیش از ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

طرز تهیه پیتزا پپرونی

نکته ایی که برای تهیه ی هر پیتزا باید به آن دقت کرد, دمای مواد اولیه است که توصیه می شود دمای همه ی مواد با یکدیگر یکسان باشد. همچنین خمیر پیتزا را می توان به صورت اماده و یا در منزل تهیه نمود. در صورتی که خمیر پیتزا را از بیرون تهیه کرده اید, توصیه می شود در قالب مخصوص پیتزا, طرفی که صافتر است را رو به بالا قرار دهید. به علاوه در صورتی که مشاهده کردید خمیر تهیه شده, خشک است, پیشنهاد می کنیم دور خمیر را کمی مرطوب کنید.

انواع پیتزا پپرونی

لذیذترین پیتزا پپرونی

پیتزا پپرونی با سوسیس پپرونی

طرز تهیه پیتزا پپرونی

طرز تهیه پیتزا پپرونی در سراسر دنیا به شیو های مختلفی می باشد و افراد از مواد متنوعی در آن استفاده می کنند اما در این مطلب, طبخ این پیتزا با روش اصلی آن بیان شد.

آموزش تهیه پیتزا پپرونی بدون فر

این نوع پیتزا را می توانید بدون فر نیز تهیه کنید به همین خاطر در ادامه مطلب به شما عزیزان نحوه تهیه پیتزا پپرونی بدون فر را آموزش خواهیم داد.

مواد لازم

  • سوسیس، کالباس، پپرونی، مرغ یا گوشت پخته شده : سیصد گرم
  • فلفل دلمه ای : یک چهار یک عدد
  • قارچ : یک پیمانه
  • آبلیمو ترش تازه : دو قاشق چای خوری
  • پنیر پیتزا یا موزارلا : یک و نیم پیمانه
  • خمیر پیتزا : آماده : یک عدد
  • ذرت پخته شده، گوجه فرنگی گیلاسی یا ذرت : به مقدار لازم
  • سس گوجه فرنگی : سه قاشق سوپ خوری

روش تهیه پیتزا پپرونی

نحوه تهیه

در روش تهیه پیتزا ابتدا باید مواد اولیه را برش زد و با توجه به سلیقه تان می توانید از کالباس، سوسیس، گوشت و یا مرغ استفاده کنید که در اینجا از پپرونی استفاده کردیم حالا آن را به شکل ورقه ای خرد کرده سپس قارچ ها را نیز به یک اندازه برش بزنید و فلفل دلمه ای را نیز به شکل نگینی خرد نمایید.

حالا پپرونی را داخل کمی روغن که داغ شده است ریخته و آن را تفت دهید سپس از تابه خارج کرده و قارچ ها را داخل تابه بر روی حرارت زیاد تفت دهید و به آن آبلیمو ترش نیز بیافزایید.

پس از آب انداختن قارچ ها به آن فلفل دلمه ای بیافزایید و اجازه دهید کمی طلایی رنگ شوند حالا به منظور ترد شدن خمیر پیتزا آن را با کمی روغن تفت داده سپس حرارت را خاموش کنید.

در این مرحله حالا بر روی خمیر سس گوجه فرنگی ریخته سپس کمی از پنیر پیتزا یا موزارلا را بر روی سس بپاشید و حالا یک لایه نازک از پپرونی را بر روی پنیر پیتزا بریزید.

حالا به آن قارچ و فلفل دلمه ای بیافزایید و بر روی ورقه های پپرونی به شکل یکنواخت پخش نمایید سپس مابقی پنیر را بر روی خمیر بریزید.

در این مرحله از نحوه پیتزا بدون فر به منظور جذاب تر شدن پیتزا آن را با چند ورق پپرونی و کمی فلفل دلمه ای و چند زیتون اسلایس شده و همچنین پودر آویشن تزیین نمایید.

در مرحله آخر تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن داخل آن ریخته و به منظور یکنواخت شدن حرارت می توانید از یک شعله پخش کن استفاده نمایید سپس درب تابه را بسته و اجازه دهید پیتزا با حرارت ملایم آماده شود، نوش جان.

نحوه تهیه پیتزا پپرونی

امیدواریم با هر دو دستور تهیه پیتزا پپرونی آشنا شده باشید به منظور آشنایی با نحوه تهیه انواع پیتزا می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *