دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

آموزش مرحله به مرحله ساخت عروسک با جوراب

  • یلدا محمدی
  • ۸ تیر ۱۳۹۹
  • ۰

ایده ایی جدید برای ساخت عروسک با جوراب برای بچه ها، که به راحتی و بدون نیاز به وسایل و ابزار خاص میتوانید آن را در منزل تهیه نموده و در اختیار بچه ها برای بازی قرار دهید. در ادامه این آموزش زیبا و جالب را مشاهده فرمایید.

درست کردن عروسک با جوراب از آموزش های مفرح و جالب است که اغلب مادران هنرمند آن را انجام داده و این سبک عروسک ها را برای بچه ها تهیه می کنند. آموزشی که در ادامه ملاحظه می فرمایید نحوه ساختن عروسک گربه با جوراب است که می توانید آن را با انواع جوراب و در سایزهای مختلف تهیه کنید و علاوه بر بازی کودکان، به عنوان جاسوزنی و یا عروسک تزیینی از آن استفاده نمایید. با این آموزش جالب در ادامه همراه مان باشید.

نحوه ساخت عروسک با جوراب برای بچه ها:

برای درست کردن عروسک با جوراب نیاز به کمی ابتکار و خلاقیت دارید تا عروسک های متنوع و جالبی بسازید. عروسکی که امروز آموزش آن را در نظر گرفته ایم، عروسک گربه است که خیلی راحت و سریع تهیه می شود. برای ساخت عروسک با این روش به یک جفت جوراب نیاز داریم که قسمت مچ جوراب دست های گربه و پنجه یک لنگه جوراب پاهای گربه را می سازد و قسمت کف و پاشنه جوراب کمر گربه را تشکیل می دهد. برای شروع جوراب را پشت و رو کنید و آن را مطابق تصویر دوم برش بزنید.

ساخت عروسک با جورابساخت عروسک

لبه های کار را به کمک چرخ خیاطی و یا با دست کوک بزنید و محکم کنید و بعد جوراب را به رو کنید و داخل آن را با پنبه یا پشم شیشه پر کنید.

ساخت عروسک جورابی

بعد از پر کردن، قسمت مچ جوراب را بدوزید و بعد وسط آن را تا دو سانت مانده به کف جوراب کوک ظریف بزنید تا دست های گربه نیز تشکیل شود.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

ساخت عروسک جورابیساخت عروسک جورابی

در این مرحله از درست کردن عروسک با جوراب به سراغ لنگه دیگر میرویم و آن را مطابق شکل زیر برش می دهیم و سر گربه را با آن می سازیم. دور تا دور سر را می دوزیم و بعد پشت و رو می کنیم. بعد داخل آن را پر کرده و قسمت برش را می دوزیم.

ساخت عروسک جورابیساخت عروسک جورابیعروسک با جوراب

با کمک مهره های سیاه و یا دانه های تسبیح چشم ها و بینی گربه را تشکیل دهید و بعد  از اتصال، سر عروسک را به قسمت بدن که قبلا تهیه کردیم بدوزید، محل قرار دادن سر بالای شکاف دست هاست.

عروسک با جورابعروسک با جوراب

در این بخش از درست کردن عروسک از قسمت پنجه جوراب دوم که با آن سر عروسک را ساختید یک دایره ببرید و بعد از پر کردن آن با پشم شیشه، اطراف را کوک بزنید و نخ آن را بکشید و از این گلوله کوچک به جای دم عروسک استفاده کنید.

ساخت عروسکعروسک سازیعروسک سازی

بعد از اتصال اجزا، عروسک گربه ما آماده ست. که در ادامه تصویر نمونه کامل شده آن را در دو رنگ و سایز مختلف مشاهده می کنید.

ساخت عروسک با جورابعروسک سازی با جوراب

مدلهای جدید عروسک های ساخته شده با جوراب

خلاقیت و ایده ساختن عروسک ها و وسایل تزئینی بسیار لذت بخش و جذاب می باشد، ممکن است تصور عده ای از افراد بر این باشد که هنر ساخت وسایل محدود به افراد خاص و با استعداد می باشد، در صورتی که اصلا این طور نیست و با تمرین و داشتن کمی ذوق و سلیقه می توان وسایلی زیبا و دیدنی بسازید، در ادامه این بخش توجه شما را به دیدن مدلهای زیبایی از انواع عروسک دست ساز با جوراب دعوت می نماییم.

ساختن عروسک دست ساز جدید با جوراب

در گذشته عروسک های دست ساز به شکل بسیار ساده و تنها با استفاده از پارچه و کاموا درست می شد، اما امروزه ایده های خلاقانه زیادی برای درست کردن عروسک های زیبا و فانتزی جذاب با استفاده از ذهن خلاق برخی افراد وجود دارد که بسیاری از آنها نه تنها مورد علاقه کودکان می باشند، بلکه بزرگتر ها را نیز به خود جلب می نمایند.

ساخت انواع عروسک های نمدی، عروسک های پارچه ای و … ایده های جذابی از انواع عروسک های دست ساز با استفاده از وسایل کم هزینه و ارزان هستند که در اشکال زیبا و خلاقانه می توان طراحی کرد و به عنوان آویز برای تزیین اتاق کودک مورد استفاده قرار داد، در اینجا تصاویری از مدلهای جدید عروسک فانتزی با استفاده از جوراب را گردآوری کرده ایم که ضمن لذت بردن از تماشای آنها می توانید الگوی ساختن این عروسکهای زیبا را به راحتی یاد بگیرید و در منزل بسازید.

ساختن عروسک خرس با جوراب

ساختن عروسک تزئینی با جوراب

انواع عروسک ساخته شده با جوراب

ساختن عروسک جذاب با جوراب

ساختن عروسک های جدید با جوراب

تصاویری از مدل عروسک با جوراب

ساختن عروسک جالب با جوراب

ساختن عروسک باحال با جوراب

ساخت عروسک فانتزی با جوراب

ساختن عروسک زیبا با جوراب

آموزش عروسک با جوراب

ساخت عروسک با جوراب کهنه

ساخت عروسک با جورابهای نخی

ساخت عروسک با جورابهای قدیمی

ساخت عروسک با جورابهای کهنه

ساختن عروسک با جوراب

ایده ساخت عروسک با جوراب

امیدوارم از نحوه ساختن عروسک به وسیله جوراب لذت برده باشید و عروسک های زیبایی را تهیه کنید. برای مشاهده آموزش های بیشتر به بخش ساخت عروسک مراجعه فرمایید. موفق باشید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *