دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاربرد صابون ابرو و نکات مهم استفاده از صابون ابرو

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
  • ۰

صابون ابرو یکی از محصولات جدید آرایشی برای حالت دهی به ابروها می باشد. می توانید به کمک این محصول در کمترین زمان و با کمترین هزینه فرم زیبایی به ابروهای خود ببخشید. این مطلب به کاربرد صابون ابرو می پردازد.

امروزه ابروهای پهن و پر پشت پرطرفدار شده و بر زیبایی و جذابیت افراد هم تاثیر زیادی دارد. اکثر بازیگران و مدل ها ترجیح می دهند به جای برداشتن ابروها آن ها را آراسته و به اصطلاح لیفت نمایند. این کار با صابون ابرو امکان پذیر است و مزایای بیشتری نسبت به سایر محصولات لیفت ابرو دارد. در ادامه با کاربرد صابون ابرو بیشتر آشنا می شوید.

کاربرد صابون ابرو

هر چند در گذشته ابروهای نازک و کمانی پرطرفدار بود ولی امروزه ابروهای پهن که به طور طبیعی رشد دارند، مد شده است. البته باید گفت این ابروها چندان هم دست نخورده نبوده و اصطلاحا مورد لیفت قرار گرفته اند. لیفت ابرو سبب منظم شدن تار موهای ابروها شده و در حقیقت مانع از بهم ریختگی تارموهای ابرو می شود.

یکی از بهترین و موثرترین محصولات در لیفت ابرو، صابون ابرو می باشد. اگر با کاربرد صابون ابرو و روش استفاده آن آشنایی ندارد در ادامه پیرامون این موضوع صحبت می کنیم.

صابون لیفت ابرو

امروزه ابروهای پهن و پرپشت نقش بسیاری در زیبایی و جذابیت چهره افراد داشته و اکثر مدل ها و بازیگران مشهور ترجیح داده به جای برداشتن ابروها آن را آراسته و اصطلاحا لیفت نمایند. لیفت ابرو با انواع صابون ابرو مزایای بسیاری نسبت به سایر محصولات لیفت کننده ابرو نظیر ژل ابرو یا ریمل ابرو دارد.

صابون ابرو محصول جدیدی است که برای حالت بخشیدن به ابروها مورد استفاده قرار می گیرد. توسط این محصول می توان در کمترین زمان و با کمترین هزینه ابروها را حالت بخشیده و فرم زیبایی ایجاد کرد. این صابون علاوه بر حالت دهی ابرو موجب پرپشت تر دیده شدن ابرو شده و آن ها را پهن تر نشان می دهد.

  •  آرون گروپس

برای این که بیشتر متوجه کاربرد صابون ابرو شوید کافی است به اسم این محصول جذاب کمی دقیق شوید. در حقیقت این محصول یک ابزار آرایشی برای حالت دهی تار موهای ابرو به سمت بالا است و سبب شده ابروها طبیعی تر و پرپشت و منظم تر به نظر برسند.

آیا صابون ابرو موجب ریزش تار موهای ابرو می شود؟

نتیجه نهایی استفاده از محصولات لیفت ابرو، ارائه ابروهای پرپشت و کرکی بوده که آراستگی خود را در کل روز حفظ می کنند. محصولات مختلفی می توانند ابروها را منظم نمایند ولی هر یک مزایا و معایب خود را دارد و بعضا ممکن است سبب ریزش تار موهای ابرو گردند. از جمله ژل ابرو، ریمل و صابون ابرو.

ولی با این حال تنوع در این محصولات زیبایی ابروها ممکن است تشخیص و خرید بهترین گزینه را دشوار نماید. در فرمولاسیون ریمل ابرو نگهدارنده وجود دارد از این رو گزینه بهتری برای افرادی است که می خواهند فضای خالی ابروها را پر کنند ولی میزان رنگدانه در ژل ابرو کمتر و در صابون ابرو صفر است.

به این ترتیب این محصولات برای افراد با ابروهای پر پشت و فاقد فضای خالی مناسب تر می باشد.

کدام صابون ابرو مناسب تر می باشد؟

چند سالی است که ابروهای پهن و پر پشت بسیار طرفدار پیدا کرده و داشتن ابروهای پهن و پر یکی از نمادهای زیبایی در آرایش صورت محسوب می شود. امروزه ابزارها و لوازم آرایشی مختلفی برای پهن و خوش فرم نمودن ابروها نظیر سایه ابرو، ریمل ابرو، و … در بازار مشاهده می شود.

در این میان صابون ابرو یکی از محصولات جدید است که این روزها بسیار طرفدار پیدا کرده است. احتمالا در شبکه های اجتماعی تبلیغات بسیاری در مورد آن دیده باشید. پیشتر به کاربرد صابون ابرو اشاره شد و دانستید که این محصول به نوعی نظافت ابرو را انجام می دهد و جایگزین مناسبی برای ژل ابرو محسوب می شود و آرایشگران از آن برای خوش حالت شدن و استحکام موهای ابرو بهره می گیرند.

گفتنی است که نمی توانید هر صابونی را برای ابروها استفاده نمایید. یکی از مواردی که هنگام خرید این محصول باید به آن دقت نمایید این است که حاوی گلیسیرین باشد. صابون ابرو حاوی گلیسیرین پی اچ پایینی داشته و مانع  از سوزش ابرو می شود. همچنین کمک می کند حالت ابرو به خوبی حفظ گردد. بیشتر صابون های شفاف حاوی گلیسیرین بوده و می توانید به کمک آن ها حالت ابروهای خود را ثابت نگه دارید.

ژل ابرو یا صابون ابرو کدام بهتر است؟

تا اینجا با کاربرد صابون ابرو آشنا شدید. و دانستید که محصول نسبتا بی ضرری است. ژل ابرو هم شبیه صابون ابرو برای لیفت ابرو به سمت بالا کارایی دارد ولی اگر تجربه استفاده از این محصول را داشته باشید، می دانید که دوام چندان زیادی ندارند و پس از مدتی ابروها به حالت اولیه خود باز می گردند. زیرا فرمولاسیون این محصولات مبتنی بر آب بوده به ویژه در فصل تابستان که با عرق پوست سریع از بین می روند.

از این رو به عقیده بسیاری از میکاپ آرتیست ها صابون ابرو جایگزین خوبی برای انواع ژل ابرو و ریمل ابرو محسوب می شود. زیرا هم قیمت کمتری داشته و هم روش استفاده راحت تری دارد. از سویی صابون ابرو لایه ضخیم و حجیمی روی تار موهای ابرو ایجاد کرده و مدت طولانی تری ابروها را به سمت بالا نگه می دارد.

احتمالا قبل از این تصور می شد استفاده از صابون ابرو به جای ژل ابرو کار صحیحی نباشد ولی دقت کنید که نبایستی از هر صابونی برای این کار استفاده کنید. همانطور که اشاره شد مهمترین ویژگی صابون ابرو این است که حاوی گلیسیرین باشد. زیرا پی اچ کمی داشته و مانع از سوزش یا ریزش ابرو می شوند. در ضمن ابرو در حالت ایده آلی قرار می گیرد. و صابون ابرو باید کاملا بی رنگ و شفاف باشد.

نکات مهم استفاده از صابون ابرو

پیش از استفاده از صابون ابرو دقت داشته باشید که به کار بردن این محصول به توجه خاصی نیاز دارد تا مانع از آسیب دیدگی پوست و ابروها شود. صابون ابرو روش ارزان و آسانی برای حالت بخشیدن به ابروها بوده تا ثابت شوند و از نظم و پرپشت بودن آن ها لذت ببرید. قبل از استفاده از صابون ابرو به موارد زیر دقت کنید:

  • صابون ابرو ملایم تهیه کنید. تا اثر منفی روی پوست و ابرو ایجاد نکند و موجب بروز حساسیت نشود. صابون های حاوی گلیسیرین گزینه مناسبی هستند.
  • برای استفاده از صابون ابرو از برس ابرو کمک بگیرید که رشته های نرمی داشته باشد. ضمنا بیش از حد ابروها را شانه نزنید زیرا  این کار سبب تضعیف تارهای ابرو می شود. ضمنا بعد از خشک شدن صابون ابرو دیگر به شانه زدن با برس ادامه نداده چرا که موهای ابرو از هم جدا می شود.
  • پوست و مو کمی اسیدی هستند ولی صابون ابرو قلیایی است. هنگام خرید سعی کنید صابون با پی اچ کم انتخاب کنید زیرا در غیر این صورت پی اچ زیاد صابون سبب خشکی و پوسته پوسته شدن پوست می شود.

روش استفاده از صابون ابرو

بعد از این که با صابون ابرو و کاربرد آن آشنا شدید به روش استفاده آن می پردازیم. همانطور که پیشتر اشاره شد یکی از مزیت های این محصول کاربری راحت آن می باشد. در ادامه مراحل استفاده از صابون ابرو ارائه می شود.

۱. برای استفاده از صابون ابرو به فرچه مخصوص نیاز دارید. بنابراین یک فرچه تهیه کنید. البته ممکن است در برخی برندهای صابون ابرو فرچه ابرو نیز وجود داشته باشد. سپس فرچه را با کمی آب مرطوب نمایید. دقت کنید رطوبت خیلی زیاد نباشد. چرا که سبب بسیار رقیق شدن صابون شده و استفاده از آن برای ابروها غیر ممکن می شود.

روش حرفه ای تر برای استفاده از صابون ابرو این است که به جای آب فرچه را با اسپری تثبیت کننده آرایش مرطوب نمایید. با این کار هم فرچه آماده آغشته شدن با صابون بوده و هم صابون و مدادی که بعدا روی آن کشیده می شود دوام و ماندگاری بیشتری پیدا می کنند.

۲. در این مرحله به آرامی براش مرطوب را روی صابون کشیده و آن را چند مرتبه حرکت دهید تا کمی از صابون روی فرچه مشاهده شود. دقت کنید اگر برای اولین بار است که از صابون ابرو استفاده می کنید بهتر است میزان کمی از آن را استفاده تا متوجه شوید چه مقدار کافی است. هنگامی که فرچه به طور یکنواخت به صابون آغشته شد مرحله بعد را انجام دهید. دقت کنید هیچ بخشی از فرچه نباید دارای صابون کمتر یا بیشتری باشد.

۳. حالا نوبت آن است که ابروها را به راحتی لیفت نمایید. به کمک فرچه آغشته به صابون ابروها را به سمت بالا و گوشه خارجی ابروها شانه بزنید. بعد مجددا این کار را تکرار تا همه موهای ابرو منظم شوند.

۴. صبر کنید تا صابون ابرو کاملا خشک گردد. البته پیش از خشک شدن صابون، ابروها را به حالت دلخواه مرتب نمایید زیرا بعد از خشک شدن صابون تغییر حالت آن دشوار می شود. پس از خشک شدن صابون ابرو ممکن است لازم باشد اطراف ابروها نیز که به صابون آغشته شده تمیز گردند. برای تمیز کردن این نواحی از دستمال مرطوب یا توپک پنبه ای مرطوب کمک بگیرید.

۵. دقت کنید صابون ابرو هیچ رنگی به ابرو اضافه نمی کند از این رو جایگزین کاملی برای ریمل یا سایه ابرو نیست. البته با توجه به پرپشت یا کم پست بودن ابروها این مرحله اختیاری می باشد. اگر ابروها کم پشت و نازک است پیشنهاد می شود این مرحله را انجام دهید.

به این صورت که با مداد یا ماژیک ابرو فضاهای خالی میان ابروها که با شانه شدن ابرو بیشتر آشکار شده را هاشور بزنید. پر کردن ابروها با مداد بایستی حتما پس از صابون کشیدن صورت گیرد. وگرنه ممکن است سبب پخش شدن مواد به بالای ابرو گردد و هم فرچه ابرو رنگ بگیرید. و در دفعات بعدی استفاده از صابون ابرو متوجه می شوید که چه اتفاقی برای صابون ابرو افتاده است.

در صورت تمایل برای آشنایی با کاربرد استنسیل ابرو و کاربرد ژل ابرو روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *