دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

قدرت پنهان دکوراسیون فروشگاهی در فروش بیشتر

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • ۰

با توجه به محیط رقابتی که در بازار ایجاد شده است، طراحی قفسه‌بندی و دکوراسیون فروشگاهی جذاب می‌تواند تأثیر زیادی در جذب بیشتر مشتری و موفقیت در کسب‌و‌کار افراد داشته باشد. استفاده از قفسه‌بندی و سامان‌‌دهی کالاها به‌وسیله قفسه‌های فروشگاهی یکی از گزینه‌‌های مناسب برای ایجاد دسترسی آسان و سریع مشتری به کالا به‌ شمار می‌آید؛ چرا‌که سبک چیدمان فروشگاه یکی از دلایلی است که هم بر محیط و هم بر آن چیزیکه رفتار مصرف‌‌کننده می‌نامیم تأثیر شایان توجهی دارد.

لذا بعنوان یک کسب‌وکار زیرک میتوان با بهره‌گیری از دکوراسیون جذاب و کارآمد، ضمن رونق بخشیدن به کسب‌و‌کار، موجب جلب رضایت بیشتر مشتریان و جذب موثرتری از مشتریان بالقوه شد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درمورد تاثیر دکور بر خرید افراد صحبت کنیم.

قدرت پنهان دکوراسیون فروشگاهی در فروش بیشتر

تاثیر طراحی دکوراسیون مغازه بر فروش بیشتر چگونه است؟

آیا طراحی داخلی دکوراسیون تجاری سبب افزایش رونق در کسب‌و‌کارها می‌شود؟ به‌طور معمول در طول شبانه‌روز افراد بسیاری از جلوی مغازه شما عبور می‌کنند؛ اما همه آن‌ها وارد فروشگاه یا مغازه شما نمی‌شوند و هرکسی که وارد مغازه شود، لزوما از شما خرید نمی‌کند. دکوراسیون فروشگاه با ایجاد یک محیط بصری جذاب و خوش‌نما که مشتریان را جذب و درگیر می‌کند، نقش مهمی در تأثیرگذاری بر فروش دارد. دکوراسیون موثر فروشگاه به ایجاد اولین برداشت مثبت، جلب توجه و برانگیختن علاقه مشتری کمک می‌کند. نمایشگرهایی که با دقت چیده شده اند، تابلوها و علامت‌های تبلیغاتی جذاب، نورپردازی مناسب، و عناصر زیبایی شناختی دلپذیر می‌توانند تجربه کلی خرید را بهبود بخشند و مشتریان را ترغیب کنند که زمان بیشتری را در فروشگاه بگذرانند و محصولات یا خدمات ارائه شده را بررسی کنند. با ایجاد فضایی دلپذیر که با تصویر برند و ترجیحات مشتری هدف همسو باشد، دکوراسیون فروشگاه می‌تواند احساسات مثبت را برانگیزد، حس اعتماد ایجاد کند و در نهایت احتمال خرید را افزایش دهد.

قدرت پنهان دکوراسیون فروشگاهی در فروش بیشتر

تاثیر رنگ‌ها در فروش بیشتر فروشگاه‌ها

در طراحی  قفسه بندی و دکوراسیون فروشگاهی یکی از مهم‌ترین عوامل که بسیار تاثیر‌گذار است، ترکیب رنگ آن دکوراسیون است. رنگ ها تأثیر روانی قدرتمندی بر مشتریان دارند و می توانند رفتار خرید آنها را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهند. درک تاثیر رنگ‌ها بر روانشناسی مصرف کننده برای مشاغلی که به دنبال افزایش فروش هستند ضروری است. رنگ ها احساسات خاصی را برمی انگیزند و می‌توانند تداعی های ناخودآگاه با محصولات یا برندهای خاص ایجاد کنند. با انتخاب استراتژیک و استفاده از رنگ‌ها در مواد بازاریابی، دکوراسیون فروشگاه و بسته‌بندی محصولات، کسب‌وکارها می‌توانند از محرک‌های روان‌شناختی که مشتریان را برای خرید بیشتر ترغیب می‌کنند، استفاده کنند.

بطور خلاصه میتوان گفت که رنگ‌ها این تاثیرات را در مشتریان ایجاد می‌کنند:

  • از نظر احساسی بر روحیه مشتریان و تصمیمات خرید آنها تأثیر می‌گذارد.
  • باعث درک بهتر از برند و تقویت اعتماد در مشتریان می‌شود.
  • تعامل مشتری را هنگام خرید افزایش می‌دهد.
  • باعث تمایز و تفاوت برند شما از غیر میشود و وفاداری را ترویج می‌دهد.
  • موجب نمایش و ارائه بهتری از محصول می‌شود.
  • خرید لحظه‌ای و آنی را تحریک می‌کند.
  • تجربه خرید مثبت و راحتی ایجاد می‌کند.
  • ثبات برند را تقویت می‌کند.
  • خرید از این برند در لیست ترجیحات مشتری قرار می‌گیرد.
  • باعث ایجاد نظرات مثبت و حتی ترویج اسم برند از دهان مشتری می‌شود.

قدرت پنهان دکوراسیون فروشگاهی در فروش بیشتر

انواع مختلف سبک چیدمان قفسه‌ های فروشگاهی

در حال حاضر فرایند میزان فروش بالاتر در هر فروشگاه را علاوه‌بر ظاهر جذاب و دکوراسیون شیک، سیستم و فضاسازی مناسب قفسه‌ها تعیین می‌کند. یک طراحی جذاب و منظم برای انواع قفسه‌بندی‌ها در فروشگاه‌های بزرگ یا حتی سوپرمارکت‌ها تاثیر مستقیم در افزایش میزان فروش محصول خواهد داشت.

به همین علت است که چیدمان منظم و سازماندهی قفسه‌ها سبب جلب توجه مشتری شده و نقش بسیاری در نمایش محصول ایفا می‌کند. با دیده‌شدن هرچه بهتر محصولات، مشتریان آسان‌تر به محصول موردنظر دسترسی پیدا کرده و حتی توانایی تبدیل آن‌ها به مشتریان دائمی را خواهند داشت.

در ادامه انواع مختلف سبک چیدمان قفسه بندی و دکوراسیون فروشگاهی را شرح داده‌ایم.

سبک چیدمان شبکه‌ ای (gride)

در این چیدمان، قفسه‌ بندی و دکوراسیون فروشگاهی در مسیرهای طولانی به موازات یکدیگر قرار می‌‌گیرند. این سبک بیشتر در سوپر مارکت‌‌ها و فروشگاه‌‌های مواد غذایی به‌کار می‌رود و برای دسترسی کاربران در ساعات شلوغی فروشگاه بسیار کارآمد است. از خصوصیات این سبک می‌‌توان به مسیر‌های طولانی، قفسه‌‌های بلند، مسیر‌های مستطیلی و رعایت الگوی خاص اشاره کرد.

سبک چیدمان  آزادانه (Free form)

همان‌طور که از نام آن پیداست، می‌‌توان قفسه‌‌ها و طبقه‌های گوناگون را بدون رعایت نظم خاصی در مکان‌های مختلف فروشگاه قرار داد. این سبک چیدمان بیشتر برای فروشگاه‌ها و بوتیک‌های لباس استفاده می‌شود که خریداران محدودیت زمان نداشته و با حوصله به خرید خود ادامه می‌‌دهند. در سبک آزادانه اکثر قفسه‌‌ها دارای ارتفاع کمی هستند و محل قرارگیری آن‌‌ها از نظم خاصی تبعیت نمی‌‌کند.

سبک چیدمان  مسیرهای مسابقه‌ ای (Racetrack)

این طرح شبیه به میدان‌‌های مسابقه است که در آن ابتدا راهروی اصلی رو‌به‌روی مشتری قرار می‌‌گیرد و سپس با توجه به نوع کالا، فروشگاه به بخش‌های گوناگون دسته‌بندی شده و کاربر به مسیر‌های خاصی هدایت می‌‌‌شود. در این سبک، قفسه‌‌ها بر اساس ویژگی که دارند دسته‌‌بندی شده‌‌اند و می‌‌توانند ارتفاع‌‌های مختلفی داشته باشند. این سبک قفسه بندی و دکوراسیون فروشگاهی بیشتر در فروشگاه‌‌های زنجیره‌‌ای و هایپرمارکت‌‌های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قدرت پنهان دکوراسیون فروشگاهی در فروش بیشتر

و در انتها

تمام تلاش یک بیزنس و کسب‌و‌کار، ارائه هرچه‌بهتر از محصولات و کالاهای خود است. با توجه به مطلبی که بالاتر گفته شد بدیهی است این نمایش و ارائه نیاز به‌کارگیری اصول و دانش تخصصی‌ دارد که با رعایت آن میتوان به اهداف فروش دست یافت و موجب افزایش رضایتمندی مشتریان نیز شد. بنابر این توضیحات یکی از مهم‌ترین بخش‌های طراحی فروشگاه، طراحی نمای محیطی است که پل ارتباطی بین مشتری و فروشگاه است.

برخی شرکت‌ها به شکل اختصاصی مجری و طراح دکوراسیون‌های فروشگاهی هستند. یکی از این متخصصان، شرکت راک تهران است که در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی، یکی از خوش‌نام های صنعت قفسه‌بندی و دکوراسیون فروشگاهی است که شما می‌توانید با تحقیق و بررسی نمونه کارها و گرفتن مشاوره از شرکت، بهترین چیدمان و دکور مناسب با اهداف تجاری خود را انجام دهید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *