دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

افزایش ماندگاری ژل لب با انواع راهکارهای کاربردی

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

بیشتر افرادی که ژل لب تزریق می کنند نگران ماندگاری آن می باشند. در این مطلب قصد داریم شما را با راهکارهایی جهت افزایش ماندگاری ژل لب آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

تزریق ژل لب یکی از رایج ترین روش ها برای افزایش حجم و فرم بهتر لب ها می باشد. اثرات فیلر استفاده شده به طور میانگین ۶ تا ۸ ماه ماندگاری دارد. اگر به دنبال روشی برای افزایش ماندگاری ژل لب هستید با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

راهکارهای افزایش ماندگاری ژل لب

تزریق ژل لب از رایج ترین روش ها برای افزایش حجم لب می بشد و ماندگاری ژل یکی از علل محبوبیت این شیوه است. این کار از اقدامات زیبایی پوست محسوب می شود که برای افزایش حجم و فرم بهتر لب ها صورت می گیرد. اثرات فیلرهای تزریقی به طور میانگین ۶-۸ ماه ماندگاری خواهد داشت.

فیلرهای لب متعددی وجود دارند که مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا هستند و هر یک دارای مزایا و معایب خاص بوده همچنین ماندگاری متفاوتی هم دارند. در تزریق ژل لب از فیلرهای پوستی مانند اسید هیالورونیک استفاده می شود تا حجم لب ها به طور موقت افزایش یابد.

انجام این تکنیک به دقت و ظرافت نیاز داشته و تنها یک پزشک متبحر و باتجربه از پس آن بر می آید. از این رو هنگامی تزریق ژل موفقیت آمیز می شود و ماندگاری تقریبا خوبی دارد که در مرکز مجهز و توسط پزشک متبحر صورت گیرد. در سال های اخیر تزریق ژل به نواحی مختلف صورت من جمله لب ها بسیار پرطرفدار شده است و همانطور که ذکر شد از عمل های زیبایی محبوب می باشد.

افراد زیادی روزانه در کلینیک های زیبایی برای رسیدن و دستیابی به اهداف مختلف تزریق ژل را انجام می دهند. لب یکی از بخش های صورت است که با بالا رفتن سن، حجم و ارتفاع آن کاهش یافته و برجستگی اش در صورت کاسته می شود. تزریق ژل لب می تواند برای رفع این موارد و زیبایی صورت خیلی مفید باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

لب پایین به طور طبیعی از لب بالایی حجیم تر است و نیمه راست و چپ هر یک از لب ها نیز شبیه هم می باشند که حجم و تقارن در این دو نیمه اهمیت زیادی دارد. در تزریق ژل حاشیه لب برجسته و حجیم می شود. حجم ژل، برند ژل، سیستم ایمنی بدن بیمار، سن بیمار و … می توانند بر ماندگاری ژل تاثیر داشته باشند.

در این راستا مهمترین دغدغه افراد ماندگاری ژل لب است. از این رو در ادامه مطلب با چند راهکار برای افزایش ماندگاری ژل لب آشنا می شوید.

۱. مراقبت صحیح از پوست

از فاکتورهای مهم برای افزایش ماندگاری ژل لب، محافظت از پوست و استفاده از کرم های مرطوب کننده و آب رسان می باشد. اسیدهای هیالورونیک معمولا خیلی سریع جذب بدن می شوند و ماندگاری شان کاهش می یابد. به این ترتیب با نوشیدن آب این سرعت جذب را کاهش داده تا ماندگاری ژل لب بیشتر شود.

۲. دوری از نور مستقیم خورشید

یک راهکار دیگر برای افزایش ماندگاری ژل لب، این است که پوست را از نور مستقیم خورشید محافظت کنید. از این رو هنگام بیرون رفتن از منزل حتما کرم ضد آفتاب مرغوب و کلاه استفاده کنید. وگرنه برخورد اشعه های خورشید با بافت پوست سبب تخریب آن و از بین رفتن اثر ژل ها می شود. به این ترتیب از بالم لب و رژهای حاوی ضد آفتاب استفاده کنید.

۳. مصرف ویتامین ها و مواد معدنی کافی

برای ماندگاری بیشتر ژل های تزریقی لب از غذاهایی استفاده که دارای ویتامین ها و مواد معدنی کافی به ویژه روی باشند. استفاده از زینک یا روی موجب شده عملکرد پوست بهتر و ماندگاری ژل لب بیشتر شود. همچنین از مصرف غذاهای مضر مانند کنسرو یا غذاهای فراوری شده خودداری کنید. ضمنا مواد قندی مانند نوشابه ها و نوشیدنی های گازدار نیز کمتر استفاده شود.

۴. کاهش استرس

باید بدانید که استرس سبب افزایش ترشح هورمون کورتیزول می شود که روند پیری را تسریع می بخشد. ضمنا استرس سبب شده اسید هیالورونیک سریعتر تجزیه شود. از این رو برای بیشتر شدن ماندگاری ژل لب استرس خود را کاهش دهید.

۵. مرطوب نگهداشتن لب ها

رطوبت برای سلامتی سلول های پوستی اهمیت زیادی دارد. افرادی که ژل لب تزریق می کنند باید به میزان کافی آب نوشیده و از مرطوب کننده های مناسب برای لب استفاده تا ماندگاری ژل بیشتر شود. بنابراین از کرم های آب رسان و رژهای ویتامینه استفاده کنید و در فصل سرد سال از نرم کننده لب بهره بگیرید تا خشکی لب اتفاق نیفتد.

چه فاکتورهایی بر ماندگاری ژل لب تاثیر دارند؟

ژل لب بر پایه اسید هیالورونیک در چند سال اخیر به یک عامل تقویت کننده و حجیم کننده بافت نرم تبدیل شده است. این محصول با برندهای مختلف و کاربردهای گوناگون برای استفاده بیماران بدون عمل جراحی یک انقلاب در امر زیبایی ایجاد کرده اند. نتایج تزریق ژل لب ماندگاری موقتی دارد که معمولا با توجه به برند استفاده شده و ناحیه تزریق شده می تواند اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

بیشتر پر کننده های اسید هیالورونیک با درصدی از لیدوکائین همراه شده اند که سبب کاهش درد حین و بعد از درمان می شوند. ماندگاری ژل لب علیرغم کیفیت محصول به عوامل زیر نیز بستگی دارد:

  • نوع ژل و برند سازنده اش
  • ژنتیک فرد
  • شیوه تزریق توسط پزشک
  • مراقبت بعد از ژل لب
  •  سبک زندگی فرد

مراقبت های پیش از تزریق ژل لب

رعایت برخی نکات مراقبتی پیش از تزریق ژل لب لازم است زیرا این کار نیز نوعی عمل زیبایی محسوب می شود و به مراقبت های قبل و بعد از عمل نیاز دارد تا عوارض جانبی احتمالی کمتری روی دهد. در زیر به برخی از مهمترین مراقبت های پیش از تزریق ژل اشاره می شود:

  • دو هفته پیش از تزریق ژل از مصرف داروهای رقیق کننده خون پرهیز شود.
  • از مصرف الکل و دخانیات یک هفته قبل از تزریق ژل خودداری شود.
  • قبل از شروع به کار صورت با آب و صابون کاملا شسته شود.
  • درمان های دندانپزشکی دو هفته قبل از تزریق ژل لب صورت نگیرد.
  • هر نوع بیماری خاصی به پزشک اطلاع داده شود.
  • اگر سابقه تبخال دارید به پزشک اطلاع تا داروی ضد تب خال تجویز شود.

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

بعد از تزریق ژل لب لازم است که مراقبت هایی صورت گیرد از جمله:

  • اگر کبودی مشاهده شد کمپرس سرد استفاده و آن را چند مرتبه تکرار کنید.
  • طی ۲۴-۴۸ ساعت از نوشیدن مایعات و غذاهای خیلی گرم خودداری شود.
  • از ماساژ شدید منطقه تزریق ژل خودداری شود.
  • در طی روز چند مرتبه لب ها را با پماد تجویز شده توسط پزشک چرب نمایید.
  • در صورت درد شدید یا تغییر رنگ پوست ناحیه تزریق ژل به پزشک مراجعه شود.

شایان ذکر است سرعت تجزیه هر یک از ژل و فیلرها در بدن افراد با توجه به ژنتیک و سایر شرایط متفاوت است. از این رو برای ارتقای ماندگاری ژل لب بایستی مراقبت بعد از ژل لب صورت گیرد. ژل لب در بهترین حالت خود تا یک سال ماندگاری داشته ولی عمدتا ۶- ۸ ماه ماندگاری دارند.

دوام و ماندگاری ژل لب در هر فرد متفاوت است و به دلیل این که لب ها بیشتر حرکت می کنند، ژل سریعتر جذب بدن می شود و نیاز است هر ۶ ماه یکبار تزریق مجدد ژل لب صورت گیرد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *