دسته ها
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

معرفی انواع و کاربرد گچ مو و نحوه استفاده از آن

  • بهجت فلاح
  • ۴ فروردین ۱۴۰۲
  • ۰

گچ مو یکی از محصولات آرایشی است که می تواند در کمتر از چند دقیقه رنگ موهای شما را بهترین حالت ممکن تغییر دهد. به بیان دیگر این محصول جایگزینی مناسب برای ترکیبات معمولی رنگ موها می باشد. بافت اغلب گچ موها چوبی بوده که به راحتی بر روی موها کشیده می شود. ماندگاری این محصولات با توجه به نوع آن از یک بار شستشو تا ۶ هفته می باشد. به همین خاطر با وجود آن دیگر نیازی به استفاده از رنگ موهای شیمیایی نخواهید داشت. بر همین اساس در این مقاله قصد داریم با کاربرد گچ مو و انواع آن آشنا شویم. بنابراین تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

گاهی اوقات خانم ها به منظور ایجاد تنوع در ظاهر خود تصمیم به رنگ کردن موهای خود می گیرند تا از این طرایق زیباتر، جذاب تر و شاداب تر به نظر برسند. متأسفانه یکی از بزرگ ترین مشکلات رنگ موها، استفاده از ترکیبات شیمیایی است که موجب آسیب رساندن به موها می شوند. از طرفی شما نمی توانید هرروز موهای خود را رنگ کرده و آن ها را به رنگ دلخواه خود در آورید. هم چنین رنگ کردن موها توسط خودتان یا آرایشگر با صرف هزینه و زمان زیادی همراه خواهد بود. خبر خوب این که دیگر نیازی نیست ساعت ها وقت خود را صرف رنگ کردن موها با ترکیبات شیمیایی کنید تا موهایتان رنگ بگیرد. حتی دیگر نیازی به پرداخت هزینه های سنگین به آرایشگر برای هایلایت کردن و رنگ کردن نخواهید داشت.

خوشبختانه در حال حاضر محصولی به نام گچ مو وجود دارد که می تواند موهای شما را به طور موقت زیبا و جذاب کند. برای این منظور کافی است مقداری از موهای خود را به گچ مو آغشته کرده و بدین وسیله موهای خود را هایلایت کنید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با کاربرد گچ مو و انواع مدل های آن بیشتر آشنا شویم.

گچ مو چیست؟

گچ مو یکی از محصولات آرایشی است که می تواند موهای شما را در کمترین زمان ممکن به بهترین شکل زیبا و جذاب کند. در حال حاضر گچ مو به عنوان یکی از جدیدترین و پر کاربردترین محصولات آرایشی شناخته می شود. شما می توانید هر زمان که مایل بودید رنگ موهای خود را به راحتی با آب و شامپو پاک کنید. مواد طبیعی موجود در گچ موها ضرری نداشته و آسیبی به آن ها وارد نمی رساند.

به طور کلی مهم ترین کاربرد گچ مو این است که می تواند به طور موقت موها را رنگ کند و پس از یک بار شستشو از موها پاک می شود. این در حالی است که برخی مدل های آن چیزی در حدود ۶ هفته ماندگاری دارند. این رنگ کننده موقت معمولا به رنگ های پاستلی یا نئونی تولید و روانه بازار می شود. گچ موها شباهت زیادی با گچ های هنری دارند و از مواد سمی کمی تشکیل شده اند.

کاربرد گچ مو چیست؟

نگاهی به انواع گچ مو

به طور معمول گچ مو ماهیتی خشک دارد و برای رنگ کردن مو دیگر نیازی به دکلره نخواهید داشت. در ادامه به معرفی انواع گچ مو خواهیم پرداخت.

  •  آرون گروپس

گچ مو مایع

گچ مو مایع در مقایسه با انواع دیگر گچ مو کاربرد بیشتری دارد. به طوری که بعد از ۸ الی ۱۰ بار شستشو نیز هم چنان بر روی موهای شما باقی می ماند. به همین خاطر بهتر است هنگام استفاده از این نوع گچ مو از دستکش لاتکس استفاده کنید.

گچ مو حرارتی

این محصول ماندگاری بسیار کمی بر روی موها دارد. برای استفاده از گچ مو حرارتی بهتر است آن را روی موهای خود قلاب کنید و سپس پایین بکشید. در نهایت ظاهری بسیار زیبا و جذاب برای موهای شما به ارمغان می آورد.

گچ مو قلمی

این نوع گچ مو یکی از ساده ترین انواع گچ مو می باشد. به این صورت که می توانید همانند یک خودکار رنگی موهای خود را رنگ کنید.

گچ رنگ موی سیاه

گچ موی سیاه روشی شگفت انگیز برای تیره کردن موهای سفید یا روشن می باشد. این نوع گچ مو برای مواقعی استفاده می شود که زمان کافی برای رنگ کردن موهای خود ندارید. از همین رو روشی ایده آل و بسیار کاربردی به شمار می رود. از سوی دیگر این گچ مو برای عمق بخشیدن به موهای نارنجی یا قرمز بسیار پر کاربرد است.

گچ موی سفید

این نوع گچ مو بهترین انتخاب برای موهای تیره و رنگ روشن به شمار می رود. زیرا در کمتر از ۶۰ ثانیه خشک شده و تا چند روز ماندگاری دارد.

استفاده از گچ موی رنگی

نحوه استفاده از گچ مو

استفاده از این محصول بسیار ساده و راحت می باشد. به طوری که می توانید به راحتی و در کمتر از چند دقیقه رنگ موهای خود را تغییر دهید. هم چنین می توانید به کمک یک پد نخی و بدون رنگی شدن دست هایتان، رنگ موهای خود را تغییر دهید. به منظور استفاده از گچ مو و مشاهده کابرد گچ مو کافی است مراحل زیر را به درستی انجام دهید.

موهای خود را به خوبی شسته و سپس خشک کنید

موهای خود را به خوبی بشویید و اجازه دهید تا خشک شوند. بهتر است از نرم کننده یا ماسک مو استفاده نکنید. هم چنین به هیچ عنوان از محصولات حالت دهنده مثل ژل مو و انواع روغن بر روی موهای خود استفاده نکنید. زیرا موجب چسبیدن گچ مو به موها شده و ظاهر نامناسبی ایجاد می کند.

موهای خود را مرطوب کنید

در این مرحله موهای خود را به کمک یک اسپری مرطوب کنید. خیس بودن موها موجب می شود تا گچ مو بهتر جذب موها شود. البته اگر موهایتان را بیش از حد مرطوب کنید، رنگ آن تیره تر خواهد شد. توجه داشته باشید که اگر رنگ موهای شما روشن است، بهتر است آن ها را کمتر مرطوب کنید تا ظاهر ماندگارتری داشته باشد.

از گچ مو برای رنگ کردن مو استفاده کنید

اکنون یک تکه گچ مو رنگی را به مقداری از موهای خود از ریشه تا نوک بمالید. برای این منظور بهتر است از ریشه موها شروع کرده و با حرکات صاف و بلند روی موهای خود امتداد دهید. این کار کمک می کند گچ مو از بالا تا پایین به طور یکنواخت پخش شود. برای توزیع بهتر گچ مو می توانید موهای خود را بچرخانید و بر روی آن گچ بمالید.

بگذارید موهای شما به خوبی خشک شود

در نهایت باید در حدود ۳۰ دقیقه الی ۱ ساعت منتظر بمانید تا رنگ گچ بر روی موهای شما ثابت شود. در این مرحله به هچ عنوان موهای خود را لمس نکنید؛ زیرا این کار موجب خراب شدن رنگ مو خواهد شد. برای سریع خشک شدن رنگ مو می توانید از اتو مو یا سشوار استفاده کنید. به این ترتیب گچ ها به خوبی روی ساقه مو می چسبند. در آخر می توانید به کمک تافت یا دیگر محصولات گچ مو را بر روی موهای خود ثابت نگه دارید. بعد از انجام این مراحل به خاطر داشته باشید که گچ مو موقتی بوده و هیچ گونه ماندگاری ندارد.

نحوه استفاده از گچ مو

گچ مو چه مزایایی دارد؟

  • به سادگی می توانید رنگ ها را از روی موهای خود بشویید.
  • با استفاده از بهترین انواع گچ مو دیگر نیازی به رنگ کردن موها با ترکیبات شیمیایی نخواهید داشت.
  • گچ مو دیگر عوارض رنگ موهای شیمیایی را ندارد.
  • انواع گچ مو هیچ گونه ضرری برای بچه ها نداشته و کاملا طبیعی می باشد.
  • موها به راحتی و به سرعت رنگ می شود.
  • هیچ گونه حساسیت و آلرژی به همراه ندارند.
  • در کمتر از چند ثانیه می توانید موهای خود را به رنگ دلخواه خود در آورید.

نگاهی به کاربرد گچ مو

عوارض گچ مو چیست؟

به طور کلی گچ مو با عوارض خاصی همراه نیست. اما استفاده بیش از حد از آن می تواند منجر به بروز آلرژی و حساسیت های تنفسی در افراد شود. به همین خاطر از استفاده مداوم و منظم از آن اجتناب کنید؛ زیرا می تواند موجب خشک شدن و آسیب پذیری موها شود. به همین خاطر توصیه می شود بعد از استفاده حتما موهای خود را به کمک نرم کننده به خوبی بشویید.

آشنایی با کاربرد گچ مو

در ادامه به انواع کاربرد گچ مو اشاره خواهیم کرد:

  • آقایان می توانند از گچ مو در باشگاه ها، سالن های نمایش و ورزشگاه ها استفاده کنند.
  • یکی دیگر از کاربردهای گچ مو استفاده از آن در مهد کودک و پیش دبستانی برای اجرای نمایش کودکان می باشد.
  • می توانید به منظور متفاوت و خاص بودن در مجالس عروسی و یا جشن تولدها از گچ موی قرمز، بنفش، آبی، صورتی و … استفاده کنید.
  • کاربرد جالب گچ مو این است که می توانید موهای خود را به رنگ تیم مورد علاقه خود در آورید.
  • با استفاده از گچ مو دیگر نیازی به هایلایت کردن و استفاده از اسپری رنگ مو نخواهید داشت.
  • مهم ترین کاربرد گچ مو این است که می توانید موهای خود را به طور موقت هایلایت کنید.

طرز استفاده از گچ مو

امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. در پایان پیشنهاد می کنیم مقالات هایلایت طبیعی مو، هایلایت موی مشکی، روشن کردن مو بدون دکلره و رنگ مو بدون دکلره را نیز مطالعه فرمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *