دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کاخ فردیناند شوال با معماری با شکوه و داستان ساخت جالب

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

کاخ فردیناند شوال یک کاخ باشکوه در فرانسه بوده که جذابیت های زیادی دارد. این کاخ توسط یک پستچی و همسرش ساخته شده که بسیار عظیم است.

این کاخ یکی از ایده آل ترین های فرانسه است که با وجود زیبایی های بی نظیر خود می تواند، جلب توجه کند. کاخ فردیناند شوال به دست یک پستچی ساخته شده و نتیجه زحمات او در طی ۳۳ سال زندگی است.

سازه فردیناند شوال

معرفی کاخ فردیناند شوال:

یکی از عجایبی که درباره این کاخ می شنوید، همین داستان ساخت بنا می باشد. معماری این بنا تشکیل شده از چندین نوع سنگ بوده و سازنده آن نیز یک هنرمند بسیار توانمند است. این بنا امروزه از مکان های دیدنی فرانسه می باشد.

بنای عظیم فردیناند شوال

نحوه شکل گیری کاخ:

داستان ساخت این کاخ از این جا شروع می شود که در سال ۱۸۷۹ از ۱۲ سال قبل این فرد یک پستچی در روستایی بوده که در جنوب شرقی فرانسه  قرار داشت. این فرد روزانه برای انجام کارهای خود ۳۲ کیلومتر را پیاده روی کرده است او در طی مسیر با خود خیال بافی می کرد.

یک روز به طور ناگهانی شوال به یک سنگی ضربه می زند و از شکل آن بسیار حیرت زده می شود. او سنگ ها را به خانه برد و از آن به بعد هم در طی مسیر سنگ های مانند آن را جمع آوری می کرد. این کار برای شوال یک عادت شد و بعدها از یک سبد برای برداشتن سنگ ها استفاده کرد.

نمایی از فردیناند شوال

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

شاید جالب باشد بدانید که این پستچی و همسرش در طی ۳۳ سال بنایی به چنین شکوه و عظمت را ساخته اند. این بنا امروزه یکی از کاخ های باشکوه دنیا بوده و بازدیدکنندگان زیادی دارد.

زیبایی بنای فردیناند شوال

معماری کاخ:

کاخ فردیناند شوال امروزه یکی از زیباترین معماری های جهان را به خود اختصاص می دهد. این کاخ در فرانسه از شهریت زیادی برخوردار می باشد. این بنا ۲۶ متر ارتفاع داشته و طول آن به ۱۰ متر می رسد. این کاخ در واقع یک ترکیب زیبا از آیین هندو به شمار می آید. قدمت این قلعه باشکوه بسیار بالا است.

کاخ فردیناند شوال

مجسمه های عجیبی که در این سازه قرار دارند از یک سو و از سوی دیگر نوع معماری و عظمت آن توجه بازدیدکنندگان را به سوی خود جلب می کند. با انتشار تصاویری از این بنا کم کم این پستچی به شهرت زیادی دست یافت و معروف شد.

بعد از اینکه مسولان با دفن همسر او در این بنا مخالفت کردند، شوال تصمیم گرفت تا بنایی دیگر مانند آن را بسازد. او کاخی کوچک تر ساخت و آن را یک گورستان جمعی قرار دارد. او برای ساخت این بنا ۸ سال زمان صرف کرد. شما علاقه مندان با نگاهی به دیدنی های فرانسه می توانید با جاذبه های بیشتری از این کشور آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *