دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نگاهی به دیدنی های تاریخی مازندران و جاذبه هایی که نباید از دست بدهید

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

دیدنی های تاریخی مازندران از تنوع زیادی برخوردار هستند. این استان دارای جاذبه های زیادی مانند قلعه ها و دژهای قدیمی است. همچنین جاذبه های عباس آباد در این استان بازیدکنندگان زیادی دارد.

مازندران یکی از استان های پر جاذبه بوده که با وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی خود جذابیت های زیاید دارد. شما علاقه مندان در این بخش با دیدنی های تاریخی مازندران بیشتر آشنا می شوید. و به معرفی مهم ترین این جاذبه ها می پردازیم.

 

معرفی دیدنی های تاریخی مازندران:

یکی از زیباترین مجموعه های تاریخی در این استان مجموعه عباس بوده که دارای موزه های قدیمی به قدمت دوران صفوی می باشد. برای بازدید از زیبایی های این منطقه تاریخی باید به نزدیکی بهشهر بروید و از زیبایی های آن دیدن کنید. این بنا یکی از دیدنی های مازندران است.

معرفی تاریخ مازندران

آتشکده آمل:

این آتشکده از دیگر دیدنی های زیبا در این استان بوده که جذابیت های زیادی دارد. قدمت این بنا به زمان ساسانیان باز می گردد. معماری این بنا بسیار زیبا بوده و جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد. این برج چارگوش دارای یک مخروط بوده که معماری بنا را جذاب کرده است. آجر و کاشی هایی که در این بنا به کار رفته اند دارای زیبایی زیادی هستند.

تاریخ زیبای مازندران

نقش برجسته شکل شاه:

یکی دیگر از بناهای زیبای باستانی این بنا می باشد. این نقش برجسته نیز نشان دهنده حرکت پادشاهان است. این نقش برجسته ها متعلق به دوران قاجار هستند. این کنده کاری ها دستی بوده و از این جهت اهمیت بسیار زیادی دارند. این کتیبه یکی از معروف ترین جاذبه های این استان است. این بنا یکی از دیدنی های تاریخی مازندران می باشد.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

دیدنی های تاریخی مازندران

قلعه مارکوه:

این قلعه نیز در رامسر واقع شده و از جذابیت های زیادی برخوردار می باشد. قدمت این قلعه به دوران پیش از اسلام باز می گردد. اهمیت این قلعه تاریخی به دلیل نظامی و خاصیت دفاعی آن بوده است. این قلعه باستانی بر فراز تپه های باستانی این ناحیه قرار گرفته و از این حیث زیبایی زیادی دارد. شما با تماشای این قلعه امکان بازدید از زیبایی های بیشتر این استان را دارید.

مکان تاریخی مازندران

برج سلطان زین العابدین:

این برج نیز شاهکار معماری دیگری بوده که دارای یک گنبد هرمی می باشد. نمای بیرونی این سازه نیز زیبایی زیادی داشته و دارای کاشی کاری است. قدمت این برج به قرن ۹ باز می گردد. ارتفاع این برج به ۲۰ متر می رسد و معماری آن به نسبت قدمت بالایی که دارد بسیار دیدنی است.

جاذبه تاریخی مازندران

کاخ چای خوران چالوس:

این کاخ نیز یکی از جاذبه های دیدنی بوده که در چالوس قرار دارد و شما از زیبایی آن بازدید خواهید کرد. قدمت این کاخ به دوران پهلوی باز می گردد به همین دلیل دارای معماری نسبتا به روز و جدیدی است. مساحت این مجموعه کاخ به ۴۰۰۰ متر مربع می رسد. شما برای تماشای زیبایی های این کاخ می توانید راهی سفر به مازندران شوید.

خانه های تاریخی مازندران

روستای زانوس نیز یکی دیگر از زیبایی ها و شگفتی های این استان بوده که تاریخی است و نقاشی جذابی از آن در زمان قاجار طراحی شده است. شما می توانید در لینک با این روستا هم آشنا شوید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *