دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نورپردازی پشت بام با ۳۰ طراحی زیبا و کاربردی

  • منصوره رمضان زاده
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

برای طراحی نورپردازی پشت بام ایده های مختلفی وجود داشته که می توان با بهره مندی از آن ها متناسب با محیط موردنظر فضایی خاص و جذاب برای تفریح و لذت بردن ایجاد نمود و نهایت استفاده را از این فضا داشت و با طراحی جالب آن می توان به نمای ساختمان زیبایی خاصی بخشید.

یکی از انواع ایده های طراحی خاص و جذاب که امروزه استقبال فراوانی از آن شده نورافشانی روف گاردن می باشد که با اجرای آن می توان فضای زیبا و تاثیرگذاری ایجاد نمود. برای انجام این امر روش های مختلفی وجود داشته که هر کدام بستگی به سلیقه و میزان بودجه شما دارد. در همین راستا تصمیم داریم در این مطلب برای ایده گرفتن شما عزیزان مجموعه ای زیبا از انواع مدل های جالب نورپردازی پشت بام را به نمایش بگذاریم.

سبک های جدید نورپردازی روف گاردن

ایده های جذاب نورپردازی پشت بام

به طور کلی باید گفت نور پارامتری مهم در طراحی یک فضا بوده که برای جلوه دهی به اشیا و عناصر نقش دارد. بدین ترتیب برای جذاب ساختن ساختمان و ایجاد یک فضای کاربردی باید در نورپردازی پشت بام کاملا حرفه ای و خلاقانه عمل کرد تا به طراحی دلخواه دست پیدا کرد.

با توجه به این که امروزه استفاده از قسمت پشت بام ساختمان آیتمی کاربردی و جدا نشدنی به حساب آمده و ایجاد فضای سبز در این قسمت امری مهم برای حفظ و توسعه محیط زیست بوده در نتیجه نورافشانی این بخش از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و اجرای آن کاملا تخصصی بوده و نیازمند افراد حرفه ای و متخصص برای طراحی می باشد.

بهتر است بدانید نور پردازی مناسب در هر فضا و محیطی موجب برانگیخته شدن احساسات افراد می شود و با توجه به این که نورافشانی از فاکتورهای اساسی طراحی فضا به حساب آمده در نتیجه نصب انواع چراغ و تجهیزات روشنایی بایستی مطابق با اصول و نکات مربوطه انجام گیرد و وسایلی مرغوب و استاندارد خرید و تهیه شوند.

نورپردازی خاص روف گاردن

اغلب خانواده ها با طراحی روف گاردن مکانی دلنشین و جذاب را برای خود در بام ساختمان فراهم کرده و در فصل های بهار و تابستان بیشتر وقت خود را در آن جا سپری می کنند به همین خاطر باید ایده نور پردازی به گونه ای انجام گیرد که حسی مثبت و تاثیرگذار در ساکنان خانه القا نماید.

اجرای نور و روشنایی در قسمت پشت بام براساس نوع کاربری، ابعاد و اندازه در هر محیطی متفاوت می باشد. اهمیت دادن به نوع تجهیزات و وسایل نورافشانی و میزان شدت نور در قسمت های گوناگون پشت بام از جمله موارد اصلی طراحی نور پردازی فضای پشت بام می باشد. برای نورافشانی پشت بام باید در آغاز متراژ و اندازه کلی فضا را به شکل نمونه اولیه در دسترس داشته باشید. بعد از آن براساس قسمت ها و نمادهای مختلف بام سبز مطابق با کاربرد آن ها وسایل نورافشانی را انتخاب نمایید.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

انوع سبک های زیبا نورافشانی روف گاردن

هدف از نور پردازی فضای پشت بام و محوطه ساختمان به وجود آوردن امنیت و زیبایی در نمای ساختمان می باشد. به گونه ای می توان گفت قسمتی از نورافشانی نمای ساختمان به نصب و راه اندازی تجهیزات روشنایی و چراغ برای فضای پشت بام مربوط می شود. بدین ترتیب با نورافشانی جذاب و حرفه ای نه فقط در زیباسازی نمای ساختمان کمک کرده بلکه باعث افزایش ارزش ملک نیز می شود. در ادامه نمونه های جالبی از انواع نورپردازی روف گاردن را برای ایده گرفتن در اختیارتان قرار داده ایم.

نورافشانی خلاقانه پشت بام مدل های شیک نورپردازی روف گاردن ایده های زیبا نورافشانی پشت بام سبک های زیبا نورپردازی روف گاردن  ایده های جدید نورپردازی پشت بام ایده های متنوع نورپردازی روف گاردن ایده های جدید نورافشانی پشت بام ایده های جذاب نورافشانی پشت بام نورافشانی زیبا پشت بام نورافشانی متفاوت پشت بام مدل های جذاب نورپردازی پشت بام ایده های متفاوت نورپردازی روف گاردن نورپردازی خلاقانه روف گاردن نورپردازی جدید روف گاردن  ایده های جالب نورپردازی روف گاردن نورپردازی جذاب پشت بام مدل های جذاب نورافشانی پشت بام ایده های جدید نورپردازی بام سبز نورافشانی خاص پشت بام ایده های خاص نورپردازی روف گاردن ایده های جذاب نورپردازی روف گاردن ایده های جالب نورپردازی پشت بام نورافشانی پشت بام با ایده های زیبا ایده های زیبا نورپردازی روف گاردن نورافشانی جذاب پشت بام نورپردازی جذاب روف گاردن نورپردازی جالب روف گاردن مدل های خاص نورپردازی پشت بام

تصاویری که ملاحظه نمودید مدل هایی شیک و متفاوت از نورپردازی پشت بام بود که امیدواریم مورد توجه و پسندتان قرار گرفته باشد و نهایت بهره و لذت را از تماشای آن ها برده باشید. همچنین جهت بهره مندی از ایده های بیشتر می توانید از مطالبی همچون مدل نورپردازی راه پله و نورپردازی باغچه دیدن نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *