دسته ها
پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ورزش های افزایش قد در خانه

  • فرهاد هاشمی
  • ۸ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

این تصور که افزایش قد تنها متاثر از ژنتیک است اشتباه است چرا که بدن ما علاوه بر ژن ها تحت تاثیر محیط، هورمون ها، سبک زندگی و تغذیه ای ست که دریافت می کنیم. در وبسایت مستر قد با دریافت ورزش های افزایش قد در خانه و داشتن یک سری تمرینات موثر در افزایش قد می توانید به قد ایده آل خود کمی نزدیک تر شوید.

حرکت بارفیکس برای افزایش قد

بارفیکس یکی از ورزش های افزایش قد در خانه است که انجام آن به سادگی برای افراد امکان پذیر است. در حرکات کششی برای افزایش قد و به ویژه بارفیکس ستون فقرات و مفاصل شما در تقابل با نیروی گرانش زمین قرار گرفته و کشش مطلوبی در آن ها رخ می دهد. برای هر بار بارفیکس زدن در حالیکه از میله آویزان شده اید سعی کنید پاهایتان را داخل شکمتان جمع کنید و یا کمی به سمت بالا بیاورید تا نیروی موثرتری به ستون مهره ها و پاها وارد شود.

 

ورزش های افزایش قد در خانه

حرکت پُل

پل یکی از تمرینات رشته ی ژیمناستیک است که انجام روتین آن می تواند روی افزایش قد موثر باشد. حرکت پل حرکتی ساده است و نیاز به ابزار و وسیله ی خاصی ندارد و از ورزش های افزایش قد در خانه محسوب می شود. برای انجام پل روی زمین دراز بکشید و پاهایتان را خم کنید، سپس در حالیکه کف پاها و شانه هایتان روی زمین هستند کمر و باسن خود را از زمین جدا کنید. در هر مرتبه انجام این تمرین ۲۰ ثانیه خود را نگه داشته و سپس مجددا انجام دهید.

ورزش های افزایش قد در خانه

در حرکت پل ستون مهره ها و عضلات پشتی پا هدف قرار داده می شوند تا با کش آمدن و انعطاف برای افزایش قد تحریک شوند.

پرش ضربدری

پریدن از تمریناتی ست که نقش بسزایی در افزایش قد دارد. تحقیقات نشان داده است کودکانی که پرش و بازی های پریدنی بیشتری انجام می دهند به دلیل ضربه ای که به صفحات رشد موجود در زانویشان وارد می شود به طور میانگین قد بلندتری از سایر کودکان هم سن خود دارند. پرش ساده و پرش ضربدری یکی دیگر از ورزش های افزایش قد در خانه است. برای انجام این حرکت افزایش قد در خانه با هر بار پریدن نرم آرنج دست و زانوی پای مخالف را به یکدیگر نزدیک کنید.

ورزش های افزایش قد در خانه

کشش رو به جلو

روی زمین بنشینید و پاهای خود را دراز کنید، تلاش کنید با انگشتان دست انگشتان پا را لمس کرده و خود را به جلو بکشید. حرکات مناسب انعطاف پذیری بدن و حرکات کششی این چنینی موثرترین تمرین برای تحریک استخوان ها و رشد قد هستند.

ورزش های افزایش قد در خانه

حرکت رول آپ

روی زمین دراز بکشید و دست هایتان را در کنار پاها قرار دهید. پاها را خم کنید و تا جایی که می توانید مطابق شکل از ناحیه ی کمر به سمت بالای سرتان خم شوید. در این حرکت باید زانوها صاف باشد و به آهستگی تمام بدن را بکشید. این تمرین را در هر مرتبه سه تا چار بار به آرامی انجام دهید تا در ستون فقرات و پاهایتان کاملا احساس انعطاف کنید.

ورزش های افزایش قد در خانه

با انجام مداوم و روتین ۵ تمرین افزایش قد در خانه که توسط مستر قد آموختید می توانید به قد دلخواهتان نزدیک تر شوید و رشد و سلامت استخوان های تان را بهبود دهید.

سوالات متداول

بهترین ورزش رشد قد چیست؟

ورزش های زیادی برای افزایش قد وجود ندارد! وقتی صحبت از ورزش و رشد قد می شود، همه به والیبال و بسکتبال فکر می کنند. اما این ورزش ها بهترین نیستند. اگر می خواهید با ورزش بیشترین رشد را داشته باشید، باید تمرینات اصلاحی برای افزایش قد انجام دهید. این تمرینات دارای رشد قطعی ۷ تا ۱۵ سانتی متری هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید در گوگل عبارت “پکیج افزایش قد مستر قد” را سرچ کنید و به سایت مستر قد مراجعه کنید.

آیا می توان با حرکات کششی بلندتر شوید؟

بله، اگر هر حرکت را به درستی انجام دهید و حرکت را بر اساس بدن خود انتخاب کنید، رشد و قد خواهید داشت.

چند ساعت و چند روز در هفته باید ورزش کنیم؟

می توانید تمرینات ارائه شده را ۵ روز در هفته انجام دهید، سه شنبه و جمعه استراحت کنید و هر روز ۳۰ دقیقه تا یک ساعت حرکات کششی انجام دهید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم شما را با برخی از حرکات رشد قد آشنا کنیم. امیدواریم این ورزش های مفید باشد. اگر هنوز سوالی در ذهن شما باقی مانده است نگران نباشید.

شما می توانید سوالات خود را در بخش نظرات مطرح کنید تا پاسخ شما را بدهیم. همچنین شما می توانید عبارت مستر قد را در گوگل سرچ کنید و به سایت ما مراجعه کنید تا مشاوره رایگان دریافت کنید.

منبع : سایت رشد قد مستر قد, Mrghad.ir


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *