دسته ها
پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

دریای مرده کجاست و چه ویژگی هایی دارد؟

  • سمیه نیک فرجام
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۱
  • ۰

دریای مرده یکی از زیباترین عجایب دنیا است که در مرز میان اسرائیل و اردن قرار دارد. آب این دریاچه از رودهای اردن تامین شده و دارای مجموعه ای از اشکال نمکی است.

دریای مرده، یکی دیگر از عجایب جهان که شگفتی های زیادی برای علاقه مندان دارد. این دریا پدیده ای نادر بوده و شامل اشکال نمکی مختلفی می باشد. شما می توانید در این بخش با زیبایی های دریای مرده آشنا شوید.

دریاچه نمکی مرده در اردن

معرفی دریای مرده:

 این دریا یکی از عجیب ترین آب های جهان را دارد. در این دریا هیچ گاه غرق نخواهید شد حتی در صورتی که شنا بلد نباشید. اشکال نمکی مختلفی که می توانید از این دریا مشاهده کنید، شکل های عجیب و غریبی هستند. این دریا نمکی ترین دریاچه های دنیا است. این دریا مانند عجایب هفتگانه دنیا می باشد.

اشکال نمکی آب مرده

یکی از نکات ویژه در این دریاچه میزان بالای غلظت نمک آن خواهد بود. میزان نمک موجود در این آب ها به ۳۳.۷ درصد می رسد که ۸ برابر میزان نمک موجود در اقیانوس است. این میزان ۳۴۰ گرم نمک در یک لیتر آب می باشد. میکروسکوپی ترین موجودات نیز نمی توانند در این آب ها زندگی کنند. در این دریا خبری از ماهی نیز نمی باشد. همچنین هیچ نوع باکتری و گیاهی نیز وجود ندارد.

دریای مرده را بشناسید

چرا در این دریا غرق نمی شوید؟

بالا بودن غلظت نمک در این آب ها موجب شده تا امکان غرق شدن وجود نداشته باشد. شما در هر عمقی از این آب ها روی آب باقی می مانید. این دریا یک جاذبه توریستی منحصر به فرد بوده و می توانید، تصاویر بسیار زیبایی از آن را ثبت کنید.

  •  آرون گروپس

دریاچه نمکی و زیبای مرده

سرچشمه آب دریا:

آب این دریا از سرچشمه رود اردن است. هیچ مخربی در این دریا وجود نداشته و نمک های موجود نیز در آن انباشه می شوند. اشکال نمکی که روی سطح این دریا مشاهده می کنید، بسیار جلب توجه می کنند. طبق آزمایشات لازم در این نمک ها مواد معدنی مثل منگنز، سولفور، پتاسیم و کلسیم و … وجود دارد.

دریاچه نمکی مرده

در حقیقت این کریستال های نمکی شاهکار بسیار زیبایی از پدیده های طبیعی هستند. این بلورهای حیرت انگیز در واقع قارچ های نمکی نیز شناخته می شوند. پایه های نمکی این کریستال ها درون آب بوده و سر از آب بیرون آورده اند.

معرفی دریاچه نمکی مرده

این اشکال شبیه قارچ ها بوده و میلیاردها اتم در دل طبیعت هستند. این کریستال در برخی از مواقع نیز شکننده می شوند. شما با ورود به آب های این دریاچه می توانید، انبوهی از این کریستال ها را مشاهده کنید. یون ها و ایزوتوپ ها در این دریا شامل اقسام مختلفی می شوند. در سال های اخیر نیز آب های این دریا کم تر شده و شاهد تبخیرهایی در آن هستید.

این دریاچه در مرز میان اسرائیل و اردن قرار دارد و یکی از مکان های دیدنی اردن می باشد. این نواحی چشم اندازهای بسیار ویژه ای داشته و مورد توجه گردشگران زیادی هستند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *