دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

جدید ترین قیمت ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

ما در این مقاله قصد داریم قیمت ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲ را به همراه قیمت انواع آن بررسی کنیم.

ایمپلنت دندان درمانی برای بی دندانی می باشد که در بین بیماران محبوبیت بسیار زیادی دارد اما همانطور که می دانید شرایط اقتصادی بیماران یکسان نیست پس یکی از فاکتور های بسیار مهم هزینه های این درمان می باشد. ما در این مقاله قصد داریم قیمت ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲ را مورد بررسی قرار دهیم.

گذشت زمان می تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت ایمپلنت دندان داشته باشد به همین دلیل با نزدیک شدن به سال جدید قصد داریم تغییرات قیمت ایمپلنت دندان در این سال را مورد بررسی قرار دهیم. به یاد داشته باشید به صورت معمول قیمت ها در حال افزایش می باشند.

جدید ترین قیمت ایمپلنت دندان در سال 1402

قیمت ایمپلنت در سال ۱۴۰۲

قیمت هر واحد ایمپلنت دندان در تهران به صورت حداقلی ۵,۰۰۰,۰۰۰ تومان و در صورت استفاده از ایمپلنت درجه یک ۱۷,۰۰۰,۰۰۰ تومان می باشد.

همانطور که می دانید قیمت ایمپلنت دندان به عوامل متفاوتی بستگی دارد که با تغییر زمان این عوامل تغییر نمی کنند اما تعرفه های آنها دچار تفاوت هایی می شود. در ادامه تعرفه های جدید این عوامل را در سال ۱۴۰۲، به صورت جداگانه برای شما بررسی می کنیم تا بتوانید قیمت این درمان را به صورت اختصاصی برای خود محاسبه نمائید. برای دریافت قیمت روز ایمپلنت دندان می توانید از لینک زیر استفاده فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان

نوع ایمپلنت مورد استفاده در سال ۱۴۰۲

همانطور که می دانید علاوه بر شرایط اقتصادی بیماران شرایط درمانی آنها نیز متفاوت است به همین دلیل ایمپلنت دندان همیشه در حال تکامل بوده است و انواع متفاوتی از آن ارائه شده. باید گفت: قیمت انواع ایمپلنت دندان با یک دیگر متفاوت می باشد. پس یکی از مواردی که می تواند بر روی قیمت ایمپلنت در سال ۱۴۰۲ تاثیر بگذارد نوع ایمپلنت شما می باشد.

قیمت ایمپلنت فوری در سال ۱۴۰۲

ایمپلنت فوری یکی از انواع ایمپلنت می باشد که در آن طول درمان کاهش یافته است. این نوع ایمپلنت می تواند زیبایی از دست رفته شما را که به علت بی دندانی می باشد زودتر ترمیم نمائید. قیمت ایمپلنت فوری در سال ۱۴۰۲ به صورت حدودی برای یک واحد ۱۱.۰۰۰.۰۰۰ الی ۲۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان خواهد بود.

 

جدید ترین قیمت ایمپلنت دندان در سال 1402

قیمت ایمپلنت کامل در ۱۴۰۲

یکی دیگر از انواع ایمپلنت، نوع کامل می باشد. این نوع ایمپلنت برای افرادی است که دارای بی دندانی های گسترده ای می باشند. قیمت ایمپلنت کامل در سال ۱۴۰۲ به صورت حدودی، به ازای ۱۱ الی ۱۶ پایه ایمپلنت مبلغ ۱۰۴.۰۰۰.۰۰۰ الی ۳۳۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان است.

برند ایمپلنت

ایمپلنت دندان درمانی بسیار محبوب در بین بیماران می باشد زیرا کاربرد و مزایای بسیار زیادی دارد. محبوبیت این درمان باعث شده تا برند های مختلفی مشغول به ساخت ایمپلنت های دندانی شوند که قیمت آنها یکسان نمی باشد. در ادامه قیمت برند های ایمپلنت را در سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار می دهیم.

 

جدید ترین قیمت ایمپلنت دندان در سال 1402

قیمت ایمپلنت های آمریکایی در سال ۱۴۰۲

کشور آمریکا دارای صنعت بسیار پیشرفته ای می باشد که برند های متفاوتی در آن مشغول ساخت ایمپلنت های دندان هستند. قیمت برند های سازنده ایمپلنت در آمریکا مقداری بالا می باشد اما کیفیت آنها نیز بالا است. قیمت ایمپلنت های آمریکایی در سال ۱۴۰۲ به صورت حدودی ۱۵.۰۰۰.۰۰۰ الی ۲۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان می باشد.

قیمت ایمپلنت های سوئیسی در سال ۱۴۰۲

برند های سوئیسی در بین بیماران محبوبیت بسیار بالایی دارند زیرا برخی از برند های با کیفیت دنیا در این کشور فعالیت می کنند. برند های سوئیسی به صورت حدودی دارای قیمتی بین ۸.۰۰۰.۰۰۰ الی ۱۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان می باشند.

قیمت ایمپلنت های اروپایی در سال ۱۴۰۲

کشور های اروپایی مانند: فرانسه، المان و غیره، به علت محبوبیت بالای این درمان دارای صنعت ایمپلنت سازی می باشند. باید گفت: قیمت ایمپلنت های اروپایی به دلیل تنوع زیاد برند بسیار متفاوت می باشد به همین دلیل نیز نمی توان برای آنها به صورت دقیق قیمتی را مشخص کرد.

اما قیمت ایمپلنت های اروپایی معروف و بسیار با کیفیت در سال ۱۴۰۲ به صورت حدودی برای یک پایه ایمپلنت، در حدود ۶.۰۰۰.۰۰۰ الی ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان می باشد. البته همانطور که در بالا نیز گفته شد شاید برند های اروپایی دیگری نیز با قیمت های متفاوت وجود داشته باشند.

قیمت ایمپلنت های کره ای در سال ۱۴۰۲

ایمپلنت های کره ای به علت قیمت بسیار مناسب در ایران محبوبیت بسیار بالایی دارند اما شما باید به کیفیت آنها توجه ویژه ای داشته باشید. قیمت ایمپلنت های کره ای در سال ۱۴۰۲ که کیفیت مطلوبی را به شما ارائه می دهند به صورت حدود ۴.۰۰۰.۰۰۰ الی ۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان می باشد.

موارد موثر بر قیمت ایمپلنت در سال ۱۴۰۲

در قسمت های بالایی قیمت ایمپلنت دندان را در سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار دادیم اما مواردی می توانند بر روی این هزینه ها به صورت مستقیم تاثیر بگذارند که شما باید از آنها مطلع باشید به همین دلیل در ادامه این موارد را به شما معرفی می کنیم.

دستمزد پزشک معالج

یکی از مواردی که می تواند بر قیمت ایمپلنت دندان تاثیر بگذارد، دستمزد پزشک می باشد. دستمزد پزشک ارتباط مستقیمی با تجربه و تخصص او دارد و به هر میزان که این تجربه و تخصص بالا باشد دستمزد دریافتی پزشک نیز بالاتر خواهد بود.

تعداد پایه ایمپلنت مورد نیاز

پایه ایمپلنت نام محصولی است که پزشک معالج آن را در درون استخوان فک شما قرار می دهد و وظیفه آن همانند ریشه دندان، حفظ استحکام این درمان می باشد. باید گفت هر پایه ایمپلنت قیمت مخصوص به خود را دارد به همین دلیل در درمان شما به هر مقدار که از پایه ایمپلنت های بیشتری استفاده شود قیمت درمان شما نیز افزایش خواهد یافت.

تعداد روکش ایمپلنت مورد نیاز

روکش ایمپلنت یکی از اجزاء اصلی این درمان می باشد که بر روی پایه ایمپلنت های سوار می شود و ظاهری همانند دندان را به این درمان ارائه می دهد. باید گفت: روکش های ایمپلنت انواع متفاوتی دارند که تعداد و نوع روکش ها بر روی قیمت ایمپلنت ها تاثیر می گذارند.

قیمت روکش ایمپلنت PFM در سال ۱۴۰۲

یکی از انواع روکش ایمپلنت PFM می باشد که دارای ساختاری فلزی است. بر روی این ساختار سرامیکی های قرار می گیرد تا ظاهر مناسبی را برای آن به ارمغان بی آورد. باید گفت این روکش مناسب افرادی که دارای تحلیل لثه هستند نیست.

قیمت روکش ایمپلنت پی اف ام در سال ۱۴۰۲ به صورت حدودی ۱.۹۰۰.۰۰۰ الی ۲.۵۰۰.۰۰۰ می باشد. البته به یاد داشته باشید که این روکش با کیفیت های متفاوتی تولید و عرضه می شود.

 

جدید ترین قیمت ایمپلنت دندان در سال 1402

قیمت روکش ایمپلنت زیرکونیا در سال ۱۴۰۲

می توان گفت: یکی از محبوب ترین روکش ها برای ایمپلنت دندان که دارای مزایا و کاربرد بسیار بالایی می باشد زیرکونیا است. زیرکونیا به علت رنگ خود زیبایی بسیار بالایی را به لبخند شما می بخشد و از طرفی دارای استحکام و مقاومت بالایی است.

روکش ایمپلنت زیرکونیا نیز دارای کیفیت های متفاوتی می باشد به همین دلیل در انتخاب آن باید دقت کرد. قیمت روکش ایمپلنت زیرکونیا در سال ۱۴۰۲ به صورت حدودی ۲.۹۰۰.۰۰۰ الی  ۳.۵۰۰.۰۰۰ تومان برای هر واحد است.

هزینه درمان های جانبی در سال ۱۴۰۲

شما برای انجام ایمپلنت دندان باید دارای شرایط مخصوصی باشید که پزشک معالج این شرایط را در جلسه معاینه به صورت دقیق مورد بررسی قرار می دهد. باید گفت: اگر شما برای انجام ایمپلنت دندان شرایط مورد نیاز را نداشته باشید باید از درمان های جانبی استفاده نمائید. در ادامه هزینه برخی از این درمان های جانبی را در سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار می دهیم.

قیمت سینوس لیفت در سال ۱۴۰۲

استخوان فک یکی از اعضای بسیار مهم در این درمان می باشد و باید دارای تراکم و استحکام مخصوصی باشد. اگر استخوان فک بالایی شما این استحکام و تراکم را نداشته باشد پزشک معالج می تواند با انجام درمان های جانبی این موارد را به وجود بی آورد. باید گفت سینوس لیفت دارای دو نوع است که در ادامه هزینه هر کدام از آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

قیمت سینوس لیفت Close

اگر شما دارای تحلیل استخوان در حدود ۳ الی ۴ میلی متر باشید پزشک معالج می تواند از سینوس لیفت Close برای شما استفاده نماید. قیمت سینوس لیفت Close در سال ۱۴۰۲ به صورت حدودی ۳.۰۰۰.۰۰۰ خواهد بود.

قیمت سینوس لیفت Open

اگر تحلیل استخوان فک بالا از ۴ میلی متر بیشتر باشد، پزشک معالج مجبور است از سینوس لیفت Open برای درمان شما استفاده نماید. قیمت سینوس لیفت Open در سال ۱۴۰۲ به صورت حدودی ۶.۰۰۰.۰۰۰ می باشد.

قیمت پیوند استخوان

در برخی از موارد تحلیل استخوان بسیار شدید می باشد و پزشک معالج نمی تواند تراکم مورد نیاز را برای ایمپلنت با روش های بالا تامین نماید. در این موارد پزشک معالج از درمان جانبی پیوند استخوان استفاده می کند. باید گفت: نمی توان قیمت دقیقی را برای این درمان تعیین کرد زیرا به شرایط بیمار وابسته می باشد.

قیمت کشیدن دندان

در برخی از موارد دندانی در ناحیه ایمپلنت قرار دارد که باید به دلایل متفاوت کشیده شود. باید گفت: این مورد نیز دارای هزینه جداگانه مخصوص به خود است. قیمت کشیدن دندان در سال ۱۴۰۲ به صورت حدودی ۵۰۰.۰۰۰ تومان است.

قیمت ایمپلنت اقساطی در سال ۱۴۰۲

در قسمت های بالایی به صورت کامل با قیمت ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲ و موارد تاثیر گذار بر آن آشنا شدید. اما شاید برخی از بیماران قصد استفاده از این درمان را داشته باشند ولی نتوانند هزینه آن را پرداخت نمایند.

برخی از کلینیک های دندان پزشکی، ایمپلنت را به صورت اقساطی ارائه می دهند تا بیماران بیشتری بتوانند از این درمان بهرمند شوند. به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد دارید استفاده از ایمپلنت اقساطی در سال ۱۴۰۲ را دارید شرایط ایمپلنت اقساطی را در کلینیک های متفاوت مورد بررسی قرار دهید. برای انجام ایمپلنت دندان به صورت اقساطی می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان در سال ۱۴۰۲ همراه با بیمه

همانطور که می دانید بیمه های پایه، ایمپلنت دندان را درمانی برای زیبایی می شناسند به همین دلیل نیز هزینه آن را  پوشش نمی دهند. اما برخی از بیمه های تکمیلی، هزینه این درمان را تا سطح مشخصی پوشش می دهند. امیدوار هستیم تعداد این بیمه ها برای پوشش ایمپلنت در سال ۱۴۰۲ افزایش یابد.

 

منبع : هزینه ایمپلنت ، ایمپلنت دندان چیست ؟ ، dental implant cost


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *