دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

افزایش ماندگاری فر مو با ۱۰ نکته طلایی

  • حکیمه فهیمی
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

فر کردن موها یکی از علاقمندی های خانم ها برای تنوع بخشیدن به زیبایی چهره می باشد. در این باره ممکن است طی مدت کوتاهی فر موها از بین برود. در این مطلب با راهکارهایی برای افزایش ماندگاری فر مو آشنا خواهید شد.

خانم ها دوست دارند هرزگاهی مدل موهای خود را تغییر اساسی بدهند از این رو به فر کردن یا کرلی مو می پردازند. اگر مایلید تا فر موها ماندگاری بیشتری داشته باشد با ادامه مطلب همراه ما باشید تا راهکارهای افزایش ماندگاری فر مو را فرا بگیرید.

راهکارهای افزایش ماندگاری فر مو

فر کردن یا کرلی مو یکی از مدل هایی است که طرفداران بسیاری دارد و می توان با روش های مختلف، موها را فر و زیبایی منحصر به فردی برای موها ایجاد کرد. در حقیقت می توان گفت اکثر خانم ها  طرفدار موهای فر و بی عیب و ایراد هستند. ولی آیا می دانید برای این که موهای فر خورده و کرلی در طول روز زیبایی خود را حفظ کرده و با گذشت زمان تغییر حالت پیدا نکنند، چه کاری باید انجام دهید؟

به عبارتی برای افزایش ماندگاری فر مو چه راهکاری باید در پیش بگیرید؟ اگر پس از مدت کوتاهی از فر مو، مجددا به حالت قبلی بر می گردد باید ترفندها و راهکارهای خاصی را به کار بندید. با ادامه مطلب همراه باشید تا برخی راهکارهای افزایش ماندگاری فر مو را بدانید.

۱. عدم شستن موها قبل از فر

هر چند خانم ها تمایل دارند همیشه موهای تمیز و درخشانی داشته باشند، ولی در صورتی که می خواهید موها را فر نمایید، بهتر است این کار روی موهایی انجام شود که دو یا سه روز قبل شسته شده اند. در این حالت موها بهتر فر شده و ماندگاری بیشتری خواهند داشت.

همچنین روغن های طبیعی پوست سر، بافت لطیف تر و طبیعی تری روی موها ایجاد می کنند. به این ترتیب ماندگاری فر مو افزایش می یابد. در صورتی که حس می کنید موها بسیار چرب شده می تونید به جای شستن موها، از کمی شامپو خشک روی ریشه مو استفاده تا چربی اضافی مو را جذب کند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

۲. عدم استفاده از نرم کننده های مو

هر چند گفته می شود که دو یا سه روز بعد از حمام و شستن موها، بهترین تایم برای ایجاد کرلی یا فر روی مو خواهد بود ولی می توان این کار را پس از شستن مو و دوش گرفتن نیز انجام داد اما لازم است به این نکته دقت کنید که از نرم کننده مو استفاده نشود.

زیرا نرم کننده سبب می شود تارهای مو بسیار نرم و لغزنده شده و حالت فر مو به خوبی حفظ نشود.  برای فر مو بایستی موها به اندازه کافی ضخیم و خشک باشد تا بتوانند به خوبی حالت فر پیدا کنند. در این صورت فر مو ماندگارتر خواهد بود.

۳. آماده سازی موها

در صورتی که موهای سبک و کم حجمی دارید، فر آن به زمان بیشتری نیاز دارد. همچنین به محصولات سبکی برای شستشو موها احتیاج است. به این ترتیب نرم کننده و شامپوهای سبک امتحان شود تا موها را به پایین نکشاند. از لحاظ منطقی، نمی توان از موهای سنگین انتظار داشت داشت تا بعلت وزن بسیار مقاوم بمانند، زیرا می توان با اسپری آن ها را مقاوم نمود.

در ضمن برای فر کردن مو لازم است که موها بافت مناسبی داشته تا حالت کرلی یا فر در کل روز باقی بماند. بدین منظور نیاز است که موها به بهترین شکل ممکن آماده شوند. پیش از شروع کار فر مو، ضرورت دارد یک موس مو غلیظ و ضخیم روی موها اعمال شود.

از آنجا که موس مو دارای الکل است، کمی رطوبت موها را جذب نموده و نرمی و لطافت مو از بین می رود و این موضوع کمک کرده تا ماندگاری فر موها افزایش یابد. هرچند توصیه می شود از محصولات دارای الکل یا سولفات روی موها استفاده نکنید ولی این باز جزو معدود مواردی است که به استفاده از یک محصول برپایه الکل توصیه شده است.

به این ترتیب با توجه به حجم موهای خود، موس مو را به کف دست ریخته و ریشه و انتهای مو را به آن آغشته نمایید تا موها برای فر و کرلی آماده شوند.

۴. خشک کردن موها

برای حجم دهی بیشتر به موهای فر آن ها را خشک کنید. راهکار این است که البته به سادگی آن را خشک نکنید بلکه خم شده تا موهای شما آویزان شده بعد خشک کنید. اگر دستگاه حالت دهنده و پخش کننده مو در دسترس دارید، خواهید دید که چطور موها پس از خشک کردن حجیم می شوند.

۵. استفاده از محافظ حرارت و گرما

می توان این محصول را به عنوان یکی از ضروری ترین محصولات هنگام حالت دهی و فر موها معرفی کرد. عدم استفاده از محافظ حرارت و گرما یکی از اشتباهات رایجی است که سبب می شود در طول فرایند کرلی یا فر، آسیب زیادی به موها وارد شود. می توانید این محصول را از فروشگاه های لوازم آرایشی یا داروخانه ها خریداری نموده و پیش از فر کردن مو به کمک ابزارهای گرم شونده، استفاده کنید.

۶. استفاده از اسپری حالت دهنده مو

کمک گرفتن از محصولات فیکس کننده نظیر اسپری حالت دهنده مو؛ باعث می شود تا حالت فر و کرلی موها به بهترین صورت ممکن بر روی موها ثابت شده و ماندگاری بیشتری هم پیدا کند. خوب است که حین فر کردن مو و همچنین پس از کرلی مو، مقداری اسپری مو روی موها استفاده تا حالت بهتر و ماندگارتری ایجاد شود.

قابل ذکر است اسپری حالت دهنده مو از اسپری های معمولی کمی سبک تر هستند و بافت مناسب تری برای موها ایجاد می کنند. بهتر است پس از فر شدن مو از این نوع اسپری استفاده شود تا حالت فر موها بهتر دیده شده و ماندگاری آن نیز بیشتر شود.

اسپری حالت دهنده مو، حجم مناسبی نیز برای موها ایجاد می کند و عملکردی مشابه شامپو خشک دارد و سبب خنثی سازی روغن طبیعی موها می شود. از این رو از اسپری حالت دهنده مو در مرحله پایانی و پس از اتمام فر کردن موها استفاده شود تا موهای فر شده حالت زیباتر و ماندگار تری پیدا کنند.

ناگفته نماند اسپری مو بافت سفت و محکمی روی موها به وجود می آورد و تاثیر بسیار خوبی نیز در طولانی تر شدن یا ماندگاری فر موها می گذارد. فقط نکته ای که در این رابطه وجود دارد این است که به هیچ وجه میزان زیادی اسپری مو از فاصله نزدیک روی موها اسپری نشود زیرا سبب شده موها شدیدا خشک شوند و فرم مصنوعی پیدا کنند.

در حقیقت بایستی یک هاله سبک از اسپری مو بر موها اعمال شود. بعد کمی صبر کرده تا خشک شده سپس موها را با ابزار گرم شونده حالت بدهید یا نتیجه نهایی کار را فیکس نمایید.

۷. تهیه ابزارهای گرم شونده با کیفیت

برای این که موها حالت کرلی یا فر زیبایی پیدا کنند و ماندگاری آن افزایش یابد لازم است از ابزارهای باکیفیت و درجه یک، که بدین جهت تولید شده اند، استفاده شود. اتو مو یا ابزارهای میله ای مخصوص فر مو (بابلیس مو) که از سرامیک یا تورمالین ساخته شده اند معمولا از ابزارهای آهنی کیفیت بالاتری داشته و آسیب خیلی کمتری به مو وارد می شود.

هرچند این ابزارهای باکیفیت؛ گران قیمت هستند ولی این اطمینان وجود دارد که پس از استفاده از آن ها آسیب کمتری به موها وارد می شود. دستگاه بهتر و یکنواخت تر گرم شده و حالت فر بهتر و منظم تری روی موها به وجود می آید. ضمنا عمر دستگاه نیز بیشتر است.

به این ترتیب سرمایه گذاری برای خرید یک ابزار گرم شونده باکیفیت در حقیقت سرمایه گذاری بر روی سلامت و زیبایی موها بوده و می توان با خیال آسوده ای موها را فر و از زیبایی ایجاد شده لذت ببرید.

۸. خنک کردن موهای فر

همواره قبل از این که کرلی مو را ترک نمایید، نسبت به خنک کردن موهای فر اقدام کنید. هنگامی که موها را گرم نموده و با سنجاق های بابلیس می چرخانید، شبیه این است که یک کوکی تازه را در اجاق فر می گذارید. میله فر کننده مو یا بابلیس با گرم کردن موها این کار را انجام داده و نرم و منعطف می سازد.

از این رو تا موقعی که موهای فر شده خنک نشوند، آن ها را رها نکنید زیرا کوتیکول مو برای تنظیم و بسته شدن به زمان نیاز دارد. به این ترتیب یکی از موثر ترین راهکارها جهت افزایش ماندگاری فر موها این است که حتما آن ها را خنک کنید. پس همانطور که اشاره شد پس از این که موها به دور بابلیس پیچیده شد، در اثر گرما فرم مارپیچی به خود می گیرد.

به همین شکل حلقه های تازه موی فر شده را در دست گرفته و به کمک یک گیره باریک چند دقیقه ای در این حالت نگه دارید تا خنک شود. پس از خنک شدن مو و بسته شدن کوتیکول مو، حالت فر بیشتر روی موها باقی می ماند. بیشتر آموزش ها توصیه می کنند که بابلیس حدود ۱۰-۲۰ دقیقه نگه داشته شود.

این کار برای افزایش حجم مو و آماده شدن عالی بوده ولی اگر مایلید تا در مهمانی ها فر موها مقاوم تر باشد، یک استانداردی که هست خنک کردن مو به ویژه برای افرادی که موهای انبوه و جذابی دارند، می باشد. البته بیش از حد فر ماندن موها ممکن است به موها آسیب بزند.

۹. استفاده از سایز مناسب میله بابلیس

ممکن است تصور شود که استفاده از میله بابلیس سایز بزرگ حالت فر خورده بهتری برای موها ایجاد می کند ولی لازم است بدانید که هر چه سایز میله بابلیس کوچکتر باشد، برای موها حالت کرلی و فر خورده جذاب تری ایجاد می کند. در این صورت نه فقط حالت فر موها مشخص تر است بلکه ماندگاری آن نیز بیشتر می شود.

گاهی استفاده از میله بابلیس با اندازه بزرگتر سبب می شود کرلی مو خیلی زود باز شده و حالت موها از بین برود که برای همه این موضوع ناخوشایند است.

۱۰. استفاده صحیح از نرم کننده و شامپوها

لازم به ذکر است که نرم کننده ها و شامپوهای سنگین، موها را به پایین می کشند به ویژه که اگر به تازگی مو فر شده و آن را بشویید. به این ترتیب محصولاتی با رطوبت سبک تر انتخاب نموده تا موهای سبکی داشته و بعد فر نمایید تا سبب خشک شدن موها نشوند.

اگر به طور طبیعی موی خشکی دارید، نرم کننده و شامپوی مخصوص به کار گیرید یا از فر مو صرف نظر کنید. در پایان پیشنهاد می شود اگر علاقمند هستید تا با طریقه فر کردن مو با بابلیس و همچنین  مراقبت از موی فر آشنا شوید با کلیک روی لینک از این مقالات نیز بازدید نمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *