دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیوگرافی صبا آزاد و آشنایی بیشتر با زندگی این هنرمند هندی

  • محدثه خاکشور
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

صبا آزاد هنرمند هندی فعال در زمینه های بازیگری، کارگردانی و موسیقی می باشد که با بازی در فیلم رفیق من میشی؟ به شهرت رسید. گفته می شود او با هریتیک روشن بازیگر معروف بالیوودی رابطه عاشقانه ای را آغاز نموده است. در این مطلب به بیوگرافی صبا آزاد خواهیم پرداخت.

صبا آزاد متولد یکم ماه نوامبر سال ۱۹۸۵ مصادف با دهم آبان ماه سال ۱۳۶۴ در دهلی هند می باشد که کار هنری خود را با بازی در فیلم سینمایی «قلب کبدی» در کاراکتر راگا شروع نمود. وی برای بازی نقش اصلی در فیلم سینمایی «رفیق من می شی؟» با ژانر کمدی رمانتیک به شهرت رسید. خانم آزاد همچنین در سریال اینترنتی «اتاق خانم ها» در سال ۲۰۱۶ در نقش دینگو مقابل دوربین رفت که موجب شد تا مورد توجه قرار بگیرد. در این مطلب شما را با بیوگرافی صبا آزاد آشنا می کنیم.

 بیوگرافی صبا آزاد بازیگر هندی

بیوگرافی صبا آزاد بازیگر، کارگردان و موزیسین هندی

صبا آزاد نختسنی بار با بازی در فیلم سینمایی قلب کبدی قدم بر عرصه ی سینما و بازیگری گذاشت. پدر او اهل پنجاب و مادر وی نیز اهل کشمیر و برادری به اسم کارونا دارد. خواهرزاده او نیز هنرمند مطرح تئاتر به نام صفدر هاشمی می باشد. صبا آزاد که از خانواده ای هنری است شروع فعالیتش با تئاتر و گروه تئاتر خواهرزاده اش رقم خورد، در این زمان بود که با حبیب تنوبر، ان کی شرما، امی کی راینا، جی پی دشپاند همکاری داشت. وی در اجرای انواع رقص مانند باله کلاسیک، لاتین، اودیسی، جاز و همین گونه انواع رقص معاصر را نیز فعالیت کرده است. او تحصیل کرده موسسه مدیریت و فناوری سیدانا، امریتسار هندوستان بوده که در سن ۲۳ سالگی فعالیت بازیگری خویش را شروع نمود. او دارای ۱۶۰ سانتی متر قد است.

 بیوگرافی صبا آزاد بازیگر هندی

زندگینامه صبا آزاد به همراه عکس های وی

زندگینامه صبا آزاد بازیگر و موسیقیدان

از شروع تا شهرت

او وقتی ۲۳ سال سن داشت، در فیلم سینمایی قلب کبدی ایفای نقش کرد که در این فیلم با هنرپیشگان هندی از جمله راهول خانا، کونکونا سن شارما، پایال روهانگی، راهول بس، سوها علی خان، شاینی آهوجا، عرفان خان، راحت فتح علی با کارگردانی آنیل شرما همبازی بود و نخستین تجربه بازیگری او محسوب می شود. در ۲۰۱۱ در فیلم سینمایی کمدی رمانتیک رفیق من می شی؟ در کاراکتر لولا سن با کارگردانی نوپور آستانا توانست مشهور گردد. در ۲۰۱۲ در فیلم کوتاه غریبه ها در شب بازیگر نقش رهی بود که بعد از آن در فیلم کوتاه متصل و فیلم کوتاه گیاهی خالص مقابل دوربین رفت. وی در ۲۰۲۰ نیز در فیلم سینمایی داستان های خانگی با نقش «وایشنوی» نقش آفرینی نمود. در ۲۰۱۶ بود که در مجموعه تلویزیونی «اتاق خانم ها» با نقش دینگو مقابل دوربین رفت، بعد در ۲۰۲۱ در سریال دیگری به اسم احساس می کنم مثل عشق با نقش «تارشا» حضور یافت. وی در ۲۰۲۳ نیز با بازی در سریال اینترنتی پسران موشک با نقش پروانا جلوی دوربین رفت.

زندگینامه صبا آزاد هنرپیشه، کارگردان و موزیسین

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

آشنایی با زندگینامه صبا آزاد

 بیوگرافی صبا آزاد بازیگر هندوستانی

فعالیت موسیقیایی

در ۲۰۱۳ در فیلم ناوتانکی سالا قطعه داک داک کارته لاگا و دیل کی تو لاگ گی را انتشار داد، در همین سال در فیلم سینمایی «Dhoom» آهنگی به همین نام را اجرا نمود. بعد از آن در ۲۰۱۸ در فیلم سینمایی «کاروان» در قطعه شیشه بهار دی حاضر گردید. در ۲۰۱۹ در قطعه نخرو علی در فیلم سینمایی «مرد کو درد ناهی هوتا» مقابل دوربین رفت. همچنین صبا خواننده و نوازنده ای پرطرفدار در عرصه موسیقی مستقل هندوستان و نصف گروه الکترونیکی محبوب « Madboy/Mink» می باشد که فعالیت خود را نوازندگی و بازیگری عمادشاه در ۲۰۱۲ آغاز نموده است.

بیوگرافی صبا آزاد هنرپیشه، کارگردان و موزیسین

سایر فعالیت ها

در ۲۰۱۰ موسسه تئاتر خویش را ایجاد نمود و نخستین نمایشنامه خویش را به اسم «Lovepuke » کارگردانی نمود که در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۰ در تئاتر تجربی «NCPA» به نمایش درآورده گردید. صبا آزاد از شهر دهلی به شهر بمبئ رفت و در نمایشی ۲ نفره با کارگردانی ماکاراند دشپنده در تئاتر پریتوی بر روی صحنه حاضر شد. وی همچنین سابقه فعالیت های تبلیغاتی و حضور در تبلیغات بسیاری را دارد.

بیوگرافی صبا آزاد و رابطه عاشقانه اش با هریتیک روشن

روابط عاشقانه

صبا آزاد نخست با عماد شاه که هنرپیشه و نوازنده بود، دارای رابطه عاشقانه بود که در نهایت از هم جدا شدند. بعدا شایعه هایی در مورد وجود رابطه او با هریتیک روشن هنرپیشه مطرح بالیوودی رابطه ای عاشقانه را شروع نموده که البته این رابطه از سوی هر دوی آنها تایید گردیده و در حال حاضر هم ادامه داشته و دیگر شایعه نیست. چندی قبل سوزان خان همسر قبلی هریتیک روشن نام صبا و گروه او را فریاد زد که سپس هریتیک نیز همین عمل را انجام داد. وی با انتشار تصویر خویش نوشت:«بچه ها بکشید»

آشنایی با زندگینامه صبا آزاد

 بیوگرافی صبا آزاد بازیگر سینمای بالیوود

آشنایی با بیوگرافی صبا آزاد

تغییر از سابا گروال به صبا آزاد

وقتی که صبا اسم خویش را از سابا سینگ گروال به صبا آزاد تغییر داد، در فضای مجازی حسابی مورد نقد قرار گرفت. وی درباره تغییر اسم خویش گفت:

«من نام آزاد را به انتخاب خودم انتخاب کردم، نامی که بدون برچسب های مذهبی بوده و فارغ از درک مشروط اینکه چه کسی هستمt می باشد. بدون اینکه از چه چیزی بترسم، گرفتن این نام ممکن است برای من آمد داشته باشد»

زندگینامه صبا آزاد به همراه عکس های جالبش

 بیوگرافی صبا آزاد بازیگر هندی

زندگینامه صبا آزاد بازیگر و موسیقیدان

فعالیت های اجتماعی

صبا درباره مسئله های گوناگون اجتماعی خیلی پر سرو صدا بوده است که در تظاهرات ضد «CAAl در ماه ژانویه ۲۰۲۰ در شاهین باغ با تعدادی از هنرمندان برنامه ای را اجرا نمود، و آهنگ «Tu Zinda Hai» که آهنگ انجمن تئاتر مردم هندوستان می باشد را اجرا نمود و یک قطعه شعر از فیض احمد فیض را اجرا کرد. خانم آزاد به خاطر حضور در تظاهرات گفته شده، بسیار مورد نقد واقع شد، چرا یک پیام در شبکه های اجتماعی انتشار یافت به این صورت که تظاهرات جهت خارج شدن پاندیت های کشمری از کشمیر و جامو بوده است.

زندگینامه صبا آزاد و رابطه عاشقانه اش با هریتیک روشن

آشنایی با بیوگرافی صبا آزاد

اثر شناسی

  • فیلم سینمایی قلب کبدی در سال ۲۰۰۸
  • فیلم سینمایی رفیق من می شی؟ در سال ۲۰۱۱
  • فیلم سینمایی غریبه ها در شب در سال ۲۰۱۲
  • فیلم سینمایی داستان های خانه در سال ۲۰۲۰
  • سریال اینترنتی اتاق خانم ها در سال ۲۰۱۶

دانستنی های جالب در مورد صبا آزاد

  • هنرپیشه های محبوبش سلمان خان، آیشا تاکیا، دیپیکا پادوکن، راوبر سینگ هستند.
  • خسی ثلی، تخم مرغ، ماهی قزل آلا را دوست دارد.
  • اسم مستعار وی صبا مینک می باشد.
  • رنگ های قرمز و آبی را دوست دارد.
  • به زبان های هندی و انگلیسی مسلط است.
  • جایزه «جوایز بار اینکا» را به خاطر برترین گروه های موسیقی در بمبئی دریافت کرده است.
  • دین هندی «سیکسیم» دارد.

بیوگرافی صبا آزاد هنرپیشه، کارگردان و موزیسین

 بیوگرافی صبا آزاد بازیگر هندی

آشنایی با بیوگرافی صبا آزاد

در مطلبی که به پایان رسید،شما را با بیوگرافی صبا آزاد آشنا کردیم که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت استفاده را برده باشید. در صورت تمایل برای آشنایی با شاهرخ خان و شاهد کاپور می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *