دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۷ ایده کاربردی برای نصب و چیدمان تابلو روی دیوار

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

تصور کنید که خانه شما یک سالن بزرگ دارد و می‌خواهید چند تابلو روی دیوار این سالن نصب کنید؛ این تابلوها را با چه چیدمانی روی دیوار قرار می‌دهید؟ شاید بدون اهمیت به رنگ و ابعاد تابلوها، آن‌ها را کنار یکدیگر روی دیوار نصب کنید؛ غافل از اینکه چیدمان تابلو روی دیوار پذیرایی، اتاق خواب و حتی محل کار، قاعده و قانون خاص خود را دارد. اگر می‌خواهید اشتباهات نصب تابلو روی دیوار را مرتکب نشوید و فضایی خلاقانه با چیدن تابلو ایجاد کنید، از کنار ایده‌های این مقاله ساده عبور نکنید.

7 ایده کاربردی برای نصب و چیدمان تابلو روی دیوار

۱.   چیدمان خطی؛ رایج‌ترین مدل نصب تابلو در اتاق خواب و سالن پذیرایی

شاید هنگامی که برای خرید اینترنتی تابلو اقدام می‌کنید، محو زیبایی تابلوها در عکس‌ها خواهید شد. این موضوع به‌دلیل چیدمان صحیح و اصلی تابلوها در عکس‌های اینترنتی است. اگر اصول چیدمان تابلو برای شما نیز اهمیت دارد، اولین ایده‌ای که به شما پیشنهاد می‎کنیم، مدل خطی است. این نحوه چیدمان تابلو روی دیوار، با‌توجه‌به فضای مورد‌نظر شما ممکن است به‌صورت افقی یا عمودی باشد.

در‌صورتی‌که دیوار موردنظرتان بزرگ است، چیدمان تابلو چهارتایی به‌صورت خطی افقی ایده بی‌نظیری خواهد بود. اما اگر دیوار خانه شما کوچک است، چیدمان تابلو سه تایی روی دیوار به‌صورت عمودی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مدل چیدن تابلو در منزل به‌صورت خطی، بر ریتم و تعادل تاکید دارد. این سبک چیدمان، نظم خاصی را در دکوراسیون منزل شما ایجاد کرده و جذابیت تابلوها را دوچندان می‌کند.

۲.   چیدمان شبکه‌ای تابلو؛ ایده‌ای فوق‌العاده برای دیوارهای خالی و بزرگ

در سبک شبکه‌ای، تابلوها در ردیف‌ها و ستون‌های منظمی در کنار هم قرار گرفته می‌شوند. در این نوع دیزاین باید نسبت به نظم و تقارن دقت خاصی داشت. این سبک چیدمان اغلب برای تابلوهایی با سایز یکسان کاربرد دارد. گرچه برخی افراد چیدمان شبکه‌ای تابلو را برای تابلوهایی با دو سایز متفاوت نیز به‌کار می‌گیرند.

هم‌چنین بهره‌مندی از چیدمان شبکه‌‌ای در زمانی که تابلوهایی با تعداد بالا داشته باشیم توصیه می‌شود. برخی افراد تصور می‌کنند که نصب تابلو روی دیوار به‌صورت شبکه‌ای برای تابلو مینیمال کاربردی نخواهد بود. در‌صورتی‌که برای این ایده محدودیتی وجود ندارد و فقط باید به فاصله تابلو‌ها از یکدیگر توجه‌ ویژه‌ای داشته باشیم.

7 ایده کاربردی برای نصب و چیدمان تابلو روی دیوار

۳.   چیدمان تابلو روی دیوار به‌صورت خوشه‌ای؛ چیدمانی ایده‌آل برای افراد ساختار‌شکن

اگر تمایل دارید تابلوهای متعددی را روی دیوار نصب کنید، توصیه می‌کنیم تابلو و عکس‌های انتخابی‌ خود را ابتدا روی زمین در کنار یکدیگر بچینید. سپس چیدمان آن‌ها را با‌توجه‌به فرم و اندازه تابلوها در ذهن خود تجسم کرده یا روی کاغذ بکشید و بدین‌ترتیب تابلوها را روی دیوار نصب کنید. توجه داشته باشید که تراز بودن تابلوها و بالانس قرارگیری آن‌ها در کنار یکدیگر امری مهم است که باید به آن توجه‌ای بسیاری داشته باشید.

برای نصب تابلو چند تکه نیز می‌توانید این ایده را پیاده‌سازی کنید. در چیدن تابلوها به‌صورت خوشه‌ای می‌توانید آزادانه‌تر از ایده ۱ و ۲ قبل عمل کنید. در واقع با وجود نظم خاصی که در این ایده وجود دارد، بر خلاف دو چیدمان قبلی نامتقارن بوده و همین موضوع زیبایی آن را چند برابر می‌کند. مهم‌ترین مزیت چیدمان تابلو روی دیوار پذیرایی یا اتاق خواب به‌صورت خوشه‌ای، استفاده از آن برای تابلو‌هایی با ابعاد متفاوت است.

۴.   چیدمان تابلو روی دیوار پذیرایی به سبک سالنی؛ ایده‌ای جذاب برای خانه‌های لوکس

در سبک چیدمان تابلو روی دیوار، با پوشاندن کل دیوار سالن، نظم خاصی را به دکوراسیون منزل خود می‌بخشید. برای نصب تابلو به این سبک، از بزرگ‌ترین اثر هنری شروع کرده و  آن را در مرکز یا نزدیک به نقطه مرکزی نصب کنید. سپس سایر آثار هنری را، به‌گونه‌ای در کنار تابلوی بزرگ‌تر قرار دهید که به چشم بیایند.

سبک چیدمان سالنی تابلوها، برای اتاق‌های پذیرایی کوچک و بزرگ قابل اجرا خواهد بود. اما پیشنهاد ما، بهره‌مندی از این ایده در فضاهایی با سقف بلند است. در این نوع چیدمان به محل مبلمان خود توجه کنید؛ زیرا ممکن است برخی از تابلوها پشت مبل قرار گرفته و مخفی شوند.

۵.   با نصب تابلو بالای شومینه، فضای خانه را دل‌انگیزتر کنید

شومینه همیشه نقطه کانونی یک اتاق است. اگر تمایل دارید تابلویی را در قسمت بالای شومینه نصب کنید، باید حواستان باشد که عرض تابلو بیشتر از عرض شومینه نباشد. هم‌چنین تابلو باید دقیقا در مرکز عرض شومینه نصب شود تا به‌زیبایی روی دیوار خودنمایی کند. برای پیاده‌سازی این ایده در خانه خود، می‌توانید از یک نقاشی تک برای زیباتر شدن محیط و خاص بودن دکوراسیون بهره ببرید.

۶.   چیدمان تکی، ایده‌ای منحصر‌به‌فرد برای نصب تابلو های با ارزش هنری

در این چیدمان یک قاب روی دیوار نصب می‌شود که نسبت آن با دیوار نیز باید هماهنگ باشد. یعنی بهتر است یک تابلو نه بسیار بزرگ و نه بسیار کوچک انتخاب کنید. معمولا تابلوهای بزرگ را بالای مبل نشیمن نصب می‌کنند که فاصله بین آن‌ها باید ۱۵ تا ۲۰ سانتی‌متر باشد. بدین‌ترتیب وقتی یک نفر ایستاده و به تابلو نگاه می‌کند، مرکز تابلو هم راستا با افق دید وی قرار می‌گیرد.

۷.   ایجاد خلاقیت در چیدمان تابلو دکوراتیو در راه‌پله‌ خانه‌های دوبلکس

گاهی محلی که ما برای نصب تابلوها انتخاب می‌کنیم تأثیر مستقیمی بر چیدمان و آرایش تابلوها دارد. برای مثال اگر منزل شما دوبلکس است و قصد دارید تعدادی تابلو در دیوار راه‌پله نصب کنید، چیدمان اسپیرال، مستطیلی یا خطی از اشتباهات نصب تابلو در این فضا است که بسیاری از افراد انجام می‌دهند.

در بالای راه‌پله بهتر است که تابلوها در یک آرایش پلکانی همسو، موازی با پلکان و با فاصله‌ یکسان از هر پله نصب شوند. به‌عبارتی شما با بالا رفتن از پله‌ها، به‌طور هم‌زمان می‌توانید از تماشای تابلوها لذت ببرید؛ بدون این‌که لازم باشد برای مشاهده‌ آن‌ها به بالا و پایین نگاه کنید.

7 ایده کاربردی برای نصب و چیدمان تابلو روی دیوار

گالری شادوشیک؛ انتخابی ایده‌آل برای خرید انواع تابلو‌های دکوراتیو و چند‌تکه

در این مقاله ۷ ایده کاربردی برای چیدمان تابلو روی دیوار به شما معرفی کردیم. نصب تابلوها در دیوار و هر گوشه‌ای از خانه، اصول و قواعدی خاصی دارد. برای قرار دادن تابلوها در هر فضایی، باید به دکوراسیون، المان‌ها، اندازه دیوار، ابعاد تابلو و رنگ‌بندی آن‌ها توجه داشته باشیم. اما در نهایت این شما هستید که نظر نهایی را اجرا و پیاده‌سازی می‌کنید. اگر قصد خرید انواع تابلوهای مدرن، کلاسیک و فانتزی را دارید، ما گالری اینترنتی شادوشیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با خرید تابلوهای دکوراتیو و لوکس از گالری شادوشیک، خانه شما زیباتر و دلنشین‌تر خواهد شد. برای مشاهده انواع تابلوهای این مجموعه می‌توانید به سایت shadoshik.com مراجعه کرده و مدل‌های مختلف را به‌صورت آنلاین و با قیمت مناسب سفارش دهید. نگران کیفیت و وضوح تابلوها نیز نباشید، همه مدل‌های گالری شادوشیک با بهترین وضوح تصویر و کیفیتی فوق‌العاده برای شما ارسال خواهند شد. اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در مورد خرید تابلو داشتید نیز با شماره ۰۹۳۶۶۴۶۲۰۰۰ تماس بگیرید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *