نداشتن ویار خطرناک است؟

بعضی خانم ها تصور می کنند، نداشتن ویار به معنای عدم رشد جنین بوده و یا در روند حاملگی اختلالی ایجاد شده است. به عبارتی ویار را یکی از نشانه های ضروری دوران حاملگی تلقی می کنند. در حالی که این نظر و تصور اشتباه است. عدم ویار در این دوران برای خانم باردار و جنین مفید هم می باشد زیرا نداشتن رغبت به غذاهای شیرین یا چرب می تواند آن ها را به سوی غذاهای سالم هدایت کرده و بدن همه مواد مغذی سالم برای سلامت مادر و جنین را به دست آورد.

ضمنا باید اشاره داشت حدود ۳۰ درصد خانم های باردار اصلا ویار و حالت تهوع صبحگاهی را تجربه نمی کنند و این موضوع نشانه سقط جنین نیست. حتی قطع شدن ناگهانی حالت تهوع در بارداری هم نشان دهنده سقط نبوده از این رو سعی کنید بیش از اندازه علائم بارداری خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار ندهید.

نداشتن تهوع به این علت است که بدن افزایش سریع میزان گنادوتروپین کوریونی، استروژن، و دیگر هورمون هایی که در سه ماهه ابتدایی بارداری روی می دهد را بهتر مدیریت می نماید.

آیا عدم ویار در بارداری طبیعی است؟

در پاسخ به این سوال که عدم ویار در بارداری طبیعی است باید گفت بلکه این امر کاملا طبیعی می باشد. ویار بارداری می تواند به علت رژیم غذایی کم یا زیاد گردد. از این رو برخی افراد با رژیم غذایی صحیح ویار کمتری پیدا می کنند یا اصلا ویار ندارند. به این ترتیب جای نگرانی ندارد چرا که اغلب خانم های بارداری که ویار را تجربه نمی کنند، بارداری کاملا سالمی داشته و نوزاد سالمی به دنیا می آورند.

در صورتی که ویار خانم باردار به برخی غذاها بیش از حد است حتما باید به پزشک مراجعه نماید تا علت این موضوع می شود. گاهی مواقع ویار شدید نشان دهنده کمبود روی است که در این حالت حس بویایی و چشایی نیز با تغییر روبرو می شود. همچنین با آگاهی از نحوه کنترل ویار در بارداری می توانید ویار خود را در این دوران مدیریت نمایید. به این ترتیب عدم ویار به معنی مشکل خاصی در این دوران نبوده و امری کاملا طبیعی می باشد.