دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

معایب و مزایای خرید اینترنتی کالای خواب

  • فرهاد هاشمی
  • ۳ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

خرید کالا و اقلام مختلف به صورت اینترنتی، یکی از اتفاقاتی است که این روزها هر یک از ما به نحوی تجربه ی آن را داریم. با گسترش روز افزون دنیای دیجیتال و استفاده ی همه اقشار از امکانات مختلف در بستر های دیجیتال، خریدهای برخط یا همان خریدهای آنلاین این روزها به یک شیوه ی پرطرفدار خرید تبدیل شده است.

مانند خریدهایی که به شکل سنتی انجام می دهیم، این روش خرید کردن هم معایب و مزایای خاص خودش را دارد. به همین خاطر در این نوشتار قصد داریم که به  بررسی مزایا و معایب خرید اینترنتی کالای خواب بپردازیم.

بنابراین اگر قصد خرید کالای خواب به شکل غیر حضوری و آنلاین را دارید، پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام به خرید، حتما این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

در ابتدا با هم نگاهی خواهیم داشت به مزایای خرید کالای خواب به شکل اینترنتی.

معایب و مزایای خرید اینترنتی کالای خواب

خرید آنلاین کالای خواب چه مزایایی دارد؟

اگر تا به حال به یکی از سایت های بزرگ و تراز اول فروش کالای خواب، مانند وب سایت کالای خواب دستر مراجعه کرده باشید، احتمالا متوجه شده اید که علاوه بر نمایندگی های فروش حضوری، امکان خرید به صورت آنلاین نیز برای کاربران فراهم است. اما خرید آنلاین کالای خواب چه مزایایی دارد؟

 

  • امکان مشاهده محصولات متنوع

تصور کنید برای خرید کالای خواب به یکی از فروشگاه ها یا نمایندگی های حضوری برند مورد نظرتان مراجعه نموده اید. شخص فروشنده پس از این که متوجه می شود شما به دنبال چه نوع کالای خوابی هستید، شروع به معرفی نمونه های مختلف می کند.

با توجه به حجم وسیع انواع مختلف کالای خواب، معرفی مدل های مختلف به مشتریان معمولا از طریق کاتالوگ صورت می گیرد. در نهایت مدلی که بیش از همه توجه شما را جلب نماید توسط فروشنده برای شما باز شده و شما می توانید آن کالای خواب را از نزدیک ببینید. این درحالیست که در هنگام خرید آنلاین شما می توانید بالغ بر ده ها محصول را بررسی کرده و از هر محصول تصاویر و فیلم های متعددی را مشاهده نمایید.

 

  • دسترسی راحت به اطلاعات محصول

یکی دیگر از مزایای خرید آنلاین کالای خواب این است که می توانید تمامی اطلاعات مرتبط با محصول را به راحتی و در مدت زمان اندکی به دست آورید.

اطلاعاتی نظیر ابعاد تمامی قطعات، جنس، بافت، نوع نخ استفاده شده، نکات ایمنی در هنگام شستشو، قیمت، شرایط خرید نقدی و یا اقساطی  و … همه و همه در بخش مشخصات محصول درج شده است.

بنابراین اگر به محصولی علاقه مند باشید می توانید خیلی راحت بررسی نمایید که آیا آن کالای خواب با نیاز شما مطابقت دارد یا خیر.

این در حالیست که در یک خرید حضوری ممکن است امکان دسترسی به تمامی این اطلاعات را برای هر محصولی نداشته باشید.

 

 

 

 

  • امکان مقایسه

 

یکی دیگر از مزایایی که باعث می شود این روزها بسیاری از افراد ترجیح بدهند کالای خواب خود را به شکل آنلاین خریداری کنند، این است که می توانند به راحتی بین تعداد زیادی از محصولات دست به مقایسه زده و محصولی را که بیشترین هماهنگی را با نیازشان دارد انتخاب نمایند.

برای این که در خرید حضوری بتوانید بین محصولات مختلف دست به مقایسه بزنید، بایستی به مراکز مختلف و متعددی مراجعه نمایید. این موضوع زمان و انرژی زیادی را از شما خواهد گرفت و در نهایت هم ممکن است نتوانید به یک تصمیم قاطع برسید.

 

  • صرفه جویی در وقت و زمان

یکی از مهم ترین و کلیدی ترین عواملی که باعث شد بسیاری از افراد در زندگی امروزی خرید آنلاین را بر خرید حضوری ترجیح دهند، بحث صرفه جویی در وقت و زمان است. در خرید آنلاین کالای خواب، شما می توانید با صرف زمان کوتاهی از تعداد زیادی محصول و فروشگاه بازدید کرده و در نهایت محصول مورد علاقه تان را به شکل مجازی سفارش دهید.

برای این کار نیازی نیست که به مراکز خرید مراجعه کنید، در ترافیک بمانید، وقت خود را هزینه کنید و ساعات مفید روزتان را صرف خرید کردن نمایید.

حتی می توانید به راحتی و ظرف چند دقیقه، از شهرهای دیگر هم خرید کنید.

 

گذشته از همه ی این موارد، اگر برای خرید یک کالای خواب قدری تردید دارید، می توانید با ذخیره کردن لینک آن و ارسال به دوستان یا اعضای خانواده، به راحتی نظر آن ها را نیز جویا شوید و در صورتی که از انتخاب خود اطمینان حاصل کردید، نسبت به خرید آن کالا اقدام نمایید.

تمام این کارها را می توانید ظرف مدت زمان کوتاهی انجام دهید بدون این که نیاز باشد از جایی به جای دیگر نقل مکان نمایید.

معایب و مزایای خرید اینترنتی کالای خواب

  • تحویل آسان

علاوه بر صرفه جویی در وقت و زمان، خرید آنلاین کالای خواب برای شما این امکان را فراهم می آورد که بدون دردسر و به راحتی، محصول خریداری شده تان را درب منزل تحویل بگیرید. فروشگاه های بزرگ کالای خواب نظیر دستر، این امکان را برای مخاطبین و همراهان خود فراهم آورده اند که پس از ثبت سفارش، محصول خریداری شده را درب منزل مشتری، در هریک از شهرهای کشور تحویل نمایند.

بنابراین بدون این که دغدغه ی حمل کالای خواب را داشته باشید می توانید آن را به سادگی هر چه تمام تر در محل زندگی تان تحویل بگیرید.

 

تا اینجا با مزایای مختلف و متنوع خرید آنلاین کالای خواب آشنا شدید. بنابراین احتمالا اکنون قانع شده اید که خرید آنلاین، یکی از بهترین روش های سفارش کالای خواب مورد علاقه تان است. اما با این حال هنوز هم هستند کسانی که معقدند برای خرید کالای خواب بهتر است از روش حضوری و یا همان خرید سنتی استفاده نمود.

اگر پای صحبت این گروه از افراد بنشینید، احتمالا برایتان از معایب خرید اینترنتی کالای خواب خواهند گفت. برخی از این معایب به این شرحند:

 

 

عدم کسب اطمینان از جنس محصول

برای کسانی که با خرید آنلاین کالای خواب مخالفت می کنند، جنس و بافت پارچه ی روکش و همچنین الیاف به کار رفته در کالای خواب از اهمیت زیادی برخوردار است. این دسته از افراد ترجیح می دهند با انتخاب روش خرید حضوری، از نزدیک محصول را مشاهده کرده و پس از کسب اطمینان از کیفیت و مرغوبیت آن، دست به انتخاب بزنند.

 

عدم اطمینان از رنگ و طرح محصول

برای کسانی که اهل خرید آنلاین هستند احتمالا این تجربه وجود داشته که پس از دریافت محصول خریداری شده، متوجه شده اند که این محصول، با نمونه ای که در وب سایت قرار داده شده از نظر طرح و رنگ متفاوت است. همین موضوع باعث شده که بسیاری از افراد ترجیح بدهند که برای خرید کالای خواب، به صورت حضوری مراجعه نمایند.

البته بسیاری از وب سایت های معتبر فروش کالای خواب، برای این مشکل راهکار مناسبی پیدا کرده اند و آن ارائه ی تصویر واقعی از محصول بدون ادیت رنگ و نور پردازی های گمراه کننده است. در این وب سایت ها به خریدار اطمینان داده می شود که رنگی که در تصویر مشاهده می کند، با رنگ واقعی محصول، مغایرتی ندارد.

 

امکان کاهش قیمت

برای ما ایرانی ها، چانه زدن و تخفیف گرفتن در هنگام خرید های حضوری یک سنت همیشگی به شمار آمده و هنوز هم بسیازند کسانی که با هدف گرفتن تخفیف از فروشنده، تمایل دارند کالای خواب خود را به صورت حضوری خریداری نمایند.

البته با شرکتی شدن قیمت ها، طی سال های اخیر عملا امکان ارائه ی تخفیف هایی بیش از تخفیف های ارائه شده روی وب سایت ها، برای نمایندگی های فروش نیز وجود ندارد.

 

سخن پایانی

با بر شمردن مزایا و معایب خرید آنلاین کالای خواب، امیدواریم که توانسته باشیم شما را در انتخاب بهترین روش برای خرید کالای خواب مورد علاقه تان کمک کرده باشیم.

 

 

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *