دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

تون ویز (Tone Vays) چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۱ دی ۱۴۰۱
  • ۰

تون ویز (Tone Vays)، یکی از چندین ماکسیمالیست‌ بیت کوین است. ماکسیمالیست‌ها یا افراط‌گراها، بر این باورند که BTC محبوب‌ترین ارز دیجیتال جهان است و هیچ رقیبی یارای مقاومت در برابرش را ندارد. آنها معتقدند که آینده متعلق به پادشاه ارزهای دیجیتال است و دیگر رمزارزها از آن پایین‌تر هستند. ایدئولوژی ماکسیمالیستی معتقد است که دیگر ارزهای دیجیتال با آرمان‌های ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) که بیت کوین را ایجاد کرد، هیچ گونه مطابقتی ندارند. در این مقاله ماکسیمالیست‌ها را می‌شناسیم و ارتباط آنها از جمله تون ویز با بیت کوین را بررسی می‌کنیم.

تون ویز (Tone Vays) چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟

ماکسیمالیست بیت کوین کیست؟

واژه ماکسیمالیسم (Maximalism) در لغت به «حداکثرگرایی» یا «افراط‌گرایی» معنا می‌شود. یک ماکسیمالیست به شکل متعصبانه و افراطی از ایدئولوژی خود دفاع و عقاید دیگر را انکار می‌کند. یک ماکسیمالیست بیت کوین نیز اعتقاد دارد که Bitcoin برترین ارز دیجیتال است و دیگر رمزارزها ارزش سرمایه گذاری ندارند. اصلی‌ترین دلیل آنها برای پافشاری بر عقیده خود نیز استناد کردن به وایت پیپر این ارز دیجیتال است. این هواخواهان متعصب می‌توانند بر بازار خرید بیت کوین و قیمت BTC نیز تاثیر بگذارند.

دلایل ماکسیمالیست‌‌های بیت کوین چیست؟

بر اساس وایت پیپر بیت کوین، پادشاه رمزارزها برخلاف ارزهای فیات توسط یک مرجع متمرکز مدیریت نمی‌شود و غیر متمرکز است. همچنین بلاک چین آن یک دفتر کل توزیع شده عمومی به حساب می‌آید، به این معنی که تراکنش‌ها با شرکت کنندگان به اشتراک گذاشته می‌شود و شفاف است. حامیان پر سر و صدای بیت کوین بر اساس همین وایت پیپر و به خصوص ویژگی غیرمتمرکز بودن بر عقیده خود پافشاری می‌کنند. موارد زیر دلایل اصلی این فعالان پر کار است:

شبکه بیت کوین

بدون شک بلاک چین بیت کوین در موفقیت این ارز دیجیتال نقش اساسی دارد. بلاک چین BTC آن قدر قوی است که بسیاری از رمزارزها و آلت کوین‌ها به شبکه آن متصل شده و ارزش خود را بالا می‌برند. ماکسیمالیست‌ها بر تکرار کردن اصل غیر متمرکز بودن شبکه BTC، که دیگر ارزهای دیجیتال آن را نقض می‌کنند، تمرکز زیادی دارند. آنها همچنین ثروت، اندازه پایگاه کاربر و سابقه موفقیت را از دیگر ویژگی‌های متمایز کننده خرید بیت کوین نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال می‌دانند.

قدمت و ثبات بیت کوین

ماکسیمالیست‌های BTC، معتقدند که این کوین قدیمی‌ترین، محبوب‌ترین، شناخته شده‌ترین و البته سودآورترین ارز دیجیتال بازار است که البته می‌توان کاملاً حق را به آنها داد. با ظهور ده‌ها ارز دیجیتال جدید و آزمایش نشده، بیت کوین این مزیت را دارد که قابل اطمینان و ثابت شده است.

تاثیر بر دیگر ارزهای دیجیتال

استدلال بعدی ماکسیمالیست‌های بیت کوین مربوط به تنوع بخشیدن به سبد معاملاتی است. قیمت بیت کوین می‌تواند بر آلت کوین‌ها تاثیر گذار باشد و به همین دلیل سرمایه گذاری در آلت کوین‌ها باعث تنوع بخشیدن به سبد معاملاتی می‌شود.

ماکسیمالیست‌های سرشناس بیت کوین

بعد از آشنایی با مفهوم «ماکسیمالیست کیست؟» و دلایلی که این افراد برای تعصب خود به بیت کوین می‌آورند، نوبت به معرفی چند تن از مشهورترین ماکسیمالیست‌ها به نقل از والکس می‌رسد:

سیف الدین آموس (Saifedin Ammous)

او نویسنده کتاب استاندارد بیت کوین و از اساتید دانشگاهی است که با توییت‌ها و سخنرانی‌های خود نشان داده می‌دهد اعتقاد راسخی به فلسفه ماکسیمالیسم BTC دارد.

تون ویز (Tone Vays)

نفر دوم فهرست ما، تون ویز است. او یکی از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران کهنه‌کار بازارهای مالی جهان است. او در ابتدای ظهور ارزهای دیجیتال یک ماکسیمالیست بیت کوین نبود؛ اما گذر زمان و تحقیقات گسترده‌ای که او در این زمینه انجام داد او را به یکی از سرسخت‌ترین طرفداران بیت کوین تبدیل کرد.

تون ویز (Tone Vays) چه ارتباطی با بیت کوین دارد؟

تریس میر (Trace Mayer)

تریس میر سرسخت‌ترین و قدیمی‌ترین افراط‌گرای بیت کوین به حساب می‌آید. زمانی که قیمت بیت کوین کمتر از ۱ دلار بود، او بر پیشنهاد خرید BTC و سرمایه گذاری بلند مدت آن پافشاری می‌کرد.

مکس کایزر (Max Keizer)

او از فعالان وال استریت و مجری یکی از پربازدیدترین برنامه‌های گزارش مالی پشتیبان بیت کوین است. او در ارزهای دیجیتال دیگر نیز سرمایه گذاری کرده است اما اعتقاد دارد که هیچ کدام جای Bitcoin را نمی‌گیرد. مکس کایزر فعالیت خود را زمانی که قیمت بیت کوین ۳ دلار بود آغاز کرد.

نقش ماکسیمالیست‌ها در توسعه بیت کوین

این افراد متعصب و البته سرشناس تمام تلاش خود را وقف تبلیغ و رشد بیشتر بیت کوین کرده‌اند. این افراد تاثیر گذار در بازار مالی، با حمایت‌های متعصبانه و مداوم خود تاثیر بسیار زیادی بر سرمایه گذاران جدید خرید BTC می‌گذارند. آنها به کاربران القا می‌کنند که هیچ ارز دیجیتال دیگری نمی‌تواند ارزش سرمایه گذاری داشته باشد و با فعالیت‌های خود هم سرمایه گذار بیشتری جذب می‌کنند و هم موجب افزایش ارزش بیت کوین می‌شوند. البته ماکسیمالیست‌ها می توانند موجب نوسان در بازار BTC شوند که ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و بسیاری را از سرمایه گذاری منصرف کند.

ماکسیمالیست‌ها؛ آینده آنها چگونه است؟

این طرفداران متعصب ادعا می‌کنند که هر گونه مشکل در بلاک چین بیت کوین قابل برطرف شدن است. فعلا که این ارز دیجیتال همچنان تاج پادشاهی بازار کریپتوکارنسی را بر سر دارد و اگر در ادامه دولت‌ها، شرکت‌ها و سرمایه گذاران همچنان بلاک چین BTC را به دیگر گزینه‌ها ترجیح دهند، نشان دهنده پیروزی ماکسیمالیست‌ها خواهد بود.

منابع:

https://wallex.ir/blog/bitcoin-maximalism/

https://www.investopedia.com/terms/b/bitcoin-maximalism.asp

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *