دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آموزش آرایش محو و زیبا برای انواع صورت ها

  • حکیمه فهیمی
  • ۲۵ دی ۱۴۰۱
  • ۰

اکثر خانم ها به آرایش محو و طبیعی علاقمند هستند و مایل بوده تا میکاپ آن ها کاملا لایت و نچرال به نظر برسد. اگر شما هم به این سبک آرایش علاقمند هستید با این مطلب همراه ما باشید تا با مشخصات آرایش محو آشنا شوید.

میکاپ محو و طبیعی مشخصاتی دارد که آن را به طور معینی از سایر انواع میکاپ جدا می نماید و سبب شاداب تر و جوان تر به نظر رسیدن چهره می شود. در این مطلب قصد داریم شما را با مشخصات آرایش محو آشنا نماییم. با ما همراه باشید.

آرایش محو و طبیعی چه مشخصاتی دارد؟

خانم های بسیاری به آرایش محو و طبیعی علاقمند بوده و مایلند میکاپ آن ها حالتی نچرال و کاملا لایت پیدا کند. باید این انتخاب خانم ها را مورد تحسین قرار داد زیرا اصول استاندارد میکاپ و زیبایی بر پایه زیبایی طبیعی استوار است. از این رو قصد داریم در این مطلب شما را با مشخصات آرایش محو آشنا نموده تا روش صحیح میکاپ طبیعی و ملایم در نقاط مختلف چهره را بدانید.

آرایش طبیعی روزانه

میکاپ محو و طبیعی روزانه مشخصاتی دارد که به صورت معینی آن را از سایر انواع میکاپ جدا نموده و چهره را شاداب تر و جوان تر نشان می دهد. جالب است بدانید حتی بازیگران مطرح سینما نیز به علت زیبایی و جذابیت میکاپ محو گرایش بیشتری به این نوع آرایش داده و معمولا از میکاپ های سنگین و چرب پرهیز می کنند.

می توان گفت با یک میکاپ ساده روزانه بهداشت و سلامت پوست بیشتر تامین می شود. از مشخصات آرایش محو و طبیعی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهداشت و سلامت پوست نسبت به زیرسازی سنگین و چرب ترجیح داده می شود.
  • مدل و رنگ آرایش ابروها مطابق با فرم و رنگ طبیعی صورت انجام می شود.
  • از انواع ریمل لایت و بلند کننده مژه استفاده می شود.
  • به جای خط چشم از مداد سه صفر میکاپ و سایه دودی برای پر رنگ سازی بن مژه استفاده می شود.
  • رنگ رژ لب لایت و مات انتخاب می شود و از رژ لب های بسیار براق و تند باید اجتناب کرد.
  • رژگونه بسیار ملایم و محو انتخاب شده و از رنگ های براق اجتناب می شود.

بدین طریق صورت حالت طبیعی اش حفظ شده و سلامت پوست هم تهدید نمی شود. ولی برخی خانم ها تمایل دارند برای میکاپ محو از تکنیک های زیر سازی ملایم نیز بهره بگیرند.

  •  آرون گروپس

مراحل میکاپ محو و طبیعی

در راستای آشنایی با مشخصات میکاپ محو در این بخش سعی کردیم شما را با مراحل انجام این میکاپ بیشتر آشنا نماییم.

۱. پوشانده حلقه های سیاه دور چشم

قبل از هر اقدامی ابتدا به پوست صورت مرطوب کننده spf دار یا ضد آفتاب مرطوب کننده زده که سبب شود انواع پوشش دهنده ها به نرمی روی پوست حرکت نمایند. بعد از کرم دور چشم جهت رفع تیرگی های زیر چشم یا کرم پودر برای از بین بردن لکه ها کمک بگیرید.

بایستی کرمی استفاده شود که دقیقا همرنگ پوست طبیعی شما باشد. این تصور که زیر چشم را با کرمی یک یا دو درجه روشن تر پوشش دهید، به هیچ وجه درست نیست و اصلا حالت طبیعی به چهره نمی دهد. از این رو کرم همرنگ پوست خود انتخاب و با انگشت اشاره زیر چشم بمالید. دقت کنید که این کار را به آرامی انجام داده تا سبب قرمزی یا ورم چشم نشود.

۲. زیر سازی جهت شروع آرایش

امروزه در سراسر دنیا استفاده از کرم پودرهای چرب کمتر شده و گرایش بیشتری به سمت انواع لیکوئیدهای سبک و ملایم صورت گرفته است. از این رو استفاده از پنکیک های سنگین با پوشانندگی زیاد در آرایش محو توصیه نمی شود. باید توجه بیشتری به مراقبت روزانه از پوست داشت و توسط انواع ماسک صورت و اسکراب های خانگی به طور منظم نسبت به جوانسازی پوست اقدام کرد.

بنابراین می توان امیدوار شد که پوست درخشش طبیعی اش حفظ شده و به علت صافی و یکدست بودن طبیعی به کرم پودر یا پنکیک نیاز چندانی نداشته باشد. مراحل زیرسازی میکاپ محو روزانه به صورت زیر است:

  • ابتدا صورت را بشویید و بعد یکی از انواع کرم های مغذی و مرطوب کننده پوست را استفاده کنید.
  • بعد یک لایه کرم ضد آقتاب روی پوست بزنید و چند دقیقه صبر کنید.
  • در ادامه با پد مخصوص لایه ملایمی از کرم پودر مایع به همه قسمت های صورت بزنید.
  • سپس لایه خیلی ظریفی از پودر فیکس یا پنکیک برای فیکس نهایی روی صورت اعمال کنید.
  • توسط برس کنترلر میکاپ بقیه پودر را از روی صورت بردارید.

همچنین یک راه دیگر برای زیر ساخت آرایش آن است که دو خط باریک از کرم ۲-۳ درجه تیره تر از پوست را زیر خط گونه ها، دو طرف بینی و بالای ابروها کشیده و با انگشتان دست آن ها را محو نمایید. در تصویر این خطوط قرمز دیده می شود ولی این کرم با رنگ روشن تر نیز ترکیب شده و رنگ تیره تر یا روشن تر از گردن به وجود نمی آید.

۳. بازبینی و رفع اشکال ها

در این مرحله تمام صورت را دقیق نگاه کرده تا اگر جایی از پوست به کرم یا پوشش دهنده احتیاج دارد آن ها را رفع کنید. بایستی کرم به خوبی در پوست نفوذ کند و در ناحیه ای به شکل پخش نشده باقی نمانده باشد. برای صاف تر و زیباتر دیده شدن صورت می توانید از پودر یا پنکیک جهت جذب چربی و عرق صورت کمک بگیرید.

۴. آرایش گونه ها

در آرایش فید گونه ها نیاز نیست تکنیک های سنگین و پیچیده گریم گونه استفاده شود زیرا این کار سن را بیشتر نشان می دهد. به این ترتیب اندکی رژگونه رزی یا هلویی مات می تواند چهره را شاداب و با نشاط جلوه دهد. به کمک مداد رژ گونه مقدار خیلی کمی رژ گونه را به برجستگی های گونه ها بزنید. به این ترتیب چهره شما زیباتر و جوان تر دیده می شود.

می توانید از رژ گونه های براق پودری که با برس روی گونه اعمال می شوند هم استفاده کنید. به این صورت که ابتدا سیب گونه را پیدا کرده (لبخند زده تا گونه ها برجسته و گردی آن مشخص شود) و بعد کمی رژ یا کرم قرمز رنگ روی گونه زده و با انگشت آن را در گردی گونه فید کنید.
این کار را ترجیحا خیلی طبیعی انجام داده و با توجه یه رنگ پوست از رنگ رزی یا گل بهی استفاده نمایید.

۵. آرایش چشم و ابروها

پس از زیرساخت اولیه بایستی توسط قلم سه صفر میکاپ و کمی سایه دودی در میان مژه ها حرکت کرده و ناحیه بن مژه ها هم کاملا رنگ بگیرد. به این ترتیب بدون این که از خط چشم استفاده شود به چشم ها فرم داده و مژه ها پر پشت تر دیده می شود.

این کار را برای مزه های پایینی هم انجام داده ولی دقت کنید که بخش خارجی پلک پایین را اندکی مشکی نمایید. این روش سبب درشت و کشیده دیده شدن چشم ها می شود. البته در صورت تمایل می توانید از خط چشم ساده استفاده کنید.

بعد کمی سایه چشم قهوه ای لایت و مات به گوشه و گودی بالای پلک زده و فرم بدهید. سپس آن را کاملا فید و محو نمایید. در ادامه لازم است توسط یک ریمل خیلی ملایم ولی بلند کننده مژه ها اندکی رنگ مشکی به مژه ها بخشیده و زیبایی آن را بیشتر نمایید.

یک روش دیگر برای جذابیت بیشتر چشم ها این است که توسط قلم قهوه ای که برای ابروها استفاده می کنید، پشت چشم یک خط تیره کشیده و چشم را به سمت بالا حرکت دهید. بعد برای حفظ آن کمی پودر بی رنگ تثبیت کننده بزنید. بعد دو لایه از ریمل بلند و پرپشت کننده به مژه های بالا و پایین زده و دقت کنید که مژه های پایین هم به اندازه مژه های بالا اهمیت دارند.

اگر ابروی شما پر و پهن نیست باید با مداد ابرو آن ها را پر کرده و با برس ابرو هم موهای ابرو را به طرف بالا شانه بزنید. برای این که چشم ها زیباتر دیده شود قبل از ریمل می توانید فرمژه استفاده کنید. ریمل را هم از ریشه مژه تا نوک آن کشیده تا بلندتر و پرتر به نظر برسد.

۶. سایه چشم

در مورد قبلی به سایه چشم اشاره شد. می توانید از این تکنیک نیز برای میکاپ محو کمک بگیرید. به این صورت که با انگشت اشاره لایه ای از سایه چرب و براق را پشت چشم اعمال کنید. رنگ استخوانی سبب بلند دیده شدن پشت چشم می شود و حتی ابروهای اصلاح نشده را نیز می پوشاند و نشان نمی دهد.

سایه نقره ای سفید هم این ویژگی را دارد. برای پوست های سبز و تیره از رنگ زرد متمایل به قهوه ای کمک بگیرید. در صورتی که می خواهید پشت چشم براق دیده شود لایه داخل چشم را هم سایه بزنید. و برای دوام بیشتر سایه از فیکساتور کمک بگیرید.

۷. آرایش لب

برای میکاپ محو هرگز از رژ لب های تیره ، براق و رنگارنگ استفاده نکنید زیرا چهره را خیلی چرب و خسته نشان می دهد. بهتر است از رژ لب های نسکافه ای، شکلاتی لایت، کالباسی و … استفاده کنید که بدون ایجاد تغییر زیاد در چهره سبب شاداب به نظر رسیدن آن می شود.

ضمنا مداد لب بایستی دقیقا روی خط طبیعی لب ها حرکت نموده و از حجم دهی کاذب در لب اجتناب کنید. ضمنا اگر لب های شما خشک است اندکی برق لب با چرب کننده لب زده تا لطافت پیدا کند. بعد رژ متناسب با رنگ پوست استفاده شود و با دستمال اطراف لب را تمیز کنید.

در صورتی که زیادی براق شد یکی دو مرتبه ای دستمال را روی لب گذاشته و بردارید. برای دوام بیشتر رژ روی لب ها، یا با انگشت روی لب بمالید یا لب ها را چند مرتبه ای به هم بمالید تا رژ خوب روی لب ها قرار گیرد. ضمنا یک ترفند برای ماندگاری بیشتر رژ روی لب این است که قبل از رژ زدن یک تکه یخ روی لب ها بکشید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *