دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مناظر دیدنی جنگل های تاجیکستان

  • سمیه نیک فرجام
  • ۲ بهمن ۱۴۰۱
  • ۰

جنگل های تاجیکستان با وجود نابودسازی همچنان زیبایی های خود را برای گردشگران دارند. این نواحی در سال های اخیر به دشت نابود شده اند.

برای سفر به تاجیکستان دلیل های مختلفی وجود دارد. یکی از مهم ترین دلایلی که موجب گردشگران زیادی به این منطقه سفر کنند، وجود جنگل های وسیع و سرسبز می باشد. شما می توانید در این بخش با دیدنی های جنگل های تاجیکستان بیشتر آشنا شوید.

جنگل های تاجیکستان

جنگل های تاجیکستان را بشناسید

تاجیکستان هر ساله میزبان گردشگران و علاقمندان زیادی است. این کشور به دلیل تشابه فرهنگی خود با ایران جذابیت های زیادی برای گردشگران دارد. این نواحی دارای یک میلیون و ۳۳۳ هکتار اراضی جنگلی بوده که از ویژگی ها و پوشش های گیاهی خاص خود برخوردار هستند. این جنگل ها امروزه از دیدنی های تاجیکستان می باشند.

ارتفاعات تاجیکستان

تاجیکستان از جاذبه های گردشگری متعددی برخوردار است. این کشور که با وجود جاذبه های طبیعی متعدد خود مورد توجه بوده در ۵۰ سال اخیر جنگل های آن به شدت رو به نابودی هستند. در واقع می توان گفت ۲۰ درصد از جنگل های این نواحی رو به نابودی می باشند.

نمایی از تاجیکستان

چه بر سر جنگل ها آمده است؟

عوامل مختلفی موجب شده تا این اراضی رو به نابودی بروند. بحران انرژی یکی از مهم ترین این معضلات خواهد بود. در فصل زمستان انتقال نیروی برق موجب شد تا ساکنان این منطقه برای گرم کردن فضای خانه دست به قطع کردن درختان نزنند. این تحول به کمک آلمان صورت گرفته و تاثیر زیادی در این موضوع داشته است.

  •  آرون گروپس

یکی از مهم ترین علت ها برای تامین سوخت بوده که موجب شده تا اهالی دست به قطع کردن و نابودی درختان بزنند. این فاجعه باعث شد تا بخش های مهمی از این مناطق جنگلی از بین بروند.

جاذبه های تاجیکستان

چه تدابیری صورت گرفته است؟

در این راستا آلمان کمک های زیادی ارائه داده تا جنگل های تاجیکستان بتواند، مجدد جنگل های سرسبز خود را احیا و درختان را بازسازی کند. این کار موجب شده تا ۵ درصد از اراضی جنگلی احیا شود. متخصصان زیست محیطی آلمانی بر این باورند که این فعالیت ها و کمک ها موجب حفظ مجدد زیست محیطی منطقه شده است.

کاهش این تهدیدها می تواند، شرایط را برای زندگی و ادامه نسل حیوانات نادر مساعدتر کند. این موسسه ها همچنان در حال فعالیت بوده و هدف آن نیز تامین محیط زیستی سالم برای این کشور است.

مراتع تاجیکستان

جاذبه های تاجیکستان:

این منطقه کوهستانی از طبیعت بکر و زیبایی برخوردار است. پارک های ملی متعدد و دریاچه های زیبا موجب شده طبیعت این منطقه دیدنی تر شود. کوهستان فان که یکی از مهم ترین و مرتفع ترین بوده جذابیت های زیادی دارد. پارک ملی پامیر نیز طبیعت شگفت انگیزی را به خود اختصاص می دهد.

در این بخش به معرفی یکی از مکان های دیدنی تاجیکستان پرداختیم که شما می توانید باز یبایی های آن آشنا شوید. این نواحی چشم اندازهای طبیعی زیادی برای علاقمندان دارند.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *