دسته ها
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

بیوگرافی وارون داوان بازیگر کمدی سینمای بالیوود

  • محدثه خاکشور
  • ۲۵ دی ۱۴۰۱
  • ۰

وارون داوان سوپراستار و بازیگر سودآور و تاثیرگذار هندی است که پدرش دیوید داوان فیلمساز موفق هندی است. این چهره بیشتر در کارهای کمدی عاطفی ایفای نقش کرده است. او مدت ها است که ازدواج کرده است.

وارون داوان در بیست و چهارم ماه آوریل سال ۱۹۸۷ در بمبئی هندوستان به دنیا آمده است. او پسر دیوید داوان معروف است که نام مادرش کارونا داوان می باشد. او ۱۷۵ سانتی متر قد دارد که ازدواج کرده و متاهل است، همسر او ناتاشا دلال نام دارد. او در ۲۰۱۰ دستیار کارگردان فیلم سینمایی اسم من خان است همراه کارن جوهر می باشد. در این مطلب به بیوگرافی وارون داوان می پردازیم.

بیوگرافی وارون داوان و نگاهی به بازی و موفقیت هایش

بیوگرافی وارون داوان سوپراستار جوان سینمای هند

وارون داوان هنرپیشه سینمای بالیوود پسر دیوید داوان فیلمساز معروف سینمای بالیوود در ژانر طنز است که عمویش آنیل داوان نیز هنرپیشه می باشد. وارون دارای برادری بزرگتر از خودش به نام روهیت است که همچون پدر خود از کارگردان های مطرح هندی محسوب می شود. این بازیگر جوان تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته ی مدیریت بازرگانی در دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان تمام کرده و مدرک گرفته است. وی قبل از فعالیت در زمینه بازیگری، سابقه دستیاری کارگردانی دارد. اما آغاز فعالیت هنری او به عنوان بازیگر به سال ۲۰۱۲ باز می گردد. در حال حاضر وارون داوان از سوپراستارهای محبوب و مشهور سینمای بالیوود در تمامی دنیا مورد توجه است. با توجه به اینکه این هنرمند دارای ویژگی اخلاقی شوخی می باشد، بیشتر دوست دارد در فیلم هایی با ژانر کمدی حضور پیدا کند.

سلمان خان و گویندا از هنرپیشه های محبوب وی شمرده می شوند که از نظر خیلی ها، سبک بازی اش مانند آنها هست، تا جایی که وی را سلمان خان نسل جدید معرفی می کنند. سلمان خان سوپراستار سینمای هند در یکی از مصاحبه های خود با یکی از نشریه های هندی وارون داوان و همچنین تایگرشروف و رانویر سینگ را از بازیگران جوان موفقی داسنت که در آینده ای نزدیک می توانند جای خای ۳ خان معروف بالیوود خود و امیر خان و شاهرخ خان را پر نمایند.

بیوگرافی وارون داوان بازیگر گران هندی

بیوگرافی وارون داوان و نگاهی به زندگی شخصی و حرفه ای وی

آشنایی با زندگینامه وارون داوان

  •  آرون گروپس

نخستین تجربه بازی و بازیگر شدن وارون داوان

وی در ۲۰۱۲ با بازی در فیلم سینمایی «دانش آموزان سال» در ژانر کمدی عاطفی اثر کاران جوهر و سیدارت مالهوترا قدم بر عرصه سینما گذاشت. که پس از بازی در این فیلم مورد توجه بسیاری از منتقدین قرار گرفت. فیلم دانش آموزان سال در گیشه با فروش ۱۴ میلیون دلاری حسابی خوب دیده شد و باعث شد تا هر ۳ هنرپیشه تازه واردش به ستاره تبدیل گردند.

در سال ۲۰۱۴ وی در فیلم دیگری به اسم مه ترا هیرو ایفای نقش نمود که کارگردان آن دیوید داوان پدر وی بود. در این فیلم سینمایی مثلثی عشقی وجود داشت که بازیگران آن وارون داوان و ایلیانا دی کروز و نرگس فخری بود. بازی وارون داوان در این اثر با گویندا هنرپیشه باسابقه و قدیمی هندی مقایسه گردید که بسیاری بازی آن ها را شبیه به یکدیگر دانستند. بازی دیگر او در فیلم سینمایی عروس هامپتی شرما با ژانر کمدی عاطفی بود که دیگر بار او را مورد توجه ها قرار داد و موجب شد تا از برترین فیلم های ۲۰۱۴ در بالیوود انتخاب شود.

در ۲۰۱۵ وی در سبک بازی خود تغییر ایجاد کرد و پس از کلی بازی در سبک کمدی-عاطفی این بار در فیلم جنایی مقابل دوربین رفت. وی در این اثر بازیگر نقش یک مرد بود که به دنبال گرفتن انتقام قتل همسر و کودکش بود. طبق گفته خودش او پس از بازی در این فیلم تا مدتی افسردگی گرفت زیرا به قری در نقش فرو رفته بود که دنیای واقعی اش را نیز درگیر کرده بود. نقش آفرینی او در این فیلم سینمایی «بادلاپور» توانست توجه و تقدیر منتقدان سینما را به خود جلب کند و کاندیدای دریافت جایزه برترین بازیگر نقش اول فستیوال فیلم فیر گردید.

زندگینامه وارون داوان سوپراستار بالیوودی

زندگینامه وارون داوان بازیگر بااستعداد هندی

زندگینامه وارون داوان سوپراستار هندی

موفقیت جهانی

سپس وارون داوان در «ABCD: هر بدنی می تواند برقصد» که ماخوذ از داستانی حقیقی بود، روبروی شرادا کاپور مقابل دوربین رفت. کارگردان این فیلم پرایو دیوا بود که نتیجه و بازتاب خوبی داشت و فروش ۲۲ میلیون دلاری در سطح بین المللی را همراه داشت. بر همین اساس عوامل فیلم تصمیم گرفتند تا سری دوم آن را نیز آماده کنند. اما سری ۲ آن به اسم رقاص خیابانی در باکس آفیس با شکست روبرو شد. 

فیلم آخری وی در ۲۰۱۵ به اسم دیواله بود که در آن در کنار بازیگران مطرحی همچون شاهرخ خان، کاجول و کریتی سنون جلوی دروبین رفت که بازیگر کاراکتر برادر کوچک شاهرخ خان بود. البته که منتقدان سینما به این فیلم واکنش خوبی نداشتند، ولی در گیشه به خوبی فروش کرد و با فروش ۵۳ میلیون دلاری به عنوان پرفروش ترین فیلم های ۲۰۱۵ و فیلم های تاریخ سینمای بالیوود شناخته گردید.

آشنایی با بیوگرافی وارون داوان

در ۲۰۱۶ نیز وارون داوان در یک فیلم پلیسی به اسم دیشوم با ژانر اکشن-کمدی و با کارگردانی روهیت شتی برادر خود ایفای نقش نمود  که در کنار جکلین فرناندز و جان آبراهام مقابل دوربین رفت. فیلم نامبرده نیز فیلمی موفق بود. وی در ۲۰۱۷ برای بار سوم با عالیا بات در فیلم سینمایی بدرینات کی دولهانیا هم بازی گردید. ژانر این فیلم کمدی-عاطفی و از فیلنامه ای متوسط برخوردار بود، اما نقش آفرینی قوی وارون داوان در این اثر موجب شد تا برای بار دوم کاندیدای جایزه برترین بازیگر مرد از فستیوال فیلم فیر گردد. در همین سال در یک فیلم سینمایی کمدی به اسم جودوا ۲ با کارگردانی پدر خود با جکلین فرناندز و تپسی پانو همبازی گردید. این فیلم نیز عملکرد موفقی داشت که نشریه سینمایی باعتبار «فوریز» پس از نه سال اثر پرفروش و موفق این هنرمند را سوپراستاری ثابت شده معرفی کرد. در ۲۰۱۸ نیز او با فیلم های سینمایی اکتبر و سوی داگا مورد توجه قرار گرفت.

زندگینامه وارون داوان و نگاهی به بازی و موفقیت هایش

زندگینامه وارون داوان بازیگر محبوب هندی

در ۲۰۱۹ وارون داوان در فیلمی تاریخی -درام به اسم «کالانک» مقابل دوربین رفت که در این فیلم پرستاره سانجی دات، مادوری دیکشیت، سوناکشی سینها و آدیتیا روی کاپور نیز ایفای نقش می کردند. با توجه به اینکه هزینه بالایی برای ساخت این اثر خرج گردید، پرفروش نبود. که نخستین فیلم شکست خورده تجاری وارون داوان در طول فعالیت حرفه ای اش به شمار می رود. وی در هنگام بازی در این فیلم از پارگی همسترینگ و آسیب دیدن زانوی خود رنج می برد.

و اما در سال ۲۰۲۰ در فیلمی سینمایی به اسم «رقاص خیابانی سه بعدی» نقش روبروی شرادا کاپور را ایفا نمود که البته چندان بازتاب خوبی نداشت. فیلم دیگر او در این دهه با ژانر کمدی به اسم کولی شماره یک مقابل دوربین رفت که در آن با سارا علی خان هم بازی بود و کارگردان آن نیز دیوید داوان پدر خود بود.

زندگینامه وارون داوان بازیگر شناخته شده

 

گذری بر زندگی شخصی

در بیوگرافی وارون داوان آمده است که وی چندین سال با ناتاشا دلال طراح مد رابطه داشت و در نهایت در بیست و چهارم ژانویه سال ۲۰۲۱ ازدواج نموده است.

 

زندگینامه وارون داوان بازیگر بینظیر هندی

زندگینامه وارون داوان بازیگر مطرح هندی

معرفی آثار وارون داوان

وارون داوان بازیگری هندی که از سوی نشریه فوریز درآمد سالانه اش تقریبا ۷ میلیون دلار تخمین شده شده است و وی را بعنوان از جمله هنرپیشگان کنونی بالیوودی معرفی نموده که دستمزدی بالا می گیرند. نشریه ای دیگر او را بازیگری سودآور و از پنجاه شخصیت جوان تاثیرگذار هندی نام برده است.

فیلم های سینمایی

  • «من خان هستم» در سال ۲۰۱۰
  • «دانش آموز سال» در سال ۲۰۱۲
  • «من قهرمان تو هستم» در سال ۲۰۱۴
  • «عروس هامپتی شارما» در سال ۲۰۱۴
  • «ای بی سی دی ۲» در سال ۲۰۱۵
  • «دلداده» در سال ۲۰۱۵
  • «شهر انتقام» در سال ۲۰۱۵
  • «دیشوم» در سال ۲۰۱۶
  • «عروس بدرینات» در سال ۲۰۱۷
  • «دوقلوها ۲» در سال ۲۰۱۷
  • «اکتبر» در سال ۲۰۱۸
  • «نواب زاده» در سال ۲۰۱۸
  • «سوزن و نخ» در سال ۲۰۱۸
  • «رسوایی» در سال ۲۰۱۹
  • «رقصنده خیابانی ۳» در سال ۲۰۲۰
  • باربر درجه یک در سال ۲۰۲۰
  • شاد زندگی کن در سال ۲۰۲۲
  • گرگینه در سال ۲۰۲۲
  1. آشنایی با بیوگرافی وارون داوان

بیوگرافی وارون داوان هنرپیشه بالیوودی

بیوگرافی وارون داوان و درخشش هایش

 

در این مطلب شما را با بیوگرافی وارون داوان بازیگر بااستعداد و مطرح سینمای هند آشنا کردیم. سبک بازی بی نظیر و قوی او موجب شده تا نامی مشهور داشته و فیلم هایش همیشه از پرفروش ترین فیلم ها شناخته شود.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *