دسته ها
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خواص قهوه سبز؛ طرز تهیه و تاثیر آن بر لاغری

  • فرهاد هاشمی
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱
  • ۰

قهوه سبز یا همان قهوه خام، یکی از جالب‌ترین و البته سالم‌ترین خوراکی‌های کافئین‌دار است. قهوه سبز به شکل‌های متفاوتی سرو می‌شود که البته رایج‌ترین نوع آن به شکل نوشیدنی دم‌کردنی است. اگر شما نیز نحوه دم کردن قهوه سبز به طور صحیح را نمی‌دانید، در این مقاله با ما همراه باشید.

قهوه سبز معمولاً در تبلیغات شیوه‌های کاهش وزن و لاغری دیده می‌شود که در ادامه به تفصیل تأثیرات آن را بررسی خواهیم کرد؛ اما منافع این خوراکی به لاغری منحصر نیست و در کنترل فشار خون و دیابت نیز اثرات چشمگیری دارد. البته اگر دیابتی هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از مصرف قهوه سبز، با پزشک خود در این رابطه مشورت کنید.

در این مقاله قصد داریم به یک سوال مهم بپردازیم: قهوه سبز را چگونه بخوریم؟ راه‌های بسیاری برای دم‌آوری قهوه وجود دارد که در ادامه همه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد؛ از طرز تهیه قهوه سبز بدون قهوه جوش، تا طرز تهیه قهوه سبز با قهوه جوش و طرز تهیه قهوه سبز با دستگاه اسپرسو.

خواص قهوه سبز؛ طرزتهیه و تاثیر آن بر لاغری

قهوه سبز یک خوراکی بسیار سالم است.

قهوه سبز

قهوه سبز میوه دست‌نخورده درخت قهوه است. میوه‌های درخت قهوه معمولاً یک پوشش قرمز‌ رنگ دارند که در صورت برداشتن این پوشش، یک مغزی سبز رنگ در آن دیده می‌شود. این مغزی سبز را هم می‌توان به صورت معمولی آسیاب و دم کرد و هم می‌توان آن را بو داد (رست کرد) که در این صورت قهوه معمولی که در کافی‌ شاپ‌ها سرو می‌شود، به دست می‌آید.

قهوه سبز خواصی دارد که پس از رست شدن از بین می‌رود؛ همین است که برخی افراد ترجیح می‌دهند از قهوه سبز نیز در کنار قهوه معمولی بهره ببرند تا خوراک سالم‌تری داشته باشند. در ادامه خواص قهوه سبز را بررسی می‌کنیم.

 

خواص قهوه سبز

در بسیاری از تبلیغات ممکن است با مواردی همچون طرز تهیه پودر قهوه سبز برای لاغری مواجه شوید؛ اما باید بدانید که قهوه سبز قرار نیست اثری معجزه‌آسا بر کاهش وزن شما داشته باشد. در صورتی می‌توانید بر روی اثر این خوراکی بر لاغری خود حساب باز کنید که با مشورت پزشک تغذیه، رژیم غذایی و ورزشی گرفته‌اید؛ در چنین وضعیتی می‌توان گفت قهوه سبز به نوبه خود می‌تواند اثر مناسبی بر لاغری شما بگذارد.

به جز این مورد، باید گفت قهوه سبز در کاهش قند خون موثر است و از این لحاظ باید با احتیاط مصرف شود؛ همچنین اثرات مثبت زیادی بر مغز شما دارد. در این زمینه نیز بهتر است قهوه سبز به اندازه مصرف شود و همچون سایر ماده‌های کافئین‌دار، مصرف زیاد آن مضر خواهد بود. نکته دیگری که این خوراکی را جذاب می‌سازد، اثر آن بر کبد است و می‌تواند در کاهش چربی کبد نقش مهمی را ایفا کند. در ادامه راه‌های دم کردن این قهوه پر از خاصیت‌ را بررسی می‌کنیم.

 

طرز تهیه قهوه سبز بدون قهوه جوش

این آموزش، آموزش طرز تهیه قهوه سبز روی گاز و بدون قهوه‌جوش است. همچنین می‌توان از ادویه‌هایی خاص نظیر دارچین در این روش بهره برد؛ بنابراین آنچه در ادامه می‌آید را می‌توان طرز تهیه قهوه سبز با دارچین نیز نامید.

 

 

دانه قهوه سبز ۱۰ گرم
آب داغ ۱۵۰ میلی‌لیتر
شکر، عسل، دارچین یا هل  دلخواه و به میزان لازم

 

طرز تهیه:

۱. دانه‌های قهوه سبز را یک شب کامل در آب سرد بخیسانید. توجه کنید که دمای آب ولرم باشد و از آب بسیار سرد یا گرم استفاده نکنید.

۲. سپس داخل یک ظرف کوچک مقداری آب تازه (نه آبی که دانه‌های قهوه در آن خیس خورده‌اند) را جوش بیاورید و دانه‌های قهوه را اضافه کنید.

۳. ۱۲ تا ۱۵ دقیقه قهوه‌ها را روی حرارت ملایم قرار دهید و مداوم هم بزنید.

۴. سپس ظرف را از روی حرارت بردارید و بگذارید یک ساعت زمان بگذرد تا مایع خنک شود.

۵. مایع را صاف کنید و دانه‌های قهوه را جداسازی نمایید.

۶. نوشیدنی شما آماده است! می‌توانید مجدد آن را گرم کنید یا سرد بنوشید. همچنین می‌توان از شکر، عسل، دارچین یا هل برای طعم‌دار کردن آن استفاده کرد.

خواص قهوه سبز؛ طرزتهیه و تاثیر آن بر لاغری

قهوه سبز را هم می‌توان به شکل دمنوش سرو کرد و هم همانند قهوه‌های معمولی، از آن عصاره‌گیری نمود.

 

طرز تهیه قهوه سبز با قهوه جوش

نحوه دم کردن قهوه سبز با کمک قهوه‌جوش بسیار ساده است و خروجی بسیار خوشمزه‌ای نیز دارد. از آنجایی که در این روش نیز می‌توان از دارچین بهره برد، می‌توان آن را طرز تهیه قهوه سبز با دارچین نیز نام‌گذاری کرد.

قهوه سبز آسیاب‌نشده یک پیمانه
آب سه پیمانه
عسل، شکر، هل، دارچین یا نعناع  دلخواه و به میزان لازم

طرز تهیه:

۱. دانه‌های قهوه را کاملا تمیز کنید. بگذارید آب به نقطه جوش برسد.

۲. سپس دانه‌های سبز قهوه را به آب اضافه کنید.

۳. به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید تا قهوه‌ها در حرارت متوسط بجوشند. قهوه‌ها را آهسته و به شکل مداوم هم بزنید.

۴. پس از گذشت زمان گفته‌شده، قهوه‌جوش را از روی حرارت بردارید.

۵. با کمک یک صافی، آب را از دانه‌های قهوه جدا کنید.

۶. دمنوش قهوه شما آماده است!

۷. می‌توانید از عسل، شکر، هل، دارچین یا نعناع برای سرو این نوشیدنی مقوی و خوشمزه بهره ببرید.

 

 

طرز تهیه قهوه سبز با دستگاه اسپرسو

اگر در خانه دستگاه اسپرسو دارید، بهتر است از آموزش‌های طرز تهیه قهوه سبز روی گاز رد شوید و این قسمت را مطالعه کنید! چراکه دستگاه اسپرسو برای تهیه قهوه سبز نیز فوق‌العاده است. همچنین این آموزش طرز تهیه قهوه سبز با شیر نیز هست و می‌توان نوشیدنی زیبا و خوشمزه‌ای با شیر و قهوه سبز درست کرد.

طرز تهیه:

۱. قهوه را آسیاب کنید.

۲. قهوه را در محفظه دستگاه اسپرسو بریزید و به کمک تمپر، آن را تمپ کنید. لازم نیست قهوه را بیش از اندازه متراکم کنید.

۳. دستگاه را روشن کنید تا فرآیند عصاره‌گیری آغاز شود.

به همین سادگی قهوه سبز شما آماده است!

۴. می‌توانید با کمک نازل بخار دستگاه، از شیر فوم‌گیری کنید و به نوشیدنی قهوه خود، شیر و فوم شیر نیز اضافه کنید که در این صورت خوشمزه‌تر نیز خواهد شد.

۵. می‌توانید از سیروپ و کارامل برای سرو قهوه خود بهره بگیرید.

خواص قهوه سبز؛ طرزتهیه و تاثیر آن بر لاغری

سرو قهوه سبز با شیر و عصاره‌گیری به کمک دستگاه اسپرسو، می‌تواند خروجی بسیار جذابی به شما بدهد.

 

فقط با چند کلیک، قهوه گرم و تازه درب خانه شما حاضر است!

در این مقاله انواع راه‌ها و نحوه دم کردن قهوه سبز را بررسی کردیم. شما می‌توانید از طریق سرویس سفارش آنلاین انواع قهوه اسنپ‌فود، به منوی کافه‌های اطراف خود دسترسی داشته باشید و از آن‌ها خرید کنید؛ برای مثال به صفحه سفارش آنلاین انواع نوشیدنی گرم و سرد از کافه روبرتو سر بزنید. از همراهی شما ممنونیم.

 

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *