دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

اهمیت وظایف مرد در بارداری و لزوم توجه به همسر باردار

  • سعیده ستاری
  • ۲۰ دی ۱۴۰۱
  • ۰

حضور احساسی داشتن، ماساژ دادن زن باردار، بیان کردن زیبایی خانم های باردار و کسب آگاهی لازم شامل چندین وظایف مرد در دوران بارداری می شود.

منصفانه است که بگوییم وقتی خانم ها باردار می شوند، بیشترین فشار بر مادر می باشد. در حقیقت فرزند شما در رحم او برای خودش خانه ای ساخته است. این لانه سازی خواب، استراحت و آسایش را از همسر شما گرفته است. در ادامه این مقاله وظایف مرد در دوران بارداری را برای شما بیان می کنیم.

معرفی وظایف مرد در دوران بارداری

آشنایی با وظایف مرد در بارداری

درست است که نمی توانید جنین را در وجود خود پرورش دهید تا کمی مادر احساس آرامش کند ولی می توانید همه جانبه از همسر باردار خود حمایت کنید تا او بتواند این دوران را راحت تر و شیرین تر پشت سر بگذارد. لازم و ضروری است که حمایت های شما هم جسمی و هم روحی باشد. نباید فقط وظایف و مسئولیت های مرد را در دوران بارداری زن را به خرید تنقلات و تامین هزینه ها معطوف کنید، لازم و ضروری است که گاهی شانه ای برای گریه کردن باشید. زمانی که همسر شما در حال جدال با تهوع، استفراغ های پی در پی، بدن دردها و خستگی های دائمی است، شما قادر هستید با در پیش گرفتن راهکار های زیر به او کمک کنید:

۱- کسب آگاهی لازم

دانش یک قدرت است و بهترین راه برای کسب آن تحقیق و مطالعه کردن می باشد. کتاب بخوانید، مطالب مفید و موثق موجود در اینترنت را مطالعه کنید. خودتان جست و جو کنید تا متوجه شوید که مادر و اطرافیان از یک همسر و یا پدر موفق چه انتظاری دارند. شاید این راه ساده ترین مسیر برای اطلاع از وظایف مرد در دوران بارداری زن باشد.

۲- من جدید، توی جدید

به احتمال زیاد زمانی که همسر شما از بارداری خود مطلع می شود، تغییرات زیادی در سبک زندگی به وجود می آورد. اگر تا کنون سیگار می کشیده است، احتمالا آن را ترک می کند، با این شرایط جدید دیگر نوشیدن الکل ممنوع می باشد. هم اکنون بایستی از یک رژیم غذایی سالم پیروی کرده و مصرف مواد غذایی مضر را کنار بگذارد. شما نیز می توانید با او همراهی کنید تا پذیرفتن این تغییرات فراوان و ناگهانی برایش ساده تر باشد. به عنوان مثال اگر شما نیز سیگار می کشید شاید این بهترین فرصت برای ترک آن می باشد. به همین ترتیب نوزاد شما بعد از متولد شدن اثرات مضر دود سیگار در منزل در امان خواهد بود. همراه با همسرتان از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید و با هم به یک پیاده روی لذت بخش و آرامش بخش بروید. در راستای انجام وظایف مرد در دوران بارداری  زن با یکدگیر عادات بد را کنار بگذارید.

آشنایی با مسئولیت های مرد در دوران بارداری

  •  مبل و میز
  •  آرون گروپس

۳- بدون سوال کردن از او کمک کنید

از اساسی ترین وظایف مرد در دوران بارداری زن کمک ها و حمایت های او می باشد. بارداری و رشد شگفت انگیز جنین در درون رحم مادر قسمت زیادی از انرژی روزمره مادر مختص خود قرار می دهد. پس امکان دارد که مشاهده کنید زمانی که همسر شما از سرکار به منزل باز می گردد بلافاصله می خوابد، حتی اگر کارهای سخت و مشکلی در طول روز انجام نداده باشد، بدانید که پرورش یک جنین درون شکم خود بسیار خسته کننده است. از راه های متفاوتی به او کمک کنید. به عنوان مثال از خانه شروع کنید. قسمتی از کار های خانه را به عهده بگیرید تا او بتواند بدون نگرانی در مورد پختن شام و تمیز کردن خانه خواب خوبی را تجربه کند.

۴- به او بگویید چقدر خوشگل و زیبا شده است

بعضی از خانم ها قادر نیستند با تغییرات فیزیکی بدنشان در طی بارداری به آسانی کنار بیایند، شکمی که با سرعت در حال برجسته شدن است، لکه های پوستی، افزایش وزن و … تغییراتی هستند که شاید پذیرششان برای یک روحیه ای که به شدت نیز حساس شده، سخت و مشکل باشد. امکان دارد همسر شما تصور کند این تغییرات باعث شود که دیگر برای شما جذابیتی ندارد، به او بگویید که چه اندازه این ظاهر جدید برای شما دوست داشتنی است و باعث نخواهد شد که ذره ای از عشق و علاقه شما به او کم شود.

بیان وظایف مرد در دوران بارداری

۵- حضور احساسی داشته باشید

بهترین راه برای انجام وظایف مرد در دوران بارداری زن پشتیبانی و حمایت روحی از همسرتان در دوران بارداری این است که در کنار او بودنتان تنها محدود به حضور فیزیکی شما نباشد بلکه از نظر احساسی بایستی حضور داشته باشید. تا حد امکان در ویزیت های ماهانه او را همراهی کنید. برای شنیدن ضربان قلب و دیدن تصاویر کودکتان شور و شوق نشان دهید. در کلاس های آمادگی برای زایمان همراه با همسر خود شرکت کنید تا در آنجا ببینید که از یک پدر واقعی چه تصویری باید بسازید. شاید در آنجا دوست های جدید پیدا کنید که آنها نیز در شرف بی خوابی های شبانه هستند و حتی دغدغه های مشترکی با شما دارند.

در هر زمان مناسبی در کنار همسر خوذد بنشینید، با هم با فرشته ی کوچک در راهتان حرف بزنید. همراه با یکدیگر به سایت هایی که فیلم ها و تصاویر رشد هفته به هفته ی نوزاد در آنها درج شده است نگاه کنید و از این لحظه ها نهایت لذت را ببرید. این کار بهترین راه برای برقراری ارتباط با مادر در طی دوران بارداری است. او احتیاج دارد که ببیند شما به حاملگیش  و کودک در راهش توجه می کنید و علاقه نشان می دهید.

۶- ماساژ دادن

یکی از بهترین راه های کاهش درد های بدنی و اضطراب، افزایش آرامش و تقویت روابط عاطفی ماساژ دادن همسرتان می باشد. پس یک روغن مخصوص ماساژ تهیه کنید و مهارت خود را در این زمینه نشان دهید.

بیان مسئولیت های مرد در دوران بارداری

۷- فهمیده رفتار کردن

بارداری شرایط ویژه ای است. تغییرات هورمونی زیادی در بدن همسرتان در حال وقوع می باشد که بر تمامی حالات روحی و جسمی او تاثیرگذار است. امکان دارد به دلیل حالت تهوع نتواند غذایی را که شما زمان زیادی صرف طبخ آن کرده اید را بخورید و یا در بزرگراه یکباره شروع به گریه کردن کند و…  . آرامش خود را حفظ کنید و آگاه باشید که این حالت ها برای او نیز آزار دهنده است. به وسیله درک متقابل می توانید گذراندن این دوران را برایش راحت تر کنید.

۸- فراهم کردن شرایط برای یک حمام آرامش بخش

همسر شما در حال حاضر هر دقیقه در حال ستیز با کمر درد، خستگی ها، بی خوابی ها، درد لگن و … است. یکی از بهترین راهکار های تسکین این درد های بی امان، حمام آب گرم با آرامش است. تلاش کنید که شرایط را به گونه ای فراهم کنید که بتوانید بیشتر شب ها قبل از رفتن به رخت خواب مدتی را در یک وان آب گرم استراحت کند تا با تسکین درد های ناشی از بارداری و کاهش استرس بتواند راحت تر به خواب برود.

توضیح درباره وظایف مرد دروان بارداری

۹- بالش های زیاد روی تختتان را دوست داشته باشید.

از مهمترین نکات درباره وظایف مرد در دوران حاملگی زن کمی صبر و تحمل پیشه کردن است. به زودی خود را در شرایطی می بینید که بر روی تخت خواب و در اطرافتان بالش زیادی قرار دارد و شما فضای اندکی برای خوابیدن دارید، شاید یک فضای کوچک در لبه ی تخت و شاید هم یک باریکه در کنار دیوار. هم اکنون همسر شما در شرایطی است که از درد لگن و کمر درد های بی امان رنج می برد. این بالش ها فقط راه حل او برای آن است که بتواند با کمک آنها اندکی بخوابد. او واقعا برای خوابیدن به آنها نیاز دارد پس تلاش کنید بالش ها را دوست داشته باشید.

حال که این مطلب به اتمام رسید برای آشنایی با مطالب بیشتر در زمینه کودک و والدین بر لینک های رفتار با همسر باردار و ماساژ در دوران بارداری کلیک فرمایید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *