دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

با استفاده از فرش در سن نوجوانی ثروتمند شدم

  • آرش احمدی
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

با به کار گیری مهارتم در قالی بافی و فرش بافی از همان نوجوانی شروع به فعالیت در این زمینه کردم و بعد از پس انداز کافی با سرمایه ام یک کرگاه فرش بافی راه اندازی کردم و به طور جدی و گسترده تری کار کردم تا اینکه در هموان سنین ثروتمند شدم.

فرش ماشینی کاشان

از جمله بزرگترین شهرهای تولید کننده فرش ماشینی کاشان با قیمت بسیار مناسب شهر کاشان می باشد.

فرش ماشینی حدود ۵۰ سال پیش وارد ایران شد و به دلیل تقاضای زیاد فرش در ایران و گرانی فرش دستباف، فرش ماشینی خیلی زود در کشور رواج پیدا کرد و تا حدود بسیار زیادی توانست جای فرش دستبافت را بگیرد. تولید انبوه فرش ماشینی از دهه میلادی در ایران آغاز به کار کرد.

و چندین کارخانه بزرگ محصولات خود را روانه بازار کردند و تونانست سهم زیادی از بازار جهانی را نیز به دست اورد. امروزه فرشهای ماشینی دلیل قیمت پایین و شباهت بسیار زیاد آنها به فرش دستباف دارای محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم می باشد. از بهترین فواید تولید فرش ماشینی امروزی به روش دستبافت می توان به شکل مدرن تر و همچنین سهولت در استفاده از مواد و تراکمهای مختلف اشاره کرد.

با استفاده از فرش در سن نوجوانی ثروتمند شدم

فرش ماشینی یزد

موارد بسیاری هستند که باعث شده اند امروزه فرش ماشینی یزد تقریبا تمام بازار فرش را در دست داشته باشند، از مهمترین این موارد می توان به قیمت تولید پایین و سرعت تولید بالا در عین کیفیت ساخت بالا محصول اشاره کرد. از جمله محبوب ترین الیاف فرشهای ماشینی در ایران الیاف اکریلیک است. اکریلیک از جمله نخهای صنعتی بسیار خاص می باشد.

که از نظر شکلی به الیاف طبیعی پشم شباهت دارد، و از مقاومت نرمی و کیفیت بسیار مناسبی در مقایسه با مدلهای دیگر برخوردار است که آن را به یک الیاف فرش عالی تبدیل می‌کند، اگرچه باید به این نکته اشاره کرد که فرشهای اکریلیک مقداری گرانتر از سایر انواع فرش می باشد.

با استفاده از فرش در سن نوجوانی ثروتمند شدم

فرش ماشینی ۹ متری

علاوه بر فرشهای صد در صد اکریلیک که سهم بسیاری از بازار فرش ماشینی ۹ متری را دارا می باشند، ترکیب اکریلیک و پشم یا پلی استر نیز بسیار در این فرشها رایج می باشند. البته پشمهای طبیعی گران‌تر از الیاف مصنوعی هستند، بنابراین در فرشهای ماشینی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با استفاده از فرش در سن نوجوانی ثروتمند شدم

الیاف مصنوعی دیگری که در فرش ماشینی استفاده می شود پلی استر یا ابریشم مصنوعی و پلی پروپیلن می باشند. الیاف پلی استر کلی کاملا  براق به فرش می دهند و تا حدود بسیار زیادی این فرشها را به فرشهایی با جنس ابریشم شبیه می کنند. و با توجه به انکه پرز کمی دارد مانند فرشهایی با جنس  اکریلیک ویا  پشمی  با وجود عمر کمتر میان بعضی از  افراد محبوبیت خاص خود را دارد.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *