دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بررسی اسپیکر هارمن کاردن, اسپیکر وایرلسی قدرتمند و کاربردی

  • حکیمه فهیمی
  • ۶ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

اسپیکر هارمن کاردن بلوتوثی با ظاهر منحصر به فرد و کیفیت بالایی که دارد یک گزینه بسیار جذاب برای افرادی است که به دنبال اسپیکر همه کاره هستند. این مطلب به بررسی اسپیکر هارمن کاردن می پردازد.

اسپیکر هارمن کاردن استودیو ۳ با طراحی گنبدی شکل و وزن سبک؛ یک اسپیکر وایرلسی قدرتمند و کاربردی می باشد که از بلوتوث، ایرپلی و DLNA پشتیبانی دارد. با بررسی اسپیکر هارمن کاردن در این مطلب از مشخصات و قابلیت های آن اطلاعات بیشتری به دست می آورید.

بررسی اسپیکر هارمن کاردن استودیو ۳

تا چند سال پیش اکثر افراد تصور می کردند که اسپیکرهای بلوتوثی ارزش زیادی ندارند چرا که برخی تولیدکنندگان اسپیکر بلوتوث، اسپیکرهای کم کیفیتی را به بازار دیجیتال روانه کردند. در حالی که در چند سال اخیر این موضوع تغییر پیدا کرده و با ابداع استریوهای بی سیم و بلوتوث به صورت قابل توجهی کیفیت صدا در اسپیکرهای بلوتوثی ارتقا یافته است.

به این ترتیب اگر طرفدار اسپیکرهای بلوتوثی هستید مطالعه این مطلب برای شما خالی از لطف نخواهد بود. در این مطلب به بررسی اسپیکر بلوتوثی هارمن کاردن آروا استودیو ۳ می پردازیم. که نام دستگاه بر گرفته از اسم شخصی به نام هاردن یک تولید کننده اروپایی می باشد، است.

هاردن معروفیتی دیرینه در تولید اسپیکرهای با کیفیت و مهندسی عالی داشته و با روانه کردن اسپیکر هارمن کاردن بلوتوثی استودیو ۳ به بازار دیجیتال، کاربران زیادی شگفت زده شدند. این اسپیکر با طراحی منحنی گنبدی قدرتمند بوده و با حجم زیادی که ارائه می دهد هر شنونده ای را تحت تاثیر می گذارد.

طراحی و کیفیت ساخت

در بررسی ها مشخص شد نخستین عاملی که سبب جذب کاربران به سمت اسپیکر هارمن کاردن بلوتوثی استودیو ۳ شده است، طراحی فیزیکی خیلی عالی و غیر معمول اسپیکر به ویژه چراغ های ال ای دی آن است. بیشتر اسپیکرهای بلوتوثی مانند یک سخنران و گوینده عمل می کنند.

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

طراحی ظاهری اسپیکر گنبدی شکل می باشد. به طوری که به نظر شبیه یک صفحه تخت همراه با توری یا نمایشگر است. دقیقا مانند اسپیکرهای سیمی سنتی. حتی اسپیکرهای ۳۶۰ درجه هارمن کاردن که همانند قوطی های زغال هستند نیز بی شباهت به اسپیکر نیستند هر چند کمی غیر معمول دیده می شوند.

از سویی این نسخه از اسپیکرها طوری طراحی شده اند که به کرم های مرطوب کننده شباهت بیشتری دارند تا اسپیکر. در بررسی نمای بیرونی اسپیکر هارمن کاردن استودیو ۳ رنگ مشکی را شاهد هستیم که این مدل با پایه های گرد و محکم و یک درپوش حبابی دودی رنگ که قسمت بالای آن قوس دارد همراه است. طراحی قوس شکل به علت چراغ های ال ای دی تعبیه شده در این نسخه از اسپیکر می باشد.

چراغ ها درون گوی قوسی شکل را روشن نموده و موقع پخش موزیک با یک طراحی مواج به همراه موزیک حرکت می کنند. این نورها از یک سری منحنی های دارای شیار روی پایه ها طرح ریزی شده که بر روی محل گنبدی و قوسی شکل منعکس می گردند. اگر اسپیکر در یک مکان نسبتا تاریک و کم نور واقع شود این ویژگی رقص نور به خوبی به نمایش گذاشته شده و تاثیر نور روی گنبد خیلی چشم گیر است.

اگر اسپیکر هارمن کاردن در اتاق روشن قرار داشته باشد طراحی به صورت یک افکت ساده خود را به نمایش گذاشته و کاربر به سختی متوجه حضور آن خواهند شد. به بیان دیگر با خرید این نسخه از اسپیکر بلوتوثی و استفاده از آن در مجالس و مهمانی ها علاوه بر یک اسپیکر یک قطعه دکوراتیو نیز به منزل اضافه کرده که یقینا مورد توجه و استقبال مهمانان قرار می گیرد.

بررسی ها نشان داد ابعاد اسپیکر هارمن کاردن بلوتوثی استودیو ۳؛ ۹.۱ اینچ قطر و ۱۱.۲ اینچ ارتفاع می باشد که اسپیکری با این اندازه برای بیشتر مکان ها طراحی شده است. در ضمن به علت سایز و حجم متناسب می توان تقریبا در هر مکانی از جمله میز، قفسه، یا حتی میز تحریر نیز آن را قرار داده و استفاده کنید.

سایز این نسخه از اسپیکر نسبت به مدل طراحی شده تقریبا سبک وزن است اما به علت ماهیت طراحی سنگین به نظر می رسد از این رو غیر ممکن است به صورت پخش اتفاقی موزیک در جای خود لغزیده یا تکان بخورد. ۹۰ درصد وزن اسپیکر هارمن کاردن در یک سوم پایینی دستگاه بوده از این رو حتی ضربه محکم و ناگهانی نیز سبب پرت شدن و سقوط آن نمی شود.

در بخش پایینی اسپیکر شاهد سه پایه پلاستیکی هستیم . این پایه ها طوری طراحی شده که ضد لغزش بوده و حتی در سطوح مرطوب و لغزنده از لرزش و سر خوردن اسپیکر جلوگیری می شود. در ضمن یک پورت یو اس بی در این نسخه از اسپیکر تعبیه شده که با یک درپوش پلاستیکی پوشانده شده است.

این پورت فقط موقع بروزرسانی سیستم مورد استفاده واقع می شود. در غیر این صورت استفاده ای نداشته و به عنوان ورودی صدا نیست. ضمنا در پشت اسپیکر هارمن کاردن یک جفت پورت مختلف تعبیه شده است. اولی پورت برق ساده دو شاخه می باشد که به آداپتور برق AC وصل می شود و دیگری پورت جک هدفون ۳.۵ میلی متری می باشد.

مقابل پایه زیر گنبد اسپیکر نیز سه کلید کنترل مختلف دیده می شود. یک کلید ساده برای تغییر ولوم صدای اسپیکر و یک کلید روشن و خاموش برای چراغ ال ای دی تعبیه شده است. در پشت دستگاه یک کلید روشن و یک کلید روشن و خاموش کردن بلوتوث مشاهده می شود.

تمام این کلیدها روی نوار باریکی بین پایه دستگاه و گنبد قوسی شکل بالای اسپیکر حضور دارند. کلیدها طوری طراحی شده که به راحتی قابل رویت نیستند. شایان ذکر است به همراه اسپیکر و صفحه دستورالعمل چند وسیله اضافی از جمله یک کابل برق و دوشاخه AC و ضمنا کارت ضمانت نامه نیز ارائه می شود.

قدرت اسپیکر و اتصالات آن

اسپیکر هارمن کاردن استودیو ۳ تا اندکی اسپیکر بلوتوثی غیر معمولی به نظر می رسد. اغلب اسپیکرهای بلوتوثی یک باتری به عنوان منبع اولیه و اصلی برق دارند. از این رو قابل حمل هستند. می توانید آن را از اتاقی به اتاق دیگر جابجا نموده و حتی بدون هیچ مشکلی برای اتصالات برقی به بیرون از منزل آن را با خود همراه نمایید.

ولی اسپیکر هارمن کاردن فقط از برق سیم کشی پشتیبانی دارد. این یک موضوع محدود کننده برای استفاده از این مدل دستگاه محسوب می شود. زیرا می توان در چند قدمی اتصال به پریز از آن بهره برد. از سویی از این که نگران تمام شدن شارژ باتری دستگاه باشید، رهایی می یابید.

ولی با توجه به این که بیشتر اسپیکرهای بلوتوث بازار قابلیت شارژ یو اس بی دارند، این امر مزیت عمده ای برای اسپیکر هارمن کاردن به شمار نمی رود. پیش از خرید محصول باید در باره این موضوع دقت کافی داشته و هدف خود از خرید آن را تعیین کنید. هر نوع موسیقی را به صورت بلوتوث دریافت کرده و توسط اسپیکرها پخش می کند.

با این وجود بسیاری از اسپیکرها از درایو فلش یو اس بی، کارت حافظه و ورودی یو اس بی گوشی همراه پشتیبانی دارند. در حالی که اسپیکر هارمن کاردن تنها دو گزینه بلوتوث و کابل ۳.۵ میلی متری را در اختیار دارد. اگر گوشی همراه شما با پخش کننده MP3 از کابل ۳.۵ میلی متری پشتیبانی دارد می توانید به اسپیکر هارمن کاردن وصل شده و از پخش موسیقی با صدایی رسا لذت ببرید.

ضمنا می توانید بیشترین استفاده را از مدرن ترین سیستم های استریو ببرید. از سویی استفاده از منابع صوتی سنتی کم تر خواهد شد. اتصال بلوتوث اسپیکر هارمن کاردن استودیو ۳ خیلی امن و پایدار می باشد. این نسخه از اسپیکر بلوتوث به استفاده از پروتکل بلوتوث ۴.۲ تاخیر کم و میزان بیت بالا را ارائه می دهد.

به علت تاخیر پایین می توان به تماشای فیلم پرداخت که صدا همراه با ویدیو به طور کاملا همگام سازی شده پخش می شود. دامنه سیگنال معادل ۳۳ فوت بوده و برای استفاده معمول و خانگی این میزان کافی خواهد بود.

کیفیت صدا

در بررسی ها مشخص شد کیفیت صدای اسپیکر هارمن کاردن استودیو ۳ به حدی شیوا و رسا بوده که نقاط ضعف و کمبودهای اتصالات آن را پوشش می دهد و جبران می نماید. این نسخه از اسپیکر بلوتوث در زمره بهترین مدل ها جای دارد. پیشتر اشاره شد که کیفیت صدای این محصول به اندازه یک اسپیکر بلوتوث ۳۶۰ درجه واقعی می باشد.

صدای تولید شده از این نسخه اسپیکر در همه جهات به طور یکنواخت و در سراسر اتاق قابل پخش می باشد. به این ترتیب اگر اسپیکر روی ارتفاع قرار گرفته یا در مرکز مهمانی باشد زیاد خوشایند نیست و مزیت چشمگیری محسوب نمی شود. ولی اگر روی میز و وسط اتاق قرار گیرد بی هیچ مشکلی صدایی رسا در کل اتاق به گوش افراد می رسد.

همچنین اسپیکر هارمن کاردن استودیو ۳ توانایی تولید صدایی رسا و شفاف بدون تحریف با رسایی ۱۰۰ دسی بل داشته که این میزان تولید صدا برای یک اسپیکر بلوتوث با حجم متوسط خیلی بلند است. می توانید موسیقی با رسایی ۱۰۰ دسی بل را به سادگی آن سوی منزل هم بشنوید. حتی اگر منزل نسبتا شلوغ باشد. در واقع بیشتر افراد تمایلی به استفاده از حداکثر صدا ندارند.

از این رو بدون نگرانی و افت کیفیت، می توانید میزان صدای اسپیکر هارمن کاردن را کم یا زیاد کرده با این حال صدایی رسا از این اسپیکر بشنوید. ویژگی دیگر در زمینه کیفیت صدای این اسپیکر وضوح در همه فرکانس های تولید شده است. اوج صدا خیلی رسا و واضح می باشد.

اگر حین گوش دادن به موزیک صدای متوسط را انتخاب نمایید به صورت مشابه با اوج صدا بدون هیچ تحریف یا دو رگه شدن صدا و باس است. در نهایت صدای باس خیلی واضح می باشد. این مزیت، اسپیکر هارمن کاردن استودیو ۳  را نسبت به دیگر اسپیکرها که توخالی دیده می شوند، در رتبه بالاتری قرار می دهد. تنظیمات پخش صدای آن هم وسیع است. بین همه فرکانس ها بدون تقاطع و تداخل فاصله زیادی هست.

راه اندازی اسپیکر

اسپیکر هارمن کاردن استودیو ۳ راه اندازی بسیار ساده ای دارد. فقط کافی است دستگاه را به برق وصل کرده و آن را روی میز کنسول تلویزیون بگذارید. در ادامه با لمس دکمه بلوتوث در اطراف پایه دستگاه، گوشی همراه تان را با آن جفت سازی نمایید. در این اسپیکر عملا کنترل از راه دور وجود نداشته از این رو برای خاموش، روشن کردن و یا تغییر ولوم باید از خود دستگاه استفاده کنید.

البته میزان صدا را می توانید توسط گوشی همراه کنترل کنید زیرا با بلوتوث گوشی هوشمند هنگام سازی می گردد. همچنین پیشتر اشاره شد که اسپیکر هارمن کاردن پایه سنگینی داشته از این رو حتی اگر جسم سنگینی روی آن قرار گیرد، به سادگی سقوط نمی کند. در ضمن از آن جا که اسپیکر هارمن کاردن استودیو ۳ از بلوتوث نسخه ۴.۲ بهره می گیرد، نسبت به تاخیر کم و سرعت بیت بالا کاملا اطمینان ایجاد می شود.

به این ترتیب تماشای فیلم و همگام سازی صوتی با فیلم به راحتی امکان پذیر است. دامنه عملکرد نیز ۱۰ متر بوده که کارایی خیلی خوبی را به نمایش می گذارد. ضمنا برنامه اسپیکر از قدرت و حجم کافی برای برگزاری یک مهمانی در منزل برخوردار بوده و با سفارش و خرید این اسپیکر و قرار دادن آن در منزل، دکوراسیون منحصر به فرد و برجسته ای نیز خواهید داشت.

از این که تا پایان این مطلب با آرگا همراه بودید. از شما بسیار سپاسگزاریم. همچنین پیشنهاد می شود در صورت علاقمندی برای بررسی هدفون qcy t5 و هندزفری هایلو t15 روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *