دسته ها
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

درمان مشکلات قاعدگی در کلینیک تخصصی شیرین

  • فرهاد هاشمی
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

اختلالات پریودی و مشکلات قاعدگی، برای سلامتی خانم ­ها بسیار مضر است. عقب افتادن سیکل قاعدگی یکی از همین اختلالات است. این امر موجب می­شود خانم­ ها به دنبال روش­ های بهتر و پربازده ­تر باشند. سریع­ ترین روش باز شدن قاعدگی در کلینیک تخصصی دکتر شیرین به مراجعان آموزش داده می­ شود تا این مشکل به راحتی برطرف شود.

قاعدگی یا عادت ماهانه، رخدادی طبیعی است که در بدن خانم ­ها نشان از سلامتی رحم دارد. در این زمان دیواره رحم، ریزش پیدا می ­کند تا دوباره لایه­ های جدیدی شکل بگیرد و رحم آماده باروری شود. اما هرگونه اختلال در این فرآیند، مشکلات عدیده­ای را پدید می ­آورد.

بهم ریختگی سیکل قاعدگی، برای سلامت جسمی و جنسی خانم­ ها بسیار مضر است. به طوری که در این حالت ممکن است شرایط روحی و روانی ایشان نیز تحت تاثیر قرار بگیرد. بهم­ ریختگی سیکل می­ تواند نشانه­ های مختلفی داشته باشد. افزایش یا کاهش حجم خونریزی، کم یا زیاد شدن مدت زمان دوره نسبت به حالت طبیعی و شروع خونریزی زودتر از موعد یا دیرتر از موعد همیشگی، جزئ نشانه­ های شایع هستند.

درمان مشکلات قاعدگی در کلینیک تخصصی شیرین

علت ­های بی­نظمی در قاعدگی چیست؟

بی­ نظمی و یا هرگونه تغییر در روند عادی دوره ­ها، می ­تواند دلایل مختلفی داشته باشد. یکی از دلایل پرتکرار در بسیاری از خانم­ ها، استرس ­ها و اضطراب­ هایی است که فرد متناوباً در معرضشان قرار می­ گیرد. ترشح حجم بالای هورمون­ های استرس در بدن، فعالیت دیگر ارگان­ ها را نیز مختل می­ کند.

حاملگی احتمالی، عفونت­ های رحمی و دهانه رحمی، داشتن کیست و اختلالات غده تیروئید نیز از جمله مشکلاتی هستند که اگر فرد درگیر آن ها باشد، احتمالا تاثیرش را در تغییرات دوره­ های قاعدگی احساس می ­کند.

درمان مشکلات قاعدگی در کلینیک تخصصی شیرین

 

عقب افتادن دوره­ ها

خانم ­ها ممکن است بارها در طول زندگی خود، متوجه عقب افتادن سیکل­ های قاعدگی شوند. این مشکلی بسیار ناراحت کننده است که باعث نگرانی ­های زیادی می ­شود. برای همین بسیاری از افراد دنبال روش­ های باز شدن قاعدگی خود هستند تا بدن را به روند طبیعی خود بازگردانند.

شایان به ذکر است در صورت عقب افتادن سیکل، باید حتما به پزشک مراجعه کنید تا با مداخله و بررسی، بهترین تشخیص صورت بگیرد. اما اگر مشکل چندان عمیق و جدی نیست، می ­توانید از روش ­های زیر استفاده کنید تا آرامش خاطر پیدا کنید.

دوش آب داغ

دوش آب گرم در بسیاری از مواقع می­ تواند باعث آرامش فرد شده و روند قاعدگی را تسهیل کند زیرا دوش آب گرم سبب شل شدن عضلات و رفع گرفتگی ­ها می ­شود.

دورکردن استرس­ های محیطی و مدیتیشن

گاهی در اثر وارد شدن استرس ­های محیطی به فرد، سیکل قاعدگی بهم میریزد. دور کردن استرس ­ها از ذهن با روش­ های مدیتیشن، راهکار مناسبی است که به سرعت انرژی و آرامش تحلیل رفته را به بدن برمی­گرداند و می­ تواند در این امر موثر باشد.

مصرف ویتامینC

مصرف ویتامینC با کاهش میزان پروژسترون و افزایش سطح استروژن، به روند شروع دوره کمک می­کند. در این میان می­توان از میوه­ ها و سبزیجاتی که سرشار از ویتامین C هستند استفاده کرد.

زعفران

دمنوش ­های زعفرانی، انقباطات درون رحمی را افزایش می­دهند و همین مسئله موجب می­شود تا قاعدگی رخ دهد. برای همین موضوع به زنان باردار توصیه می­ کنند که در هفته­ های اول بارداری، به هیچ وجه زعفران مصرف نکنند.

دیگر روش ­ها

روش­های دیگری نیز برای این مشکل وجود دارد. اما همانطور که گفته شد، در درجه اول باید با پزشک متخصص زنان مشورت کرد زیرا پزشک، نگاه و دانش جامعی به بیماری­ ها دارد و می­ تواند بیمار را به درستی راهنمایی کند که پیشنهاد من به شما کلینیک تخصصی شیرین است.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *