دسته ها
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بیوگرافی پژمان پشتام کشتی گیر فرنگی کار تیم ملی ایران

  • محدثه خاکشور
  • ۸ آذر ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب شما همراهان آرگایی را با بیوگرافی پژمان پشتام آشنا می کنیم. این آشنایی شامل زندگی شخصی و قهرمانی های او در سال های مختلف می باشد.

پژمان پشتام در بیست و یکم دیماه سال ۷۲ در شهر ری به دنیا آمد، نام کامل او پژمان سلطان مراد پشتام است. وی از ورزشکاران ایرانی فعال در کشتی فرنگی کشورمان می باشد که در تیم ملی نیز کشتی می گیرد, اصالت پشتام به کردهای ایلام می رسد. پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم رقابت های جهانی ۲۰۲۱ صاحب مدال برنز و در رقابت های رقابت های قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ صاحب مدال طلا و در رقابت های قهرمانی آسیا صاحب مدال ۲۰۲۰ گردید. در این مطلب بیوگرافی پژمان پشتام را به قلم می کشیم.

بیوگرافی پژمان پشتام و باخت ها و بردهای او

بیوگرافی پژمان پشتام کشتی گیر ایرانی

پژمان پشتام دارای سه خواهر و ۳ برادر می باشد که در حال حاضر پژمان و یکی دیگر از برادران او در منزل هستند و دیگر خواهر و برادرهای او ازدواج نموده و خانه دار هستند. خانه سکونتی او و پدر و برادرش در محله ی جنوبی تهران، باقرشهر، در شهر ری است که مستاجر می باشند. مادر او به تازگی فوت کرده است.

زندگینامه پژمان پشتام+عکس های وی

زندگینامه پژمان پشتام کشتی گیر فرنگی ایرانی

کشتی گیری به صورت حرفه ای

پژمان پشتام از جمله ورزشکاران سربلند و افتخارآفرین ایرانی است که به واسطه ی فعالیت خود در حوزه ی کشتی فرنگی توانسته قهرمانی های متعددی در سالهای ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۲۰، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ را به دست آورده است.

آشنایی با شرح زندگی پژمان پشتام

  •  آرون گروپس
  •  مبل و میز

بیوگرافی پژمان پشتام و مرور قهرمانی های وی

قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۷

پشتام در دور نخست کشتی ۷۵ کیلوگرمی، ربیع خلیل حریف فلسطینی خویش را ۸-۰ شکست داده و در دور دوم برابر بانگ بین حریف چینی خود ۲-۲ شکست خورد. که با باخت از کشتی گیر اهل قزاقستان از دور رقابت ها حذف شد.

بیوگرافی پژمان پشتام و مرور قهرمانی های وی

مسابقات سالنی آسیا در سال ۲۰۱۷

پژمان پشتام در دور اول ۷۵ کیلوگرمی، ۸-۰ حریف لبنانی خویش به اسم محمد مچیک را شکست داد و دور بعد از حریف فیلیپینی خود جفرسون ماناتاد باخت. پشتام در سومین دور رقابت ها ۱۱-۱ با شکست دادن مالیک خلیل حریف افغانی خود توانست به نیمه نهایی رقابت ها برسد. در نیمه نهایی نیز حریف قزاقستانی خود تمرلان شادوکایف را ۸-۴ شکست داده و به فینال رفت. در فینال مقابل ریدونگ ژانگ چینی ۳-۱ برد و مدال طلا را از آن خود نمود.

زندگینامه پژمان پشتام و باخت ها و بردهای او

قهرمانی مسابقات جهانی در سال ۲۰۱۸

پژمان پشتام بعد از اینکه در اولین دور رقابت ها، استراحت نمود, در دومین دور برابر دیمیتری پیشکوف اوکراینی ۴-۳ شکست خورد که در نتیجه در دور سوم این کشتی گیر ایرانی از دور رقابت ها حذف گردید.

بیوگرافی پژمان پشتام و باخت ها و بردهای او

قهرمانی مسابقات آسیا در ۲۰۲۰

پژمان پشتام در دور اول در وزن ۷۷ کیلوگرمی ۳-۱ حریف ازبکی خود به نام بهزاد عمراف را شکست داد و در دور دوم ۹-۰ حریف تاجیکی خویش, مصلح الدین اوروکوف را شکت داد و راهی مرحله نیمه نهایی گردید. او در مرحله نیمه نهایی در مقابل رنات ایلیاز اولو قرقیزستانی ۵-۰ برد و به فینال رفت. ورزشکار ایرانی در فینال در مقابل تامرلان شادوکایف قرقیزستانی کشتی گرفت و ۱۰-۱ مغلوب شد و توانست مدال نقره را از آن خود نماید.

زندگینامه پژمان پشتام و مرور قهرمانی های وی

قهرمانی مسابقات آسیایی در ۲۰۲۱

پشتام در اولین دور رقابت ها، در کشتی ۷۷ کیلوگرمی ۹-۰ کایراتبک توگولیایف قرقیزستانی را شکست داد. او با در نظر گرفتن حاضر نشدن در ورزشکاران کشتی کشورهای فلسطین و عراق، برد و به مرحله نیمه نهایی دست پیدا کرد. پژمان پشتام در مرحله نیمه نهایی ۷-۷ برابر حریف هندوستانی خود سینگ گورپریت رفت و به فینال راه یافت. در این مرحله دالر رضازاده تاجیکی قرار بود با وی کشتی بگیرد, که با حاضر نشدن وی پژمان ورزشکار افتخارآفرین ایرانی توانست به مدال طلا دست پیدا کند.

گذری بر زندگینامه پژمان پشتام

قهرمانی مسابقات جهانی در سال ۲۰۲۱

پشتام در رقابت های قهرمانی جهان ۲۰۲۱ اسلو, در وزن ۸۲ کیلوگرمی در دور مقدماتی با حریف هندی خود به نام هرپریت سینگ کشتی گرفته و ۴-۳ پیروز شد. او بعد ۷-۲ با حریف بلغاری خود به اسم طارق عبدالسلام کشتی گرفت و ۷-۲ به پیروزی رسید. همچنین پژمان پشتام در دور سوم با رادیک کولیف بلاروسی با نتیجه ۳-۱ پیروز گردیده و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. در مرحله نیمه نهایی اما از حریف ترکیه ای خود به نام یرهان آکیوداک ۵-۲ باخت و در رقابت رده بندی توانست لاسلو زایو حریف مجارستانی خود را ۴-۰ مغلوب نموده و مدال برنز را از آن خود نمود.

زندگینامه پژمان پشتام و مرور قهرمانی های او

قهرمانی مسابقات جهانی ۲۰۲۲

پژمان پشتام پس از استراحت در اولین دور رقابت ها در کشتی وزن ۸۲ کیلوگرمی, در دومین دور مسابقات حریف ارمنی خود کاراپت چالیان را ۲-۱ شکست داده و در دور سوم و مرحله ۱/۴ نهایی ۵-۲ از حریف اوکراینی خود به نام باروسلاو فیلچاکوف شکست خورد که به این ترتیب در مرحله نیمه نهایی از دور مسابقات حذف شد.

بیوگرافی پژمان پشتام کشتی گیر موفق ایرانی

بیوگرافی پژمان پشتام کشتی گیر افتخار آفرین ایرانی

آشنایی با شرح زندگی پژمان پشتام

بیوگرافی پژمان پشتام کشتی گیر بااستعداد ایرانی

گذری بر زندگینامه پژمان پشتام

در این مطلب شما عزیزان را با بیوگرافی پژمان پشتام کشتی گیر موفق و مطرح ایرانی آشنا کردیم. امیدواریم از مطالعه زندگینامه این ورزشکار بااستعداد کشورمان نهایت استفاده را برده باشید. همچنین برای آشنایی با زندگینامه اسطوره ورزش کشتی غلامرضا تختی، و کشتی گیر موفق ایرانی حسن یزدانی می توانید بر روی لینک ها کلیک کنید.

منبع : آرگا


مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *