دسته ها
پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین ورزش برای کاهش کلسترول و میزان فعالیت توصیه شده

  • شقایق ایران دوست
  • ۳۰ آبان ۱۴۰۱
  • ۰

در این مطلب شما را با ورزش برای کاهش کلسترول آشنا می کنیم و اطلاعاتی مفید به شما می دهیم تا بتوانید کلسترول بد خون خود را پایین آورده و آن را کاهش دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر این مطلب را از دست ندهید.

برای این که بتوانید کلسترول بد خون خود را کاهش دهید نیاز است تا از یک سری از ورزش ها استفاده کنید تا بتوانید از بروز مشکلات دیگر مانند مشکلات قلبی و عروقی و فشار خون بالا ممانعت نمایید. در ادامه یک سری ورزش برای کاهش کلسترول را به شما معرفی می کنیم و اطلاعاتی مفید در این زمینه به شما می دهیم تا بتوانید از شر کلسترول بد خون خود رهایی یابید.

فعالیت های بدنی ساده برای کاهش کلسترول

ورزش برای کاهش کلسترول بد در خون

باید بدانید که دو نوع کلسترول در خون وجود دارد که یکی از آن ها را با نام خوب و دیگری را با نام بد می شناسند. این مدل کلسترول ها را که با نام بد از آن ها یاد می شود می تواند منجر به تنگ شدن عروق و گاها بسته شدنشان گردد. این نوع کلسترول که از آن به کلسترول بد یاد می شود می تواند تاثیرات بد تری نیز روی بدن داشته باشد از این رو پزشکان تاکید می کنند که ابتدا با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و بعد با داشتن روتین ورزشی این مشکل را در بدن خود به حداقل برسانید.

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است سطح نرمال این ماده در بدن ۲۰۰ میلی گرم در دسی لیتر می باشد و کلسترول بد در بدن باید کمتر از ۱۰۰ میلی گرم در دسی لیتر بوده و نوع خوب آن باید حداقل ۶۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد تا بدن سالم بماند در غیر این صورت مشکلاتی برای آن ایجاد می شود.

ورزش و کاهش کلسترول

بر اساس تحقیقاتی که محققان انجام داده اند اگر فرد بتواند در هفته ۱۵۰ دقیقه ورزش هوازی انجام دهد می تواند میزان کلسترول بد خون خود را به حداقل برساند. این ورزش ها نه تنها می تواند منجر به کاهش کلسترول بد در بدن شود بلکه می توانند به افزایش نوع خوب کلسترول نیز کمک نماید. ورزشی که خوب و منظم پیگیری شود می تواند منجر به کاهش وزن شده و در بهبود سلامت روانی نیز تاثیراتی را به همراه خواهد داشت و همچنین می تواند به کاهش خستگی شما در روز کمک نماید.

در واقع با داشتن اضافه وزن نیز می توانید ورزش کرده و میزان بالایی از کلسترول بد خون را کاهش دهید و در سلامت زندگی کنید با این حال باید بتوانید ورزش را جزئی از عادت های روزمره خود بدانید در غیر این صورت مشکلات دیگری برای شما ایجاد خواهد شد و چاقی و اضافه وزن می تواند عامل اصلی بسیاری از بیماری های خطرناک باشد.

  •  آرون گروپس

یوگا برای کاهش کلسترول بد خون

ورزش های مفید

یک سری از ورزش ها هستند که در این زمینه به شما کمک می کنند و شما می توانید در کم ترین زمان ممکن مشکلات خود را از بین برده و علاوه بر این که سلامت خود را بدست می آورید از نظر فکری نیز آرام تر شوید. در ادامه این ورزش ها را برای شما بررسی می کنیم و اطلاعاتی بسیار خوب در این زمینه به شما خواهیم داد.

یوگا

همانطور که می دانید یوگا یکی از ورزش هایی می باشد که بیشتر شامل حرکات کششی می باشد و ممکن است برایتان تعجب آور باشد که این ورزش چگونه می تواند بر روی کاهش کلسترول خون کمک نماید. باید بدانید که بسیاری از محققان دریافتند که استفاده از این ورزش و حرکات کششی آن می تواند از بروز مشکلات بسیار شدید قلبی و عروقی پیشگیری نموده .و در بسیاری از موارد بر کاهش کلسترول بد خون نیز تاثیراتی دارد.

این ورزش یک روزه به شما پاسخ نمی دهد و باید بتوانید سه ماه پشت سر هم آن را انجام دهید تا بتوانید به کاهش کلسترول بد خون خود کمک کرده و همچنین مشکلات دیابتی خود را بهبود بخشید. این تمرین را باید روزانه به مدت زمان یک ساعت انجام دهید تا بدن شما به تعادل و سلامت برسد.

ترفند های ساده برای کاهش کلسترول

پیاده روی کردن

پیاده روی منظم می تواند فواید بسیار زیادی برای سلامت بدن شما داشته باشد و علاوه بر این که می تواند منجر به کاهش کلسترول بد در خون شود می تواند به کاهش فشار خون و قند خون افراد دیابتی نیز کمک نماید. در واقع این راه برای بسیاری از افرادی که می خواهند به تناسب اندام برسند بسیار مناسب می باشد و می تواند در کم ترین زمان ممکن آن ها را به هر چیزی که دوست دارند برساند. پیاده روی کردن در مقایسه با دویدن بسیار ساده تر می باشد و افرادی که دارای مشکلات زانو و درد در ناحیه پا می باشند به راحتی می توانند از این روش برای کاهش کلسترول بد در خون خود استفاده نمایند.

دویدن و سلامت بدن

بسیاری از افرادی که به بیماری های مفصلی مبتلا نمی باشند می توانند از دویدن برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایند. دویدن هم مانند پیاده روی می تواند منجر به کاهش کلسترول بدن شده و همچنین فرد را به اندامی ایده آل برساند. این روش سریع تر از پیاده روی جواب می دهد و اگر بتوانید وزن خود را در محدوده سلامت وزنی نگه دارید و یا به آن برسانید می توانید به راحتی سلامت روانی خود را نیز حفظ نموده و اعتماد به نفس بالا تری داشته باشید. دویدن در مسافت های طولانی می تواند سطح کلسترول خون را به طور چشمگیری کاهش داده بدن را در محدوده سلامت نگه می دارد.

فعالیت برای کاهش کلسترول بدن

شنا کردن

یکی از مفیدترین ورزش های هوازی که می توانید انجام دهید شنا کردن می باشد. اگر بتوانید هفته ای دوبار این کار را انجام دهید می توانید سطح کلسترول بد خون خود را به حالت تعادل رسانده و از بروز مشکلات دیگر در این زمینه پیشگیری نمایید. شنا کردن در زنان بالای ۵۰ سال می تواند به توزیع بهتر چربی در آن ها کمک نماید و همچنین در مردان که کم تحرک می باشند نیز تاثیرات خوبی خواهد داشت و می تواند از مرگ و میز آن ها پیشگیری نماید.

دوچرخه سواری

اگر در خانه دوچرخه دارید بهتر است روزانه از این وسیله برای ورزش کردن و رسیدن به سلامت بدنی خود استفاده نمایید. در واقع هر چقدر سن افزایش یابد میزان التهاب مفاصل در افراد بیشتر می شود از این رو اگر مشکلات مفصل دارید و زانو درد می باشید به جای این ورزش به شما توصیه خواهیم کرد تا به جای استفاده از این روش از پیاده روی استفاده کنید. با این حال دوچرخه سواری دارای فواید بسیار بیشتری نیز می باشد و علاوه بر این که منجر به کاهش کلسترول بد در بدن می شود می تواند منجر به کاهش بیماری های قلبی نیز شود و حمله های قلبی را تا حدودی کاهش خواهد داد.

کاهش کلسترول بد در خون

تمرین های مقاومتی

تمرینات استقامتی نیز می تواند به کاهش کلسترول بد در خون کمک نماید و به نسبت سایر روش ها می تواند دیر تر نتیجه دهد با این حال باز هم یک سری از افراد بر این باور می باشند که این ورزش ها مفیدتر از سایرین می باشند و می توانند همزمان چند کار را با هم انجام داده و علاوه بر این که بدن را بهبود می بخشد می تواند ماهیچه ها را نیز فرم دهد. برای انجام این ورزش ها معمولا نیاز به وسایل خاص مانند دمبل، کتل بل و هالتر دارید. البته گاهی می توانید از از وزن بدن خود در این زمینه استفاده نمایید و تمرینات را انجام دهید. این تمرینات می تواند شامل حرکات شنا، کرانچ شکم، پرس سینه، دد لیفت و اسکات باشد. معمولا جلسات این ورزش ها بین ۴۰ الی ۵۰ دقیقه می باشد و شما با همین زمان نیز می توانید به هدف هایی که دارید برسید و ورزش کردن بیش از این می تواند منجر به ایجاد مشکلات دیگری در بدن شود و شما گرفتگی های زیادی را در بدن خود مشاهده خواهید کرد.

سایر ورزش ها

ورزش های گروهی مانند والیبال و فوتبال و بستکبال، ورزش های تناوبی و شدت بالا و همچنین ورزش تنیس نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کرده و برای بهبود سلامت عمومی بدنتان نیز مفید خواهند بود بنابراین بهتر است از این مدل از ورزش ها غافل نشوید.

ورزش برای کاهش کلسترول

مقدار توصیه شده

بر اساس تحقیقاتی که محققان انجام داده اند سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که هر فرد بزرگسالی باید در هفته فعالیت های ورزشی مشخصی داشته باشد تا بتواند در آینده بدنی سالم داشته باشد. بر اساس گفته های این سازمان از هر ۴ نفر یک نفر از این دستورات پیروی نمی کند و در آینده با مشکلات و بیماری های بسیاری رو به رو خواهد شد. به صورت کلی افراد بزرگسال باید یکی از سه مشخصه ای که در ادامه بیان می کنیم را انجام دهد تا بتواند بدن خود را در حالت تعادل نگه دارد:

  • بین ۱۵۰ الی ۳۰۰ دقیقه ورزش های هوازی با شدت متوسط داشته باشد.
  • بین ۷۵ الی ۱۵۰ دقیقه در هفته باید فعالیت های هوازی شدت بالا داشته باشد.
  • ترکیبی از این دو برنامه را در پیش بگیرد.

به صورت کلی باید این مورد را به یاد داشته باشید که ورزش کردن می تواند  شما را از شر بسیاری از بیماری ها در امان نگه دارد از این رو بهتر است از آن غافل نشوید و سعی کنید مدتی در هفته را به آن اختصاص دهید تا بتوانید از مشکلاتی که در دوران پیری گریبانگیر شما می شود دوری نمایید.

منبع : آرگا

مطالب مرتبط
مطالب داغ
همچنین ببینید
مشاهده دیدگاه های این مطلب
دیدگاه های مطلب
۰ دیدگاه برای این نوشته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *